op zoek naar een pomp voor eb en vloed systeem.


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
Ik ben op zoek naar een pomp die ongeveer 7 liter per uur kan pompen, en dit bijna een meter op kan voeren...

Ik heb zitten kijken naar doseerpompen maar die zijn behoorlijk duur, zelf maken met medicatie spuiten en servo's lukte ook niet.

Het grootste probleem is de opvoerhoogte, kleine pompjes uit een tafelfontein zijn waarschijnlijk te zwak om het zo hoog te krijgen, anders was het wel gelukt, en ik moet het reservoir laag zetten vanwege de overflow...
 
AliExpress wordt lastig ik wil proberen voor de vivarium beurs dit af te hebben, en ingedraaid...


Maar misschien een 100 liter per uur pompje vertragen met een kraantje, dan is het verschil in ieder geval kleiner dan met een 800 liter pomp.

Of een tafelfontein pompje halen.
 
AliExpress wordt lastig ik wil proberen voor de vivarium beurs dit af te hebben, en ingedraaid...


Maar misschien een 100 liter per uur pompje vertragen met een kraantje, dan is het verschil in ieder geval kleiner dan met een 800 liter pomp.

Of een tafelfontein pompje halen.
Dat Vivarium halen moet zelfs met Aliexpress nog zat lukken! Zo lang doen zelfs zij er niet over...
 
Losse 12v doseerpompen zijn het makkelijkste denk ik

Mijne doen net iets meer dan 1ml per seconde, 3600 seconde in een uur is dus iets over 3,6L per uur

Mooie is dat je voor vloed de polariteit “normaal” kan hebben en om naar eb te gaan draai je de polariteit om
 
ik heb 2 van die 12 volt pompjes besteld, weer minder geld om op vivarium uit te geven...

helemaal optimaal zou het zijn als ik ook nog een stellingkast kon vinden, dan kan ik de boel netter kwijt...
 
had al een afvoer gemaakt, maar die heb ik niet meer nodig, misschien een mini sump maken voor mijn 60cm
 

Terug
Bovenaan