Otocinclus draagt eitjes, wat nu?


Remco787

Well-known member
Lid geworden
29 juli 2012
Berichten
82
Leeftijd
28
Locatie
Ede
Hallo allemaal,

Zojuist zag ik dat ��n van mijn otocinclussen eitjes draagt. Ik heb gelezen dat zij erg lastig zijn en wil graag wat tips. Ik heb ze sinds een week in een nieuwe Dubai 80 zitten en er is nog weinig beschutting. Daarvoor zaten ze ruim een jaar in een Capri 50. Verder zitten er 3 koraal platy's en 8 neon tetra's in.

Is er een kans dat de eitjes worden bevrucht voordat deze worden opgegeten? en is er een manier om te zien of de eitjes zijn bevrucht, zodat ik ze kan overzetten naar een kweekbakje? (drijvend bakje met minuscule gleufjes, niet een ander aquarium)

Alvast bedankt!

Foto's:
376971remco787_0_82_p1070424.jpg


612566renco787_0_82_p1070425.jpg
 
Wat bijzonder zeg! Dat heb ik nog nooit gezien!
Ga dit zeker even volgen, ben benieuwd naar de reacties, jij natuurlijk al helemaal ;)
 
Al zouden ze uitkomen, is het voor 2 tellen, dan worden ze opgegeten.

lees je in, over otocinclussen kweken.
 
Ik weet dat ze snel worden opgegeten en daarom vraag ik om tips om dat te voorkomen.
 
Dat is wel mogelijk, maar breng ik haar dan niet in te veel stres? Ik heb nog een 40L en 10L leeg staan. 10 liter is wel erg klein...
 
Bedankt voor je reactie. Ik ga ze na een halve dag na de afzetting apart zetten. Hopelijk zijn ze dan bevrucht en nog niet opgegeten ;)
 
Wat is de gemiddelde draagtijd van een Otocinclus? Mijn Otocinclus draagt nu al ruim 2 maanden eitjes (ontdekt op 21 juli). Ze ziet er prima uit en gedraagt zich normaal.

166274remco787_0_82_p1070495.jpg
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan