Opstart voor discus bak


J

jones007

Guest
ik heb twee weken geleden een bak opgestart 120x60x70
-twee externe pompen : - merk Jbl cristalprofi e1902 en die hydra filtron 1800 van pure technology
-dan weet dat het niet mag maar ik heb er toch dragon stone ingezet (scherpe punten wat afgeschuurd) want ik zien graag stenen
heb zon drie d effect gemaakt met het grind naar achter te laten komen.
-spiderhout
-geen achterwand in maar zwarte poster van JBL gebruikt
-planten vallisneria en nog wat kleintjes van voor en mos en zonder co2 installatie
-heel fijn zwart grind
-mijn inloop rechts en links beneden in de hoeken en mijn uitloop met een spray bar van beide aan de achterwand geplakt
-termostaat aangesloten aan de pomp
-ook aan de pomp van jbl nog een hydra stream 1 pomp tussen geplaats
-verlichting led van sera (maar moet ik nog op punt zetten qwa zonsverduistering en helderheid)
-zitten al 40 kardinaaltjes en 10 corrydoras in sinds drie dagen geleden

en als mijn water tip top staat komen er 6 a 7 discussen in van stendker (geen aziatische of wildvang)


ben van principe dat ik ze altijd in dezelfde winkel koop (doe ik met mijn koi's ook)
allemaal tegelijk, kan er mischien 8 insteken maar da doe ik niet

dus ik hoop dat het me gaat lukken
mvf franky
 
Twee weken geleden opgestart, nu zit er al vis in en je gaat discus trachten te houden, lees, lees en lezen zou ik de komende 4 weken minimaal doen.........

Verder heel veel meten, of lekker veel verversen de komende 2 weken, want je nitriet piek moet in principe nog komen.

Verder succes!
 
Twee weken geleden opgestart, nu zit er al vis in en je gaat discus trachten te houden, lees, lees en lezen zou ik de komende 4 weken minimaal doen.........

Verder heel veel meten, of lekker veel verversen de komende 2 weken, want je nitriet piek moet in principe nog komen.

Verder succes!
beste,
ja de visjes zwemmen ok hoor :)
anders zal ik ze er niet insteken
ikzelf zit in de aqarium club BETTA te londerzeel en daar meten ze het water van mij, ik had ook nog mijn pompen van mijn andere bak die nu is stopgezet(22 jaar cichliden gehad)dus de filterwatten zaten vol goede bacterieen ze maar voor mijn discussen ga ik idd nog een grote tijd wachten tot ik mijn keuze heb en mijn water niet meer schommelt want daar ken ik idd niks van
mijn cichliden zitten nu bij een kameraad van mij , reden waarom ik ermee stopte was omdat wij hier thuis verbouwingen gaan doen en de bak stond op scheiding van keuken en living, en ga hier alles veranderen, maar de bak nu (een nieuwe) staat op de zoon zijn kamer en ben hem dat allemaal aan leren, dus hier is de microob van aqau doorgegeven aan de zoon :)
in mijn tuin mooie kois zitten dus ......
en als de living en keuken weer in orde is start ik weer een bakje op
bedankt voor je reactie, top
 
Kijk, dat is een stukje informatie die niet uit je start post bleek, maar wel een aantal zaken in een ander daglicht stelt! Ik heb er direct alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! En uiteraard heel veel plezier en succes en hopelijk krijg je het virus goed overgedragen, want eenmaal besmet.......
 
Succes man!

Begin toch maar eens wat te lezen over waterwaarden. Zelf testen en het in de gaten houden is niet zo onoverkomelijk.
 
Kijk, dat is een stukje informatie die niet uit je start post bleek, maar wel een aantal zaken in een ander daglicht stelt! Ik heb er direct alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! En uiteraard heel veel plezier en succes en hopelijk krijg je het virus goed overgedragen, want eenmaal besmet.......
ok dank je
je het zijn mooie vissen he, maar ga eerst lezen,lezen........
 
Succes man!

Begin toch maar eens wat te lezen over waterwaarden. Zelf testen en het in de gaten houden is niet zo onoverkomelijk.
ja dat zal ik zeker doen
dank je
 

Terug
Bovenaan