Otocinclus baby('s)


Kas02

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2021
Berichten
68
Locatie
Noord-Holland
Goedemiddag, ik heb jullie adviezen weer eens nodig. Ik ben vandaag teruggekomen van een paar nachten weg en tot mijn verbazing tref ik in ieder geval één baby otocinclus aan in één van mijn bakken. Ik weet dat de meeste oto's wildvang zijn omdat ze niet echt goed kweken en ik ben zelf gestopt met kopen toen ik hier op het forum leerde hoe ze worden gevangen.

Ik weet dat de kans op oto baby's dus echt minimaal is maar ze zitten alleen met Brigittae en een drietal dwergnaaldvisjes (crocodillus) in de bak dus het is zonder twijfel een jonge oto.

Nu alleen de vraag... wat nu? Apart zetten is lastig omdat ik natuurlijk geen kant en klaar bakje heb staan waar genoeg algen groeien. Daarnaast is het uitvangen al een vrijwel onmogelijke opgave in de dichtbegroeide bak.

20210724_144113.jpg
20210724_144102.jpg
 
Check, dank. En hopen dat ze niet worden opgegeten :rolleyes:
 
Ziet er gaaf uit :love:, maar kan je zien aan de buik dat ze zwanger zijn dan?
 
Najah zwanger is natuurlijk niet het goede woord ivm eitjesdragend. Maar het lijkt er wel heel erg op ja.
 
Update: helaas heb ik de baby-oto al een paar dagen niet meer gezien. Het was al heel bijzonder dat het eitje is uitgekomen ivm mijn garnalen maar ik denk dat de briggattae hem/haar hebben opgegeten.
 

Terug
Bovenaan