Otocinclus kweek?


Ik heb ze niet meer kunnen spotten helaas. Nu kan het zijn dat ze ergens verstopt zitten.. heb al menig tijdje zitten turen. Heb een klein bakje gekocht en die ga ik laten indraaien voor garnalen. Mocht ik nieuwe kleintjes spotten dan kunnen ze in eerste instantie daarin opgroeien. Hoop natuurlijk nog steeds dat deze het gered hebben.
 
Ja ik hoop het ook! Vond het erg leuk om kleintjes te hebben. Natuurlijk een toevalskweek en ik was er dan ook niet op voorbereid. Hoop ze nog te zien en dan meld ik me hier weer.
 
Hij is er nog. Anderen nog niet gespot. Begint kleur te krijgen! :)

19467737_1174103396027139_1059167588641554319_o.jpg
 
Ja gisteren helaas niet eentje kunnen spotten. Maar als ze niet op het filter zitten of het glas kan ik ze ook echt niet onderscheiden in de bak :) Ze zijn echt 3mm en beginnen nu ook een donkere kleur te krijgen.

Ik heb nog een nano bakje aangeschaft. Daar gaan straks wat garnaaltjes in en daar kunnen (mocht er nog een keer nageslacht komen) kleintjes in.
 
het zijn mijn favoriete visjes, heel bijzonder die nakweek.
jaren geleden was er ook een keer een lid met spontane nakweek. er is er toen maar eentje groot geworden geloof ik.
leuk om dit topic op te volgen.
 
Ik heb ze alleen al een tijd niet gezien. Ik durf niet goed te rommelen of flink te snoeien in de bak, dus ik laat het maar even. Ben toch bang dat ze er niet meer zijn helaas :(. Mocht ik er een zien, meld ik het natuurlijk hier :)
 
we wachten het af. 3 mm is erg klein, mss zijn ze opgegeten? idd. maar even de bak met rust laten, spannend.
 
Ik denk inderdaad dat ze het niet gered hebben. Mochten er nog andere kleintjes volgen dan heb ik nu een klein bakje klaarstaan. Over een week of twee ingedraaid. Daar gaan dan wat garnaaltjes in. Had in de grote bak het filter nog helemaal mini vis/garnalen proof gemaakt dus daar kan het niet aan liggen. Menig uurtje gespeurd, maar niets te zien (behalve kleine garnalen).
 
Ik denk inderdaad dat ze het niet gered hebben. Mochten er nog andere kleintjes volgen dan heb ik nu een klein bakje klaarstaan. Over een week of twee ingedraaid. Daar gaan dan wat garnaaltjes in. Had in de grote bak het filter nog helemaal mini vis/garnalen proof gemaakt dus daar kan het niet aan liggen. Menig uurtje gespeurd, maar niets te zien (behalve kleine garnalen).
Wat ontzettend jammer maar ook een beetje te verwachten natuurlijk. Ik hoop voor je dat je nog eens jongen in de bak spot - klinkt alsof je een goede oplossing hebt, een ingedraaid garnalenbakje lijkt me prima voor Oto kleintjes. Zeker als de bak een tijd heeft kunnen rijpen. Fingers crossed!
 
Ik heb meermaals gelezen dat een hoog nitraat gehalte het geheim zou zijn om Otocinclus aan het voortplanten te krijgen. Weet je toevallig hoe dat bij jou zat?
 
Heb je toevallig tekenen gezien van paren voor de jongen opdoken?
 
Sorry, kreeg geen alerts raar genoeg dus had de opmerkingen nog niet gezien. Ik heb redelijk nitraat, maar niet overdreven (meestal rond de 10-20). Ik heb geen tekenen van paren gezien, enkel een bolle buik. Het aquarium draait nog niet heel lang (heb de oto's wel pas op het laatst erbij gevoegd zodat er wel wat alg was). Verder niet veel speciaals gedaan, wat algentabletjes af en toe en ze smikkelen ook wat garnalenvoer mee waar alg in zit. Enige dat me van te voren opviel wat dikke buikjes en vrij "sociaal" gedrag, maar dat vertonen ze eigenlijk altijd wel (dat ze bij elkaar zitten in de avond). Ik heb een spot aan in de avond en dan kan ik ze wat actiever zien.
 
Ja dat zie ik de mijne ook altijd doen. Wat me de laatste dagen ook opvalt is dat ze veel samen heen en weer zwemmen.
 
Inmiddels op naar de volgende kweek. De microdevario kubotai had er ook zin in. Je ziet er eentje horizontaal onder het drijfplantje en eentje wat meer vertikaal. In totaal ongeveer 20 stuks, ienieminie
19961649_1193601970743948_1537769582496553362_n.jpg
 
Jeetje, wat bijzonder! Gaat goed in jouw bakje!
 
Ik heb meermaals gelezen dat een hoog nitraat gehalte het geheim zou zijn om Otocinclus aan het voortplanten te krijgen. Weet je toevallig hoe dat bij jou zat?

Ik heb ook weleens gehoord dat het afzetten van corydoras het paren van oto's zou triggeren. Op internet hoor je dat best veel. Youtube heeft trouwens hele mooie filmpjes over hoe oto's hun eitjes afzetten, en dit is precies hetzelfde als corydoras. ;)
 
Ik heb ook weleens gehoord dat het afzetten van corydoras het paren van oto's zou triggeren. Op internet hoor je dat best veel. Youtube heeft trouwens hele mooie filmpjes over hoe oto's hun eitjes afzetten, en dit is precies hetzelfde als corydoras. ;)

Helaas geen cory's erin en ook het nitraat is niet al te hoog. Hier gewoon toeval denk ik :)
 
Ik heb ze inmiddels ook! Mijn topic staat nog bij Meervallen. Ik zal vragen of ze hem kunnen verhuizen. :) Hoe gaat het met jouw kleintjes?
 
Ik heb ze inmiddels ook! Mijn topic staat nog bij Meervallen. Ik zal vragen of ze hem kunnen verhuizen. :) Hoe gaat het met jouw kleintjes?

Die van mij hebben het helaas niet gered. Zal even kijken bij je topic. Hopelijk halen ze het :)
 

Terug
Bovenaan