Opstarten van sluierstaart aquarium


Ikzelf geloof nooit dat hij 6 jaar is. Hij is aardig in mooie proportie gegroeid. Mooie staartaanzet en lekker dik. Ik ben bang dat deze toch nog wel iets gaat groeien. Ik durf niet te zeggen hoe oud hij dan wel is maar stel 12 maanden wat eigenlijk al aardig uitzonderlijk is van een kweker dan heeft ie nog wel wat groei capaciteit.

Wat heb je voor de vis betaald. Een vis die al wat jaren groot gefokt word kost namelijk meer gezien het verslonden voer
 
Ik heb er 12 euro voor betaald dus ik geloof zelf ook niet echt dat hij 6 jaar is. Ik heb werkelijk geen idee wat voor verleden de vis heeft gehad..
 
Fijn dat je een goed huisje voor je mooie vis heb gevonden (y)

Beetje zure situatie maar nu weet je tenminste zeker dat hij niet in een bioborp beland.

Bij aanschaf sluier goed kijken naar dubbele staart, oogjes die niet heel erg uit kop staan en dat vinnen en staarten niet rafelig zijn/stukjes missen. Een scheur is niet z on probleem maar uit eindens die hakkelig zijn beter niet nemen ivm vinrot.

Veel plezier met het zoeken naar een mooie geschikte sluier en up date leuk
 
Mooi aquarium!
Fijn dat het herplaatsen gelukt is.
Ik heb nog een sluierstaart in de aanbieding, deze kan niet goed naar het oppervlak zwemmen dus loopt hier een hoop voer mis in de vijver. Als je geïnteresseerd bent stuur gerust een bericht!
 
Mooi aquarium!
Fijn dat het herplaatsen gelukt is.
Ik heb nog een sluierstaart in de aanbieding, deze kan niet goed naar het oppervlak zwemmen dus loopt hier een hoop voer mis in de vijver. Als je geïnteresseerd bent stuur gerust een bericht!
Ik kan uit ervaring zeggen dat een vis van de vijver van Olympus absoluut een goede aanwinst is! ;) En de sluier in kwestie is een heel leuk visje, heb haar vorig jaar nog even gezien toen ik de andere twee heb opgehaald. Het is dat ik geen ruimte meer heb! Anders had ik haar graag willen hebben.
 
Super lief dat jullie hierin mee denken. En bedankt voor het aanbod. Zelf heb ik besloten om voor een kleinere vissoort te gaan. Ik denk hierbij aan guppies, of tropische vissen zoals de neon tetra. Dit is weer een hele andere kant van het houden van vissen maar ik wil me hier even wat meer in verdiepen. De sluiers blijf ik super leuk vinden maar ik denk dat ik dat beter in de toekomst kan doen wanneer ik nog een groter aquarium in mijn huis kan zetten. Dit ook omdat ik dan meerdere sluiers erin kan doen want ik vind het toch leuk om meerdere vissen te kunnen houden. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie advies en support. Ik vond het erg fijn.
 
Super lief dat jullie hierin mee denken. En bedankt voor het aanbod. Zelf heb ik besloten om voor een kleinere vissoort te gaan. Ik denk hierbij aan guppies, of tropische vissen zoals de neon tetra. Dit is weer een hele andere kant van het houden van vissen maar ik wil me hier even wat meer in verdiepen. De sluiers blijf ik super leuk vinden maar ik denk dat ik dat beter in de toekomst kan doen wanneer ik nog een groter aquarium in mijn huis kan zetten. Dit ook omdat ik dan meerdere sluiers erin kan doen want ik vind het toch leuk om meerdere vissen te kunnen houden. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie advies en support. Ik vond het erg fijn.
Het is een rio 180 he? Daar kun je leuke dingen mee doen! Kleine visjes zijn ook super leuk, en ik begrijp de keuze ook wel, wat betreft onderhoud zal het je mogelijk ook best wat schelen. Sluiers blijven toch wel een beetje smeerpoetsjes ;).
Wat sluiers betreft, daar kunnen er in een rio 180 wel drie van in. Dat zou ik ook zeker wel doen omdat het best wel sociale wezens zijn.
 

Terug
Bovenaan