Opnieuw: maar andere bak


Zeo Smeijsters

Well-known member
Lid geworden
6 november 2012
Berichten
58
Locatie
Geleen
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Ik stel me nog maar eens voor, had een klein bakje. Maar een Fluval Vision 450 gekregen en deze opnieuw opgebouwd.

Zitten nu wat vissen in die ik er bij heb gekregen en een paar uit mijn oude bak.

Als alles nog een paar weken stabiel loopt wil ik er jonge maanvissen in zetten, een stuk of 5 á 6.
Deze groeien op met de thetra's en zo en zullen ze dan als gezelschap zien ipv voer (hopelijk)

Zater ook redelijk wat meervallen bij, twee grote heb ik over en zet ik niet om ivm planten.

Co2, vloerverwarming, filter-upgrade naar 1500, RGB led computer voor zon opkomst/ondergang en nacht verlichting, motor en biologische materiaal ipv alleen maar sponsen in de filter.

Omdat plaatjes meer zeggen dan duizend woorden:
IMG_20210514_171535.jpg

Eerste visjes:

IMG_20210514_161304.jpg

Eerste plantjes:
IMG_20210514_112644.jpg

Opstarten:

IMG_20210514_130406.jpg

Vullen:

IMG_20210511_183643.jpg

Vloerverwarming:

IMG_20210509_220323.jpg

Redelijk schoon:
IMG_20210509_135801.jpg

Schoonmaken
IMG-20210508-WA0007.jpeg

Bij de vorige eigenaar:
IMG-20210426-WA0001.jpg
 
welkom benieuwd wat het wordt
 
Welkom. Zou leuk zijn als je hier een fotoalbum over bij gaat houden, kunnen we het verloop zien
 
Begint ergens op te lijken....
Nog beetje cloudie, maar dat trekt ook wel weg.


Weet dat de vissen er eigenlijk nog niet in mogen maar was het beste van twee slechten.
 
Welkom op het forum! Apart geheel zo met de vissen die je erbij kreeg, hehe. Maar mooi ingericht alvast, ook dat watervalletje! :D Ik hoop dat het je lukt om een baasje te vinden voor de grote meervallen.
 
Benieuwd wel naar een close-up vh watervalletje. Werke met een luchtomp denk ik?
 
Heb het zelf gemaakt met een 500L/h pompje, dat een buisje (16mm) er onderdoor met water pompt, dan een t-stuk wat het zand mee 'slurpt' en boven Aan, water met zand, uit spuugt.

Zo iets:


Zal filmpje posten als ik weer thuis ben.
 


U vraagt wij draaien de camera (GSM).
Door het proberen veel en een verstopping zot er erg veel zwarte substraat door het witte zand, dat filter ik er nog wel uit een keer.

IMG_20210519_220400.jpg

En deze vloer werker vind het watervalletje wel erg relax, zag ik toevallig toen ik filmpje gemaakt had. Leuke toevoeging denk ik dus.
 
Laatst bewerkt:
Dat blijft toch wel denk ik,z eker ook met die corydorasjes
 
van harte welkom op het AF en succes met het opbouwen en uitbouwen van deze bak!
 
Voor zolang hij het doet is dit leuk:
Lukt me ff niet om hem hier op het forum te embedden.
 

Terug
Bovenaan