Ook mijn eigen spraybar maken.


Ik kwam gisteren ook een topic tegen hier waar een zin op twee verschillende manieren werd geinterpreteerd. :juggle:
 
Wat ik me ook bedenk, zou het nog uitmaken of de waterdruk beter verdeeld wordt over de spraybar als je de water vanaf het midden je spraybar in voert in plaats van aan de linker of rechterkant ?
Ik zou kunnen bedenken dat als je de aanvoer aan bijvoorbeeld linkerkant maakt dat tegen de tijd het water aan de rechterkant is de druk een héél stuk minder is doordat het water al langs veel gaatjes is gegaan. (mss een beetje krom geformuleerd maar ik hoop duidelijk genoeg)
 
Ik snap je redenatie en ik denk ook dat dit wel klopt. Zelf heb ik de aanvoer ook rechts van de spraybar.
 
Wat ik me ook bedenk, zou het nog uitmaken of de waterdruk beter verdeeld wordt over de spraybar als je de water vanaf het midden je spraybar in voert in plaats van aan de linker of rechterkant ?
Ik zou kunnen bedenken dat als je de aanvoer aan bijvoorbeeld linkerkant maakt dat tegen de tijd het water aan de rechterkant is de druk een héél stuk minder is doordat het water al langs veel gaatjes is gegaan. (mss een beetje krom geformuleerd maar ik hoop duidelijk genoeg)
Dat klopt inderdaad.
 
Ik snap je redenatie en ik denk ook dat dit wel klopt. Zelf heb ik de aanvoer ook rechts van de spraybar.
Ships,.... dat dacht ik al ja, en uiteraard bedacht ik me dat NADAT ik naar Wildkamp was geweest :oops:
Ach ja, ik maak hem gewoon met de aansluiting aan de rechterkant en kan evt wel rekening houden met de grootte van de gaatjes (oplopend in diameter naar mate ik verder van de "bron" af ga.
Aan de andere kant, zou het werkelijk waar allemaal wel zo'n vaart lopen en denk ik veel te moeilijk en moet ik maar eens gewoon die spraybar in elkaar schuiven en zien of er wel verschil is, nieuwe is zo gemaakt.
 
Wat ik me ook bedenk, zou het nog uitmaken of de waterdruk beter verdeeld wordt over de spraybar als je de water vanaf het midden je spraybar in voert in plaats van aan de linker of rechterkant ?
Ik zou kunnen bedenken dat als je de aanvoer aan bijvoorbeeld linkerkant maakt dat tegen de tijd het water aan de rechterkant is de druk een héél stuk minder is doordat het water al langs veel gaatjes is gegaan. (mss een beetje krom geformuleerd maar ik hoop duidelijk genoeg)
Ja hoor ik begrijp helemaal wat je bedoelde. Ik merk zelf wel dat er een verschil is in de kracht van de stroming uit het gaatje dat het dichts bij de slang naar het filter zit dan de stroming uit het laatste gaatje van de spraybar. Maar dit verschil is niet verschrikkelijk groot is mijn ervaring.
 

Terug
Bovenaan