Otocinclus gedrag?


Kjell..

Well-known member
Lid geworden
15 maart 2017
Berichten
432
Leeftijd
29
Ik heb twee otos gered uit een kom met goudvissen...
Nu ben ik niet zo bekend met deze visjes. Weet alleen dat ze lastig eten en voorkeur hebben voor scholen en veel beschutting.

Nu zitten ze er sinds vanmiddag in. Ze eten gelukkig al alg, nog geen voer of komkommer.

Nu zijn ze best druk, ik dacht dat het hele schuwe rustige visjes waren. Ze zwemmen vrij veel rond. Echt door heen de bak, ze racen niet ofzo maar zie ze wel regelmatig voorbij schieten. De kleinste zit soms op de kop van de grotere is dat normaal gedrag?
 

Bijlagen

  • 20230609_215005.mp4
    42 MB
Ik heb zelf ook ottociclus. Over het algemeen is het gunstig om een gerijpte bak te hebben. Als je ze langer hebt zie je ze vaak rustig aan het glas hangen. Van schieten door de bak is niet echt sprake. Op elkaars kop is ook niet aan de orde bij mij. Ik zou de groep idd groter maken. Zijn erg leuke vissen
 
Ik zie zo geen vreemd gedrag waar je je zorgen om zou moeten maken. Zijn volgens mij ook in goede conditie.
 
Ik heb inmiddels 7 otos. Maar 1tje zondert zich regelmatig af. Is ook beduidend kleiner en lichter van kleur dan de rest. Is dit een speciaal soort of een jonkie?
 

Bijlagen

  • 20230622_192033.jpg
    20230622_192033.jpg
    51.1 KB · Weergaven: 45

Terug
Bovenaan