Opzoek naar een ph, no2, no3 en temp computer.

  • Onderwerp starter Coffeeshop Amersfoortseplein
  • Startdatum

C

Coffeeshop Amersfoortseplein

Guest
Misschien simpele vraag, maar ik ben opzoek naar een computer/ meter, waar ik enkel vanaf afstand de ph, no2 no3 en de temperatuur kan waarnemen. Dus op mijn smartphone bijvoorbeeld.. ik lees veel van profilux, maar dat is al snel erg prijzig, en kom daar niet de waarde meters tegen die ik zoek.. zo heb ik weinig aan geleidbaarheid, en hoef ik ook heen stopcontacten appart te schakelen. Ook komen prijzen al snel boven de 5 a 600 euro, zonder dat hij no2 en no3 meet. Ook hoef ik mijn lampen niet aan te sturen.. gewoon simpel ph, no2, no3 en de temp.

nu is geld niet de grootste rol, maar betalen voor 12 functies waar ik er maar 4 van ga gebruiken vind ik een beetje teveel van het goede.

het gaat om een 330x100x100 zoetwater bak.
20201223_182523.jpg



Heeft iemand een goude tip voor mij?
 
Dat ben ik met je eens Wouter en als je het verbuik een beetje kent van je bak dan kun je daarop inspelen en een teveel aan nh3/4 of no2 zal niet snel zomaar gebeuren. Ik zou het zonde van mn geld vinden maar goed dat is ieder zijn eigen keus.
 
Je temperatuur met toegevoegd pH meting op is zich wel mogelijk. NO2, NO3 zal behoorlijk moeilijker worden. Zelf bouw bijvoorbeeld kan al goedkoop. Bovendien, NO2 (nitriet) hoef je niet constant te meten. In een eenmaal goed draaiend aquarium zal je het niet eens tegenkomen. NO3 behoeft ook niet constant gemeten te worden. Zelf meet ik het ook nauwelijks eigenlijk. Je ziet het vanzelf aan je planten of er al een nitraat tekort is.
 
Oke.. dankjullie voor de info.. dan nog 1 vraag..

20210117_113014.jpg

Deze set is voor niet al te duur tekoop.. alleen zonder eik vloeistof.

Nu is ph niet zo spannend, maar ec.. veel mensen eiken of calibreren die met mestvloeistoffen.. zijn er bij aquarium zaken gewoon eik vloeistoffen tekoop om deze ec te kalibreren/ eiken? En heeft iemand ervaring met deze unit.
 
Terwijl dat ook maar 5 minuten kost voor NO3 en PO4.
En eens per week is eigenlijk al voldoende is, dus denk ook niet dat er veel markt voor is gezien het meestal niet giftig is
Welk merk test doet er 5 minuten over?
Ik heb nu die van Colombo en dat duurt 15 minuten. Vind ik toch wat aan de lange kant 😋
 
Oke.. dankjullie voor de info.. dan nog 1 vraag..

Bekijk bijlage 316808
Deze set is voor niet al te duur tekoop.. alleen zonder eik vloeistof.

Nu is ph niet zo spannend, maar ec.. veel mensen eiken of calibreren die met mestvloeistoffen.. zijn er bij aquarium zaken gewoon eik vloeistoffen tekoop om deze ec te kalibreren/ eiken? En heeft iemand ervaring met deze unit.
Eiken zijn bomen.... ;)
IJk vloeistoffen zijn gewoon te koop:
EC ijkvloeistof? - Google zoeken
pH ijkvloeistof - Google zoeken
 
Eiken zijn bomen.... ;)
IJk vloeistoffen zijn gewoon te koop:
EC ijkvloeistof? - Google zoeken
pH ijkvloeistof - Google zoeken
Ben dislectie's en geen zin om elk twijfelwoord op te zoeken. Dont judge.

En over ec vloeistoffen zie ik verschillende antwoorden online. Zo zijn er die de vloeistof "IJKEN" in de te meten vloeitstof.. de ander heeft het over mestvloeistof.. dus vond me vraag niet appart gezien ik het voor een aquarium nodig heb.

Maar ik zal het wel bij de aquariumzaak vragen morgen.
 
Ben dislectie's en geen zin om elk twijfelwoord op te zoeken. Dont judge.

En over ec vloeistoffen zie ik verschillende antwoorden online. Zo zijn er die de vloeistof "IJKEN" in de te meten vloeitstof.. de ander heeft het over mestvloeistof.. dus vond me vraag niet appart gezien ik het voor een aquarium nodig heb.

Maar ik zal het wel bij de aquariumzaak vragen morgen.
Je hebt de knipoog gemist? Taalfouten zijn nooit erg, ik maak ze zelf ook bij de vleet!
 
Oke.. dankjullie voor de info.. dan nog 1 vraag..

Bekijk bijlage 316808
Deze set is voor niet al te duur tekoop.. alleen zonder eik vloeistof.

Nu is ph niet zo spannend, maar ec.. veel mensen eiken of calibreren die met mestvloeistoffen.. zijn er bij aquarium zaken gewoon eik vloeistoffen tekoop om deze ec te kalibreren/ eiken? En heeft iemand ervaring met deze unit.
Niet met deze specifieke unit, ook niet met het ijken/calibreren van een EC/TDS meter.
Maar volgens mij heeft deze unit geen “smart” functies, dus stuurt ook geen berichten als er een waarde word overschreden.
Ook word het lastig om op basis van de EC te bepalen wat de daadwerkelijke vervuiling is in je aquarium.

Maar als je dat wel wilt doen zal je eea uit moeten zoeken in hoeverre NO3 en PO4 invloed heeft op de EC en wat dan je maximale waarde word.
Ik zou dan alleen wel voor iets “smarts” gaan wat ook historische waardes laat zien zodat je een soort logboek hebt
 
Alweer een aantal jaar geleden deed dit apparaat zijn intrede.
Geen idee of het nog op de markt is, wel weet ik dat de meningen verdeeld waren over het nut van dit item.
 

Terug
Bovenaan