Op zoek naar een 80/90 cm aquarium


M

Moosje

Guest
Inmiddels alweer 2 jaar heb ik een Fishome 60 cm aquarium. Ik heb er zoveel plezier van dat ik graag een groter aquarium wil. Maar ik heb helaas niet meer dan 90 cm lengte ruimte. Dus dat wordt dan een 80 cm aquarium. Een nieuw aquarium is behoorlijk duur, dus ik zat op Marktplaats te kijken. Maar ik twijfel toch een beetje over een tweedehands aquarium. Echter van een nieuw 80 cm is de Fishome 80 cm het goedkoopst. Heeft iemand ervaring met dit aquarium?
 
Geen ervaring mee, maar zie op internet dat hij maar 30 cm hoog is en inhoud heeft van 85 liter. Beetje laag en daardoor weinig liters. Zou toch liever een wat hogere bak nemen met meer liters...kun je meer mee op de voor jouw beschikbare lengte van 80 cm. Een rio 125 bijv. is een fijne bak met meer mogelijkheden dan de Fishhome 80.
 
Een lido 120 misschien? Is ca 60cm breed maar ook lekker hoog, ca 120 liters.
 
Ik heb zelf net een juwel van 80cm gekocht op mp voor 45 euro, inclusief alles. Alleen zonder kast.
Is even een goede poetsbeurt, maar dan heb je ook wat ;)
 
Ik heb voor �50,- een Juwel Rio 125 gekocht, half jaartje oud.

Idd beetje poetsen en klaar :)
 
ziet er wel mooi uit en je hebt er alles bij
met alles is het zo dat je tweedehands natuurlijk pech kunt hebben. het belangrijkste is dat hij niet lekt, dus je kunt ook vragen of je hem gevuld kan zien :)
 
Ok. Maar als ik het goed begrijp is de Juwel Rio 125 nog groter dan deze? Die is hoger.
 
Da's een mooie toch?!
Zoals Ineke zegt even vragen of je de bak gevuld kan zien en kijken of het licht werkt.
Dan heb je voor weinig geld veel bak.

Heb zelf mijn Aquael ook via marktplaats gekocht. Nooit spijt van gehad.
 
Haha, dan ga ik twijfelen. Dan heb je inderdaad wel meer mogelijkheden voor dezelfde lengte bak. De man van dit aquarium zei dat ik snel moest reageren omdat er meer gegadigden zijn. Nou ja, ik even op internet struinen om te vergelijken.
 
Moosje zei:
De man van dit aquarium zei dat ik snel moest reageren omdat er meer gegadigden zijn.
Dat zal vast, voor deze bak.
Maar het aanbod van 80cm aquaria is groot en geduld wordt beloond.

Wij hebben trouwens die Fishome gehad en al snel vervangen door een Rio 125.

~ Ivo
 
Ik heb nog eens even goed nagemeten. Een rio 125 zou ik erg leuk vinden, maar komt qua maten niet mooi uit met de andere meubels. Dat vind ik ook niet mooi. Dus dan wordt het gewoon bijvoorbeeld de juwel 80 cm.

Ik zal geduld hebben :). Alleen dat is lastig als je iets in je hoofd hebt :)

We hopen ooit ons huis te verkopen. Als dat lukt, ga ik liever gelijk over op een mooi groot aquarium. Tot nu ben ik dan al tevreden met een 80 cm. Je moet iets te wensen over houden tenslotte :)
 

Terug
Bovenaan