Onze sluierstaarten van Rio 450 naar Akvastabil Fusion 200.


Na een tijd van relatieve rust en stilte zijn er hier weer een aantal ontwikkelingen. Om te beginnen met het minder vrolijke nieuws, we hebben besloten om onze dino vis in te gaan laten slapen. Ondanks alle pogingen met gemengde resultaten, hangt ze nog steeds het grootste deel van de dag op de kop in een hoekje. Heel frustrerend want nu zwemt ze bijvoorbeeld gewoon normaal, maar later op de dag lukt haar dat niet meer. We hebben het idee dat ze er last van heeft, dat ze op een gegeven moment vanwege vermoeidheid haar pogingen staakt en maar gewoon gaat dobberen. Heel jammer want het is een prachtige vis en ze heeft ook goede momenten, maar over het geheel gezien denken we niet dat dit nog goed gaat komen helaas.
Tja...ik heb dus ook al heel wat vissen van Dino verloren...laatste batch drie van de zes...dan begin je soms toch wel eens na te denken. Het gaat niet alleen om de stress die minder gezonde vissen met zich meebrengen(en dan vaak uiteindelijk nog sterven of geëuthanaseerd moeten worden) maar ook vaak over veel geld.

Maar je hebt inderdaad wel leuke vissen, mokka blijft oogverblindend-maar ik denk dat ik dat al wel eens gezegd heb in het verleden.;) Als je hem/haar beu bent of wat dan ook...ff berichten...ik kom langs! :LOL:

Nou waren we gisteren in de dierenwinkel, vragen naar een goedje om haar zo prettig mogelijk mee in te laten slapen,
Kruidnagel werkt idd makkelijk, zowel voor slapen als inslapen...Eleni heeft nu ook een sedatief product op basis van phenoxyethanol, weet niet of de werking anders is, wss niet.

en waar ze normaal alleen de plichtmatige bakken met mini goudvisjes en telescoopjes hebben staan, hadden ze zowaar een aquarium met fraaie en wat grotere sluiers...pfft...en natuurlijk werden we op slag weer verliefd 🙈
Dus ja. Tegen alle voorschriften in want geen quarantaine voorbereid, dus oldschool zak een tijdje in het water omwille van de temperatuur, wat eerste schepjes om te wennen en daarna het aquarium in. Ze kwam wel uit een hele schone, niet overvolle bak en liet niets problematisch zien, dus we hebben de gok genomen.

Tja, ik heb het ook al gedaan hoor, ik denk trouwens dat met de huidige 'opvangvissen' het geen enkel probleem zou zijn-heb ze allemaal al een tweetal keer onder de microscoop gehad en niks te zien, kerngezond dus. Ze hebben alleen last van de kleine bak.

Als je dus op zoek bent naar nog wat extra 'bakvulling' dan mag je altijd langs komen(of ik breng ze)...wel gigagrote vissen dat wel.



En de nieuwe: ik vind ze/hem ook vrij topzwaar met die wen, ga je toch wat geluk mee moeten hebben denk ik. Nu ja, als het echt té wordt kan je Dino nog altijd wat laten trimmen-doet ie normaal bijna gratis heb ik gehoord.



In elk geval, succes ermee!
 
Tja...ik heb dus ook al heel wat vissen van Dino verloren...laatste batch drie van de zes...dan begin je soms toch wel eens na te denken. Het gaat niet alleen om de stress die minder gezonde vissen met zich meebrengen(en dan vaak uiteindelijk nog sterven of geëuthanaseerd moeten worden) maar ook vaak over veel geld.

Maar je hebt inderdaad wel leuke vissen, mokka blijft oogverblindend-maar ik denk dat ik dat al wel eens gezegd heb in het verleden.;) Als je hem/haar beu bent of wat dan ook...ff berichten...ik kom langs! :LOL:


Kruidnagel werkt idd makkelijk, zowel voor slapen als inslapen...Eleni heeft nu ook een sedatief product op basis van phenoxyethanol, weet niet of de werking anders is, wss niet.



Tja, ik heb het ook al gedaan hoor, ik denk trouwens dat met de huidige 'opvangvissen' het geen enkel probleem zou zijn-heb ze allemaal al een tweetal keer onder de microscoop gehad en niks te zien, kerngezond dus. Ze hebben alleen last van de kleine bak.

Als je dus op zoek bent naar nog wat extra 'bakvulling' dan mag je altijd langs komen(of ik breng ze)...wel gigagrote vissen dat wel.



En de nieuwe: ik vind ze/hem ook vrij topzwaar met die wen, ga je toch wat geluk mee moeten hebben denk ik. Nu ja, als het echt té wordt kan je Dino nog altijd wat laten trimmen-doet ie normaal bijna gratis heb ik gehoord.



In elk geval, succes ermee!

Ja, geen slecht woord over Dino hoor want hij heeft prachtige vissen, maar wat ik zo hier en daar lees, ga ik het niet nog eens proberen. Te ver en te kostbaar om mee te stuntelen, en het haalt ook wel een deel van het plezier weg om steeds met ziekte/dood om te moeten gaan.
Mooie vissen zijn mooi, maar ik heb liever gezonde :)
Hehe Mokka gaat nergens naar toe vrees ik, maar mocht er ooit reden voor zijn weet ik je te vinden, dan weet ik iig van haar dat ze goed terecht komt 😉

Pfoeh maak me maar niet wild met het idee van mooie grote vissen, maar wij zitten echt wel aan onze max op dit moment (helaas 😂)
 
Jammer om te horen van de verliezen.
Ja de 'hoge kwaliteit' goudvissen zoals het wordt genoemd zijn eigenlijk gewoon het zwakst van gezondheid. Net als bij rashonden etc.
Ik ga mezelf er ook niet meer zo snel aan wagen, vaak vind ik zelf dat de minder extreme vissen zoals een fantail ook gewoon een betere kwaliteit van leven heeft dan laten we zeggen een telescoop oog waarvan de ogen of het niet meer doen of helemaal heen en weer bewegen met zwemmen. Als ik die vis zou zijn zou ik daar niet blij van worden..
Het hele fancy goldfish gebeuren is natuurlijk wel echt een kunst opzich en het is bizar hoe al die varianten zijn ontstaan door de mens. Daar kan ik nog steeds van genieten. Maar na toch wel lange ervaring te hebben met fancies kom ik toch steeds opnieuw terug naar de wat robuustere/ "lage kwaliteit" vissen, en daar geniet ik dan ook volop van!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ook maar weer eens een update vanuit hier, die wat langer heeft geduurd dan vorige keren, met name omdat de afgelopen periode niet zo heel erg leuk is geweest. Niet helemaal eerlijk om alleen de leuke momenten te willen delen en niet de minder leuke, daar ben ik me van bewust, maar ik heb me er de afgelopen tijd niet goed toe weten te zetten.

Na jaren van relatieve rust, weinig ziekte en vrijwel geen sterfte hebben we de afgelopen maanden de schade ingehaald. Heel vervelend begon dit met een vis die we hebben opgevangen van iemand anders. Het was nog een kleintje en geen idee waardoor, maar op een ochtend zwom ie niet meer. Geen verschijnselen vooraf dus ik vermoedde geen ziekte, misschien ergens klem gezeten.

Daarna de situatie met onze Dino vis die maar op de kop bleef hangen. Hier nog een poging gedaan of iemand de verzorging nog een poging wou geven, omdat ik me niet goed tot euthanaseren kon zetten. De enige reactie daarop kwam van Michelle, maar in de tussentijd was de situatie verslechterd en at ie ook niet goed meer, daar wilde ik Michelle ook niet meer voor laten opdraaien, dus uiteindelijk toch in laten slapen.

Toen viel het ons op dat Sushi steeds meer en steeds langer op de bodem bleef hangen. In het begin leek het alsof ze lag te rusten zoals ze s’nachts ook wel doen, maar op ten duur lag ze alleen nog maar, tenzij er eten in de bak kwam. Afstrijkje laten maken, was niets parasitairs, dus ingezet op bacteriële behandeling met baktopur. Helaas sloeg die behandeling niet aan, na een week vol hoop terug gezet in het aquarium, maar meteen weer terug naar de bodem, en het ritje naar de dierenwinkel en de quarantaine daarna had haar behoorlijk verzwakt, want ze kwam ook op eten niet meer goed af. Sushi was 1 van onze eerste sluiers en altijd een super leuk visje in gedrag, en haar in laten slapen was geen leuk klusje :cry:

20200726_104842.jpg

rip Sushi :cry:

Inmiddels hadden we een kleine leegloop in de bak, en om het verlies van de afgelopen periode een beetje goed te maken, gingen we op zoek naar 1 of 2 ranchu’s, daar hadden we er nog geen van. Na een trip langs meerdere zaken in nederland thuis gekomen met 2 kleine ranchu’s...maar meteen ellende, ze hebben een kleine week in onze bak gezeten, en in die tijd hebben ze non-stop achter al onze vissen aan lopen jagen. Het was geen paargedrag want ze zaten achter alle vissen aan, meestal met z'n tweeën tegen 1...het waren gewoon vervelende vissen :confused: Vissen helemaal nerveus, wij helemaal geïrriteerd, uiteindelijk besloten om de vissen weg te brengen naar de dierenwinkel hier in de buurt.

En toen waren we er even helemaal klaar mee, en besloten de komende tijd niets meer te veranderen of toe te voegen, even weer terug naar de basis en weer plezier zien terug te vinden in de hobby. Maar een paar weken later kreeg ik verdrietig bericht van Michelle, en een vraag waar ik geen nee op kon zeggen. Met eerst wel lichte twijfel, zeker gezien onze laatste ervaring met Ranchu’s maar ook de afgelopen periode als geheel, maar vanochtend op de koffie geweest en meteen een heel goede indruk van de vis. Ik vind de reden dat hij hier nu is heel verdrietig, en ik hoop dat Michelle in de toekomst misschien nog weer de ruimte, tijd en mogelijkheid vindt om vissen terug te gaan nemen, en in de tussentijd zeker actief blijft op het forum met de belangrijke functie die zij hier heeft, maar tegelijkertijd zijn wij hier heel blij met deze nieuwe aanwinst, en het zou zomaar het vonkje kunnen zijn dat onze liefde voor de hobby even goed kon gebruiken 🙏

Normaal gesproken natuurlijk een quarantaine periode voorafgaand aan het bijplaatsen, maar deze vis (mijn vriendin is al druk aan het nadenken over een naam, die waarschijnlijk iets zal zeggen over zijn omvang want jeetje, het is wel een flinke jongen!) zat al een tijdje alleen, in Michelle kennende prima omstandigheden, dus hem niet onnodig lang in een te kleine bak laten zitten, vanochtend wat water over en weer geschept, en nu zit ze er net een half uurtje in, en dat gaat heel gemoedelijk!

Onze vissen moesten even slikken, het is voor het eerst dat er een vis bij in zwemt die letterlijk schaduw kan werpen over de anderen, en in de eerste minuten sprintten ze nog wat angstvallig om hem heen, maar hij is super relaxed en inmiddels zwemt alles weer vredig en rustig samen.

@michelle1 beloofd regelmatig weer te updaten hier, geen betere dag om daarmee te beginnen dan vandaag :)
Niet de fraaiste foto, maar even snel met de telefoon. Michelle, nogmaals bedankt voor het vertrouwen!

20220624_132931.jpg



20220624_132916.jpg


20220624_132948.jpg


20220624_140746.jpg


20220624_140656.jpg



20220624_140806.jpg
 
Wat een mooi geschreven bericht.
Vind het echt heel naar dat jullie zo veel uitval gehad hebben, waaronder jullie mooie vis Sushi. Dat is erg verdrietig.
Het is een schitterend geheel zo samen alleen al op de foto, en in het echt zal dit minstens miljoen keer indrukwekkender zijn ook ;). Dank voor het delen. Super om te lezen dat het tot nu toe goed gaat samen met de ranchu erbij. Ik duim voor jullie.
 
Wat mooi om te zien dat hij zich al braaf heeft aan gepast en niet de boel op stelten zet. Wat zal hij blij wezen met zijn gezelschap en zijn nieuwe villa. Hij zal wel iets dunner worden gezien hij nu sprintjes moet trekken voor zijn voer maar hem kennende zal dit geen probleem geven. Hij beukt de rest wel opzij. :cooll:

Wat een naar nieuws allemaal. Dit wist ik niet en ik hoop inderdaad dat jullie weer een positief fancy vonkje terug krijgen. Je zwarte oranda is ook best al een stevige vis.

Bedankt voor je sneller up date en foto s en natuurlijk voor de fijne plek die jullie hem geven.(y)
 
Hallo allemaal, Ook maar weer eens een update vanuit hier, die wat langer heeft geduurd dan vorige keren, met name omdat de afgelopen periode niet zo heel erg leuk is geweest. Niet helemaal eerlijk om alleen de leuke momenten te willen delen en niet de minder leuke, daar ben ik me van bewust, maar ik heb me er de afgelopen tijd niet goed toe weten te zetten. Na jaren van relatieve rust, weinig ziekte en vrijwel geen sterfte hebben we de afgelopen maanden de schade ingehaald. Heel vervelend begon dit met een vis die we hebben opgevangen van iemand anders. Het was nog een kleintje en geen idee waardoor, maar op een ochtend zwom ie niet meer. Geen verschijnselen vooraf dus ik vermoedde geen ziekte, misschien ergens klem gezeten. Daarna de situatie met onze Dino vis die maar op de kop bleef hangen. Hier nog een poging gedaan of iemand de verzorging nog een poging wou geven, omdat ik me niet goed tot euthanaseren kon zetten. De enige reactie daarop kwam van Michelle, maar in de tussentijd was de situatie verslechterd en at ie ook niet goed meer, daar wilde ik Michelle ook niet meer voor laten opdraaien, dus uiteindelijk toch in laten slapen. Toen viel het ons op dat Sushi steeds meer en steeds langer op de bodem bleef hangen. In het begin leek het alsof ze lag te rusten zoals ze s’nachts ook wel doen, maar op ten duur lag ze alleen nog maar, tenzij er eten in de bak kwam. Afstrijkje laten maken, was niets parasitairs, dus ingezet op bacteriële behandeling met baktopur. Helaas sloeg die behandeling niet aan, na een week vol hoop terug gezet in het aquarium, maar meteen weer terug naar de bodem, en het ritje naar de dierenwinkel en de quarantaine daarna had haar behoorlijk verzwakt, want ze kwam ook op eten niet meer goed af. Sushi was 1 van onze eerste sluiers en altijd een super leuk visje in gedrag, en haar in laten slapen was geen leuk klusje :cry: Bekijk bijlage 345355 rip Sushi :cry: Inmiddels hadden we een kleine leegloop in de bak, en om het verlies van de afgelopen periode een beetje goed te maken, gingen we op zoek naar 1 of 2 ranchu’s, daar hadden we er nog geen van. Na een trip langs meerdere zaken in nederland thuis gekomen met 2 kleine ranchu’s...maar meteen ellende, ze hebben een kleine week in onze bak gezeten, en in die tijd hebben ze non-stop achter al onze vissen aan lopen jagen. Het was geen paargedrag want ze zaten achter alle vissen aan, meestal met z'n tweeën tegen 1...het waren gewoon vervelende vissen :confused: Vissen helemaal nerveus, wij helemaal geïrriteerd, uiteindelijk besloten om de vissen weg te brengen naar de dierenwinkel hier in de buurt. En toen waren we er even helemaal klaar mee, en besloten de komende tijd niets meer te veranderen of toe te voegen, even weer terug naar de basis en weer plezier zien terug te vinden in de hobby. Maar een paar weken later kreeg ik verdrietig bericht van Michelle, en een vraag waar ik geen nee op kon zeggen. Met eerst wel lichte twijfel, zeker gezien onze laatste ervaring met Ranchu’s maar ook de afgelopen periode als geheel, maar vanochtend op de koffie geweest en meteen een heel goede indruk van de vis. Ik vind de reden dat hij hier nu is heel verdrietig, en ik hoop dat Michelle in de toekomst misschien nog weer de ruimte, tijd en mogelijkheid vindt om vissen terug te gaan nemen, en in de tussentijd zeker actief blijft op het forum met de belangrijke functie die zij hier heeft, maar tegelijkertijd zijn wij hier heel blij met deze nieuwe aanwinst, en het zou zomaar het vonkje kunnen zijn dat onze liefde voor de hobby even goed kon gebruiken 🙏 Normaal gesproken natuurlijk een quarantaine periode voorafgaand aan het bijplaatsen, maar deze vis (mijn vriendin is al druk aan het nadenken over een naam, die waarschijnlijk iets zal zeggen over zijn omvang want jeetje, het is wel een flinke jongen!) zat al een tijdje alleen, in Michelle kennende prima omstandigheden, dus hem niet onnodig lang in een te kleine bak laten zitten, vanochtend wat water over en weer geschept, en nu zit ze er net een half uurtje in, en dat gaat heel gemoedelijk! Onze vissen moesten even slikken, het is voor het eerst dat er een vis bij in zwemt die letterlijk schaduw kan werpen over de anderen, en in de eerste minuten sprintten ze nog wat angstvallig om hem heen, maar hij is super relaxed en inmiddels zwemt alles weer vredig en rustig samen. @michelle1 beloofd regelmatig weer te updaten hier, geen betere dag om daarmee te beginnen dan vandaag :) Niet de fraaiste foto, maar even snel met de telefoon. Michelle, nogmaals bedankt voor het vertrouwen! Bekijk bijlage 345356 Bekijk bijlage 345357 Bekijk bijlage 345358 Bekijk bijlage 345359 Bekijk bijlage 345360 Bekijk bijlage 345361
Dat is een roerige periode geweest, @roberto1983 Moeilijke beslissingen, nare ontwikkelingen. Niet leuk inderdaad🥲en sterkte met het verwerken ervan. Maar gelukkig ook weer goed nieuws, prachtig om te zien hoe die dikke Ranchu van @michelle1 zich vrijwel direct op haar gemak voelt. Een mooie aanwinst in je bak, en hopelijk gaat het nu weer bergopwaarts met je vissenvolk!
 
Dat is een roerige periode geweest, @roberto1983 Moeilijke beslissingen, nare ontwikkelingen. Niet leuk inderdaad🥲en sterkte met het verwerken ervan. Maar gelukkig ook weer goed nieuws, prachtig om te zien hoe die dikke Ranchu van @michelle1 zich vrijwel direct op haar gemak voelt. Een mooie aanwinst in je bak, en hopelijk gaat het nu weer bergopwaarts met je vissenvolk!

Jij ben ook een mooie, hoor. Hem uitschelden. Dikke, dik, hoogstens volslank/goed geproportioneerd he :DD In ieder geval geen drukte om eieren het is een mannetje.

Die foto met die gele heeft ie wel een tikje bredere kop :unsure:
 
Wat een mooi geschreven bericht.
Vind het echt heel naar dat jullie zo veel uitval gehad hebben, waaronder jullie mooie vis Sushi. Dat is erg verdrietig.
Het is een schitterend geheel zo samen alleen al op de foto, en in het echt zal dit minstens miljoen keer indrukwekkender zijn ook ;). Dank voor het delen. Super om te lezen dat het tot nu toe goed gaat samen met de ranchu erbij. Ik duim voor jullie.

Thnx @Barwaz , het is inderdaad wel een heel fijn geheel om naar te kijken :)

Wat mooi om te zien dat hij zich al braaf heeft aan gepast en niet de boel op stelten zet. Wat zal hij blij wezen met zijn gezelschap en zijn nieuwe villa. Hij zal wel iets dunner worden gezien hij nu sprintjes moet trekken voor zijn voer maar hem kennende zal dit geen probleem geven. Hij beukt de rest wel opzij. :cooll:

Wat een naar nieuws allemaal. Dit wist ik niet en ik hoop inderdaad dat jullie weer een positief fancy vonkje terug krijgen. Je zwarte oranda is ook best al een stevige vis.

Bedankt voor je sneller up date en foto s en natuurlijk voor de fijne plek die jullie hem geven.(y)

Hij gedraagt zich inderdaad voorbeeldig, zelfs een beetje timide, heel schattig :D
De zwarte oranda zit inderdaad ook lekker in de groei, hoewel de staart wel het beeld wat vertekend, in totale lengte is ie ongeveer even lang als de ranchu maar daarvan is de helft staart :ROFLMAO:

Dat is een roerige periode geweest, @roberto1983 Moeilijke beslissingen, nare ontwikkelingen. Niet leuk inderdaad🥲en sterkte met het verwerken ervan. Maar gelukkig ook weer goed nieuws, prachtig om te zien hoe die dikke Ranchu van @michelle1 zich vrijwel direct op haar gemak voelt. Een mooie aanwinst in je bak, en hopelijk gaat het nu weer bergopwaarts met je vissenvolk!

Thnx Giebeltje (hij is stiekem inderdaad wel aan de stevige kant :p)
 
Jammer om te horen Michelle, maar begrijpelijk. Fijn dat de vis nu vrolijk bij een ander goed baasje kan rondzwemmen!
Leuk gezicht zo, de vissen zien er goed uit. Valt me op dat de witte oranda erg gegroeid is, goed bezig!
 
Jammer om te horen Michelle, maar begrijpelijk. Fijn dat de vis nu vrolijk bij een ander goed baasje kan rondzwemmen!
Leuk gezicht zo, de vissen zien er goed uit. Valt me op dat de witte oranda erg gegroeid is, goed bezig!

Ik ben ook erg blij dat de Ranchu bij Roberto rond zwemt. Ik had 2 personen in gedachten om te vragen en nummer 1 meteen aan de haak geslagen. Kon eigenlijk ook niet anders met zulke Ranchu rondingen :cooll:

Pfff nog 11 dagen wachten voor de volgende foto sessie ................ :deal::DD
 
UUUUUHHHH :deal:

Vakantie tijd nog niet over? Ik neem aan dat je achter je PC zit om een mooie foto reportage voor ons aan het bewerken ben.

Ik trek het geestelijk best wel als de volslanke ietsjes dunner is geworden nu hij moet sprinten voor zijn voer.
 
@roberto1983 mooi aquarium, zelf heb ik de juwel 180. ... blijft mooi spul dat made in germany......

tips .... ik zou je filter anders opbouwen van binnenuit dan de fabrikant aangeeft......maar dat is ieder voor zich..... ik heb er onderin alleen maar bijna 1 kg aan eheim substraat pro........ veel plezier ermee .....
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220806-225608_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220806-225608_Samsung Internet.jpg
    601.8 KB · Weergaven: 56
Bekijk bijlage 346882

Rot filmpje doet het niet vingers tikken van ongeduld ;)

Je hebt helemaal gelijk Michelle, excuse moi!😁 Hopelijk kan ik het goedmaken met wat stilstaande én bewegende beelden;


visjes-6.jpg



visjes-11.jpg



visjes-7.jpg



visjes-1.jpg



visjes-3.jpg




@roberto1983 mooi aquarium, zelf heb ik de juwel 180. ... blijft mooi spul dat made in germany......

tips .... ik zou je filter anders opbouwen van binnenuit dan de fabrikant aangeeft......maar dat is ieder voor zich..... ik heb er onderin alleen maar bijna 1 kg aan eheim substraat pro........ veel plezier ermee .....

Hey Limbo, bedankt voor het meedenken, we hebben echter enige tijd geleden al afscheid genomen van onze Juwel :)
 
Helaas met iets meer viezigheid op de ramen dan normaal, maar deze week ging de meeste aandacht tijdens het verschonen uit naar de FX6, die heeft een grondige beurt gehad, die kan weer een paar maandjes lekker draaien. Vanmiddag even wat nieuwe waterpest halen, en ik ben eigenlijk nog op zoek naar een andere oplossing voor onze bruissteen. Ik vind m los in de bak niet mooi dus er liggen nu wat stenen op, maar gelang ze groter worden zwemmen ze er steeds lastiger omheen, dus ik wil eigenlijk van de stenen af, maar wil de bubbels wel in het midden houden. Gezocht naar een leuk alternatief voor de bruissteen, maar veel verder dan de schatkistjes waar bubbels uitkomen kom ik helaas niet. Iemand misschien de gouden oplossing daarvoor? Heb nog wel een lavasteen gevonden, maar daar schijnen de bubbels heel wisselvallig uit te stromen :( (deze https://zeeaquarium-winkel.nl/hobby-vulcano-natuur-uitstromer)

We zijn nog steeds heel blij met Chubby, ze (hij?) past er heel goed tussen, af en toe zoekt ze ff een rustig hoekje op maar meestal gaat alles lekker samen door elkaar heen, en ze slapen ook allemaal samen aan 1 kant van het aquarium.

Verder is het eigenlijk een beetje saai haha, ik merk dat ik graag iets met het aquarium zou doen, maar zou niet weten wat, alles loopt eigenlijk prima. Nouja, luxeprobleem I guess :)

visjes-12.jpg



visjes-13.jpg


visjes-15.jpg


visjes-14.jpg



visjes-18.jpg



visjes-20.jpg



visjes-24.jpg



 
Laatst bewerkt:
Zet het filmpje btw handmatig even op 4k (2160p) onderin bij de instellingen, dat scheelt nogal.
 
:smitten:

Thanks voor je mooie foto s en filmpje.

Zo te zien is Chubby enkele milimeters buik kwijt. Ik heb zomaar het idee dat hij zware concurrentie van Bonk heeft. Die is ook schitterend mooi. Wat een staart, vinnen en buikje :love:

Gnoom is wel een hele aparte panda. Hoe zouden ze oranje panda ogen benoemen? Als die straks meer in verhouding is zal deze ook wel erg mooi zijn met al die sluiers.

Nou ja zijn allemaal erg mooi en vooral ook zeer vredig geheel om te zien.

Ik ben eigenlijk benieuwd als je die filmpjes maak doe je dit dan van dichtbij of zoom je in van afstand. Ze zijn helemaal niet opgewonden en ademen ook erg rustig. Mijn ervaring is zo gauw je wat dichterbij het aquarium kom gaan ze aandacht bedelen en door de opwinding sneller ademen. Of gooi je er wat wiet druppeltjes in zodat ze chill blijven :DD

Wel naar om te lezen dat je witte oranda het ook niet heeft gered. Dat zal pijn hebben gedaan wederom eentje die je al langer had.

Wat voor bruis steen heb je in het midden? Is dat z on ronde plaat? Misschien z on bubbelslang/gordijn die je met zuignappen met ring, slang erdoor heen, aan je bodem kan vast zuigen.

Kijk eens bij vijver techniek spulletjes daar hebben ze veel meer leuke snufjes dan de gemiddelde LFS. Met name bij koi gerelateerde zaken. Dat zijn ook vaak nerds die van alles hebben/bedenken voor hun visjes. :cool:
 
:smitten:

Thanks voor je mooie foto s en filmpje.

Zo te zien is Chubby enkele milimeters buik kwijt. Ik heb zomaar het idee dat hij zware concurrentie van Bonk heeft. Die is ook schitterend mooi. Wat een staart, vinnen en buikje :love:

Gnoom is wel een hele aparte panda. Hoe zouden ze oranje panda ogen benoemen? Als die straks meer in verhouding is zal deze ook wel erg mooi zijn met al die sluiers.

Nou ja zijn allemaal erg mooi en vooral ook zeer vredig geheel om te zien.

Ik ben eigenlijk benieuwd als je die filmpjes maak doe je dit dan van dichtbij of zoom je in van afstand. Ze zijn helemaal niet opgewonden en ademen ook erg rustig. Mijn ervaring is zo gauw je wat dichterbij het aquarium kom gaan ze aandacht bedelen en door de opwinding sneller ademen. Of gooi je er wat wiet druppeltjes in zodat ze chill blijven :DD

Wel naar om te lezen dat je witte oranda het ook niet heeft gered. Dat zal pijn hebben gedaan wederom eentje die je al langer had.

Wat voor bruis steen heb je in het midden? Is dat z on ronde plaat? Misschien z on bubbelslang/gordijn die je met zuignappen met ring, slang erdoor heen, aan je bodem kan vast zuigen.

Kijk eens bij vijver techniek spulletjes daar hebben ze veel meer leuke snufjes dan de gemiddelde LFS. Met name bij koi gerelateerde zaken. Dat zijn ook vaak nerds die van alles hebben/bedenken voor hun visjes. :cool:

haha ja hij moet hier wel werken voor zn voer, ze zijn er hier allemaal dol op :ROFLMAO:
Ik film dit vanaf ongeveer een meter afstand, vanaf de plek waar ik veel zit achter mn computer dus ze zijn me hier wel gewend, en ze hadden hun eten voor de ochtend al gehad (en het scheelt ook dat ik in slowmotion film, dan komt het wat rustiger over :)Zeker voor de vaste voermomenten zijn ze hier inderdaad ook in rep en roer ja. Het is inmiddels ook een vast ritueel geworden dat ik na het voeren kan dweilen, omdat er altijd wel 1 zich aan de oppervlakte omdraait en daarmee een half glas water het aquarium uitschept :LOL:

Ja het is idd jammer van onze oranda, dat was 1 van de oude club inderdaad. Maar ik moet zeggen, we zijn er inmiddels ook wel een beetje in gehard denk ik, ze zwom op de kop en zag er ook een beetje pafferig uit, dus we wisten al wel hoe laat het was. 2 dagen niet gevoerd en daarna met erwten geprobeerd, maar gekozen om daarna geen lange lijdensweg in te zetten, dat hebben we inmiddels te vaak zonder succes geprobeerd, dus haar in laten slapen. Het is nou eenmaal onderdeel van de hobby, en ze heeft hier een goed leven gehad menen we. Ik begin inmiddels ook wel een beetje mijn twijfels te krijgen bij wat de gemiddelde levensverwachting van een sluier is, ik begin steeds meer twijfels te krijgen bij de verhalen van sluiers die 15-20 jaar horen te worden. Die leeftijden zullen vast gehaald worden, maar of dat de norm is..?

We hebben inderdaad zo'n ronde schijf/plaat eronder liggen. Zo'n langwerpig model lijkt me ook wel een keer leuk ja, we hebben alleen grind en ik ben bang dat ie dan bedolven raakt, maar we gaan nog s op onderzoek uit :cool:
 
Vandaag wat nieuwe plantjes gehaald en gezocht naar zwerfkeien, maar onze lfs had ze niet, dus toen bedacht om de intratuin aan te doen. En verhip, veel soorten stenen tegen heel wat lagere prijzen dan in de aquaria winkels. Helaas in beide geen alternatief nog gevonden voor onze bruissteen, dus het nu maar zo opgelost door de grote steen er bovenop te zetten, even kijken hoe dat werkt. Het verschil is subtiel met zo weinig aan inrichting, maar het is weer iets anders, lekker fris en niks meer waar ze zich aan kunnen bezeren :)

20220808_141204.jpg


20220808_140636.jpg


20220808_141307.jpg
 
Wauw wat een planten weelde. Dat vraagt wel wat extra aan CO2 en lumen en kleibollen of poeders :DD Zo te zien beschik je ook nog over groene vingers.

Erg mooie stenen. Steken mooi af op je bodem en de ronde vorm vind ik erg mooi icm de ronde vormen van de vissen. Ben benieuwd hoe lang ze zo mooi fris wit/grijs blijven ipv groen begroeit.
 
Mooi!😍😍😍 Ik heb zelf destijds maaskeien bij de Dekatuin gehaald, en later nog een paar granietkeien zoals de jouwe. Dat vind ik toch het mooiste.
 
Hallo allemaal,

Hier ook maar even een berichtje, wel zo netjes na al die tijd posten :) We hebben helaas de beslissing gemaakt te gaan stoppen met sluiers. Het zijn prachtige vissen als alles goed gaat, maar er gaat zoveel niet goed dat voor ons de lol er een beetje vanaf is. Ze zijn zo kwetsbaar en het is zo'n verdrietig proces om telkens weer een vis ziek te hebben of dood te zien gaan, wij willen dat niet meer. We vinden een aquarium nog steeds wel heel leuk, maar gaan de overstap maken naar een tropische gezelschapsbak. Het voelt een beetje als opgeven, maar helaas hebben we dat punt bereikt.
We hebben nog een paar vissen, waaronder 1 die van @michelle1 was, daar gaan we een goed huisje voor zoeken, dus mocht iemand dit lezen en beschikken over een groot en geschikt aquarium, mag er hier 1 of meerdere gratis opgehaald worden.
 
Jammer Roberto maar ik snap je besluit. Hier ook een bak met 3 sluiers en die zijn nu een half jaar en dat gaat nog goed. Ziekte en uitval is altijd frustrerend.
Succes met de doorstart natuurlijk.
 
Jammer Roberto maar ik snap je besluit. Hier ook een bak met 3 sluiers en die zijn nu een half jaar en dat gaat nog goed. Ziekte en uitval is altijd frustrerend.
Succes met de doorstart natuurlijk.

Dank je wel! :) toevallig geen ruimte voor een extra sluiertje? 🙊😁
 
Hallo allemaal,

Hier ook maar even een berichtje, wel zo netjes na al die tijd posten :) We hebben helaas de beslissing gemaakt te gaan stoppen met sluiers. Het zijn prachtige vissen als alles goed gaat, maar er gaat zoveel niet goed dat voor ons de lol er een beetje vanaf is. Ze zijn zo kwetsbaar en het is zo'n verdrietig proces om telkens weer een vis ziek te hebben of dood te zien gaan, wij willen dat niet meer. We vinden een aquarium nog steeds wel heel leuk, maar gaan de overstap maken naar een tropische gezelschapsbak. Het voelt een beetje als opgeven, maar helaas hebben we dat punt bereikt.
We hebben nog een paar vissen, waaronder 1 die van @michelle1 was, daar gaan we een goed huisje voor zoeken, dus mocht iemand dit lezen en beschikken over een groot en geschikt aquarium, mag er hier 1 of meerdere gratis opgehaald worden.
Jammer Roberto, maar wel te begrijpen. Sluiers zijn inderdaad niet de gemakkelijkste vissen om te houden. Helaas kan ik er ook geen Sluiertje bij hebben, mijn twee dames zijn zo groot dat er niks meer bij past… Hopelijk vind je een mooi plekje voor de overgebleven vissen en kun je weer een mooie doorstart maken…
 
Jammer Roberto, maar wel te begrijpen. Sluiers zijn inderdaad niet de gemakkelijkste vissen om te houden. Helaas kan ik er ook geen Sluiertje bij hebben, mijn twee dames zijn zo groot dat er niks meer bij past… Hopelijk vind je een mooi plekje voor de overgebleven vissen en kun je weer een mooie doorstart maken…

Dankjewel Giebeltje, fijn om te lezen dat bij jou nog steeds alles goed gaat! (y):)
 

Terug
Bovenaan