Op zoek naar een reactor voor Atomizer + Reactor combinatie


Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Berichten
693
Leeftijd
29
Ik heb verschillende aquariums hier thuis en maak gebruik van de co2 art / qanvee atomizer. Graag wil ik ook experimenteren om een reactor na de atomizer te plaatsen om de mist te beperken in mijn bakken.

De filters die ik thuis gebruik hebben een 16/22 aansluiting.

Nu lijkt me deze optie interessant hoe zouden jullie de koppeling realiseren van de 19mm aansluiting naar mijn 16/22 slangen? En hoe denken jullie over deze optie voor mijn toepassing?

Op mijn 360l bak was het plan eerst om op beide filters een atomizer te plaatsen. Nu vraag ik mij af als ik een atomizer + reactor setup ga toepassen. Heeft het dan nog nut om 2 atomizers in gebruik te nemen als ik met 1 atomizer en reactor mijn 1,2 ph drop kan realiseren om de co2 af te stellen? Of heb ik alleen de tweede reactor + atomizer nodig als ik niet genoeg co2 toegevoegd krijg. Moeilijke planten kunnen er voordeel bij hebben om de co2 mist tegen de bladeren aan te krijgen. Nu gebruik ik vooral makkelijkere planten en denk ik dat ik met een reactor setup, waar alles is opgelost prima mijn doel mee kan bereiken.

Verder heb ik nog een 60l aquarium met 1 filter waar ik ook deze atomizer + reactor build op wil gaan toepassen.

Een vriend van mij had namelijk problemen met zijn reactor build om in zijn 360l bak voldoende co2 erin te krijgen. Dit was wel zonder het gebruik van een atomizer. Wellicht heeft het met zijn reactor build te maken oid..

Alle tips zijn welkom!



81yyh60KOHL._AC_SL1500_.jpg
 
Qua koppelingen zat ik aan zoiets te denken

Volgens mij heb ik dan de male, 16mm en 3/4 barb hose nodig.

Nu zal deze setup voor mijn 60l prima zijn.

Echter voor een 360l bak waar ik een ph drop van 1,2 wil realiseren wanneer de lichten aan gaan met een sterke oppervlakte rimpeling. Gaat een 10 inch unit dan voldoende zijn of moet ik naar een grotere kijken?
 
Waarom shop je niet gewoon bij wildkamp of hornbach?
Weet je zeker dat alles past
 
heb nog een zelfgemaakte reactor met aansluitingen 1/2" voor waterdoorvoer en 1/4" aansluiting co2
mag weg voor een goed bod
 

Bijlagen

  • co2.JPG
    co2.JPG
    129.5 KB · Weergaven: 79
Waarom shop je niet gewoon bij wildkamp of hornbach?
Weet je zeker dat alles past
Idd het idee is nu om even die unit te bestellen op amazon en dan naar de Hornbach met de unit.

Wat zou jij trouwens doen op een 360l bak waar 2 filters op draaien. 1 20" unit of beginnen met 1 10"unit en als het niet voldoende is nog een 10" unit op de andere filter zetten?

heb nog een zelfgemaakte reactor met aansluitingen 1/2" voor waterdoorvoer en 1/4" aansluiting co2
mag weg voor een goed bod

Te klein voor mij helaas.
 
Als 16/22 koppeling heb ik dit aan mijn Cerges gemaakt. De hel Cerges bouw vind je onderaan mijn handtekening:
IMG_20191123_132053.jpg
 
Als je de ruimte hebt zou ik gaan voor 20”
Groter=beter als het gaat om reactoren
 
Idd het idee is nu om even die unit te bestellen op amazon en dan naar de Hornbach met de unit.

Wat zou jij trouwens doen op een 360l bak waar 2 filters op draaien. 1 20" unit of beginnen met 1 10"unit en als het niet voldoende is nog een 10" unit op de andere filter zetten?



Te klein voor mij helaas.
Heb zo,n klein, kant en klaar serra ding voor mijn 400/450L bak. Denk dat je grotere reactor nodig hebt voor hogere doorvoer snelheid en niet persee voor de hoeveelheid water.
 
Volgens mij heb je in een ander onderwerp van Ben dezelfde vraag al gesteld.
 

Terug
Bovenaan