Osmoseapparaat hoe en wat?


Suzanne93

Well-known member
Lid geworden
30 juli 2014
Berichten
67
Ik wil binnenkort graag een osmoseapparaat aanschaffen. Ik wil het gaan gebruiken voor twee 30 liter en ��n 60 liter aquaria. In de aquaria komen garnalen (crystal reds, taiwan bee). Ik heb me al erg ingelezen over het gebruik ervan. Maar toch heb ik nog een aantal vragen.

Is dit apparaat een goede om mee te beginnen?
https://www.osmoseapparaat.nl/osmoseapp ... 0-gpd.html

Ik ben van plan om het water op te vangen in jerrycans zodat ik het snel en makkelijk kan gebruiken bij waterverversingen. Maar hoeveel osmosewater meng je met kraanwater? Moet ik daarna nog wat aan het water toevoegen (ik lees hier en daar wat over mineralen?)

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een osmoseapparaat? Kan ik het zo aansluiten aan een kraan, of heb ik daar nog wat voor nodig?
 
geen verstand van die apparaten, maar de hoeveelheid osmose op leidingwater is afhankelijk van welke waardes je wil bereiken. Dus mengen en testen lijkt me noodzakelijk. En natuurlijk de verhoudingen onthouden om het daarna makkelijker te maken
 
Dat begrijp ik. Maar welke verhouding osmose/kraanwater gebruiken andere garnalenhouders hier op het forum? Ik weet dat leidingwater verschilt per regio, maar dan heb ik een idee :)
 
Die is prima hoor. Hoeveel je moet mengen hangt af van de waterwaarden en wat je wil bereiken.
 
Ik weet zelf nog niet precies wat ik wil bereiken, maar in ieder geval een PH van rond de 6,5.
 
Suzanne93 zei:
Dat begrijp ik. Maar welke verhouding osmose/kraanwater gebruiken andere garnalenhouders hier op het forum? Ik weet dat leidingwater verschilt per regio, maar dan heb ik een idee :)

je kan niet zomaar van een ander uitgaan, doe bv eens onderzoek bij je waterleidingsbedrijf voor jou regio
 
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een osmoseapparaat? Kan ik het zo aansluiten aan een kraan, of heb ik daar nog wat voor nodig?


Toebehoren voor omgekeerde osmosetoestellen - Osmose apparaten

Voor osmoseapparaten zijn diverse toebehoren te krijgen welke het gebruiksgemak verder verhogen. Zo vindt u hieronder afvoeraansluitingen welke er voor ...
https://www.osmoseapparaat.nl/toebehoren.html -
Kraanverlenging met kogelkraantje

Dankzij dit innovatieve product is het niet meer nodig om een extra waterkraan te plaatsen waarop het apparaat aangesloten wordt voor de watertoevoer. Deze kraanverlenging met 3/4" draad wordt eenvoudig tussen een bestaande kraan en de muurplaat bevestigd. Het osmose apparaat aansluiten op het mini kogelkraantje en klaar.


WAsmachine kraan er af, deze ertussen, w. kraan terug. klaar.
 
Ligt heel erg aan je geduld :p. Dit osmose apparaat geeft als alles een beetje meezit zo'n 7 liter per uur.

Ik ververs zelf compleet met osmose water bij de garnalen wat ik weer aanvul met mineralen in de vorm van bee shrimp mineral GH+. Bevalt me erg goed.
 

Terug
Bovenaan