Onze discusbak van 234 x 70 x 65 diep in aanbouw (Discus10)


ja dat wordt nog wel even wachten.. week of 2.
al planten en andere inrichting erin? planten helpen ook met het indraaien h�
 
Jeejte wat een prachtige bak!

Echt mijn complimenten, zeer netjes gemaakt. Ben benieuwd hoe het gaat worden met vis en al erin.
 
Zwits zei:
ja dat wordt nog wel even wachten.. week of 2.
al planten en andere inrichting erin? planten helpen ook met het indraaien h�

Ja dat dacht ik al, wil weer veel te snel ik heb inderdaad wat beplanting aangebracht, niet helemaal naar de biotoop maar ook een beetje gegaan voor planten die de temperatuur van 30 graden aankunnen. Wat Cryptocoryne tropica voor wat rode kleur de parva voor op de voorgrond en voor de achtergrond de Vallisneria spiralis en een enkele Echinodorus marthi. zal binnenkort wel een paar foto's posten.
 
Jubkee zei:
Jeejte wat een prachtige bak!

Echt mijn complimenten, zeer netjes gemaakt. Ben benieuwd hoe het gaat worden met vis en al erin.

Bedankt Remco, ben vandaag de durso standpipe,(zelf gemaakt )zoals de meesten van ons denk ik, aan het afstellen, dat scheelt een hoop lawaai! kunnen we elkaar weer verstaan in dit huis :)
 
Vergeet ook de snelgroeiers niet! je kunt zodra je bak stabiel is altijd nog je plantenbestand aanpassen..
denk aan waterpest, cabomba, belgisch groen of Hydrocotyle leucocephala
 
Herstarter zei:
Wonderbaarlijk leuk gedaan zo. Ik vind het echt mooi!

Bedankt, voor het compliment, nu zag ik vanavond dat er de eerste bewoners zijn ingetrokken, niet groter dan 1 mm heb even een foto gemaakt 1 van een glasaal... of zoiets en een slak.

glasworm.jpg



slaks10.jpg


Meteen maar een paar foto's gemaakt van de bak bij avond, moet nog veel gebeuren maar .. het begin is er.

aquaav1.jpg


zijkant10.jpg
 
Welke soort discus komt erin ?
En vooral welke maat ?
 
Marcje1968 zei:
Welke soort discus komt erin ?
En vooral welke maat ?

Ja dat is me nog wel een dingetje, in ieder geval op dit moment geen wildvang.

Het formaat is al wel duidelijk, de hoeveelheid nog niet. ik denk dat we klein beginnen qua formaat en deze gaan uit sorteren naarmate ze ouder worden. Hoezo? :)
 
Ik zou mij daar nog eens goed over informeren, groot trekken in deze bak is "a hell of a Job"
 
Kwestie van genoeg emmertjes tillen:
-UEuQAayf4CVdieraO_RiTxky1hEZtWw.png




;) :D
 
Mascha&Ivo zei:
Kwestie van genoeg emmertjes tillen:
pTzyrBsnn-kZDaTwFBDntg4SKg5tSDmr.png




;) :D

zijn die emmers zo groot geworden :) , gelukkig heb ik automatische waterwissel ;)
 
Mondeo zei:
Idd,begin niet te klein.

De dooierzak moet al wel weg zijn toch? :D :D geintje ik zat te denken aan een centimeter .... of 5 a 8 of is dat te klein?
 
Zwits zei:
ik vind het nu al erg mooi

thanks, heb vandaag een waterwissel gedaan van iets meer dan 50% omdat mijn ammoniak wel wat aan de hoge kant was, dat ik zelfs dacht dat alle bacterien zelfs het loodje zouden leggen :(
 
Bedenk dat je daar heel veel werk van hebt,om die groot te trekken in een ingerichte bak.
5cm zou eigenlijk niet verkocht moeten worden,maar das mijn mening.
Ik weet dat het enorm verschilt in prijs,maar 10/12cm is een betere optie.
 
Mondeo zei:
Bedenk dat je daar heel veel werk van hebt,om die groot te trekken in een ingerichte bak.
5cm zou eigenlijk niet verkocht moeten worden,maar das mijn mening.
Ik weet dat het enorm verschilt in prijs,maar 10/12cm is een betere optie.

Bedankt, ik neem het allemaal mee in mijn overweging en natuurlijk is de prijs ook wel bepalend voor de discus aankoop. gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken, eerst straks wat vissen aanschaffen die enige schoonmaak taken kunnen vervullen en tevens mijn bioloog gaan versterken met wat bacterie groei.
 
discus10 zei:
Mondeo zei:
Bedenk dat je daar heel veel werk van hebt,om die groot te trekken in een ingerichte bak.
5cm zou eigenlijk niet verkocht moeten worden,maar das mijn mening.
Ik weet dat het enorm verschilt in prijs,maar 10/12cm is een betere optie.

Bedankt, ik neem het allemaal mee in mijn overweging en natuurlijk is de prijs ook wel bepalend voor de discus aankoop. gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken, eerst straks wat vissen aanschaffen die enige schoonmaak taken kunnen vervullen en tevens mijn bioloog gaan versterken met wat bacterie groei.

Dat snap ik nu niet ...
Er word kapitalen uitgegeven aan een glazen bak, mooi strak meubel eromheen.
Alle techniek op en top, mooie inrichting met beslist geen goedkope blokjes hout.

En dan moet de hoofdbewoner komen en dan word er ineens geroepen dat de prijs bepalend is .....

Je doet het toch voor de vis ? dat is toch de bewoner van de bak ?


Bedenk dat je , als je alles bij elkaar gaat tellen, dat 5 cm groot krijgen vaak net zo duur, zo niet duurder is als ineens wat grotere vissen kopen.
Je hebt geen last van achterblijvers en je ziet precies hoe de vis is, wat je bij kleine vissen maar af moet wachten hoe ze groot worden.


Hollanders he :D
 
Wow Marcje1968 ik heb het idee dat je een opgewonden elastiekje bent die bevrijd wordt uit zijn doosje, ik heb geschreven dat de prijs bepalend is voor de discus aankoop, of deze nu groot is of klein staat niet in mijn verhaal. De interpretatie aangaande mijn aquarium uitgaven en jou vishandel staat hier dan ook niet ter discussie alhoewel ik wel een beter beeld heb gekregen van je eigen frustratie, nogmaals, kijk ik altijd naar de goede prijs / kwaliteit verhouding, jammer dat je mijn bericht wat anders hebt opgevat! ik ben best bereid te betalen voor een goed product cq discusvis ook als deze een grotere formaat heeft en daar wil ik het bij graag bij laten. Laat je de volgende keer niet zo in de kaart kijken en lees eerst zorgvuldig het bericht is mijn advies.
 
discus10 zei:
Wow Marcje1968 ik heb het idee dat je een opgewonden elastiekje bent die bevrijd wordt uit zijn doosje, ik heb geschreven dat de prijs bepalend is voor de discus aankoop, of deze nu groot is of klein staat niet in mijn verhaal. De interpretatie aangaande mijn aquarium uitgaven en jou vishandel staat hier dan ook niet ter discussie alhoewel ik wel een beter beeld heb gekregen van je eigen frustratie, nogmaals, kijk ik altijd naar de goede prijs / kwaliteit verhouding, jammer dat je mijn bericht wat anders hebt opgevat! ik ben best bereid te betalen voor een goed product cq discusvis ook als deze een grotere formaat heeft en daar wil ik het bij graag bij laten. Laat je de volgende keer niet zo in de kaart kijken en lees eerst zorgvuldig het bericht is mijn advies.

whahaha valt wel mee hoor :)

Door aan te geven dat de prijs bepalend is, nam ik aan dat de vis niet te duur mocht zijn.
En dat vind ik dan weer zonde, want dat zie je zo vaak.
Kosten nog moeite worden gespaard om alles techniek goed voor elkaar te krijgen en dan moeten er vissen gekocht worden.
Maar helaas zijn die vissen vaak sluitpost en er worden dan concessies gedaan.
Resultaat een mooie bak, maar veel te kleine en te weinig vissen.

Dus ik hoop gewoon dat de vissen niet het sluitstuk woprden maar de kroon op de bak.

Daarnaast heeft mijn beroep niks met mijn post's te maken maar wel mijn passie voor de discus :)
 
Marcje1968 zei:
Door aan te geven dat de prijs bepalend is, nam ik aan dat de vis niet te duur mocht zijn.
En dat vind ik dan weer zonde, want dat zie je zo vaak.
Kosten nog moeite worden gespaard om alles techniek goed voor elkaar te krijgen en dan moeten er vissen gekocht worden.
Maar helaas zijn die vissen vaak sluitpost en er worden dan concessies gedaan.
Resultaat een mooie bak, maar veel te kleine en te weinig vissen.

Dus ik hoop gewoon dat de vissen niet het sluitstuk woprden maar de kroon op de bak.

Daarnaast heeft mijn beroep niks met mijn post's te maken maar wel mijn passie voor de discus :)

Nou dit klinkt toch een stuk vriendelijker,
gelukkig delen we dan hetzelfde, de passie voor de discus ;)
 
Inmiddels zijn de Corydoras Sterbai aangeschaft 15 stuks in het totaal en misschien gaan we nog uitbreiden naar 20 of 25.
Verder zijn de eerste discusvissen aangeschaft en ga ik volgende week de rest bijplaatsen, we bouwen het aantal op van 14 naar ongeveer 30 dit in fase om het filter cq bioloog niet in 1 keer te overvragen.
De eerste avond / nacht zit erop foto's volgen nog, niet met de telefoon gemaakt maar met een spiegelreflex van Nikon de D3, moet ze eerst even uitzoeken en verkleinen.

Voor zover een kleine update, groet!
 
Ben heel benieuwd, kan niet anders dan prachtig zijn!
 
Hier zijn ze dan eerst maar een paarfoto's van de Corydoras Sterbai

cory10.jpg


sterbai1.jpg


sterb2.jpg


sterb3.jpg


en nog een paar van de Discussen deze morgen na een nacht in de bak te hebben gewend, nog een beetje slaperig, hangend in de bak

discochtend.jpg


Deze twee zijn wel heel nieuwsgierig, net na het plaatsen in het aquarium

disc2.jpg
 
Mooie foto's!

Is het ook mogelijk om een totaalfoto te maken van recht van voren? Daar ben ik wel heel benieuwd naar :foto:
 
Prachtig, 'k heb er geen woorden voor het is subliem, wow dat ik ook zo handig was.
 
Mooie foto's, vissen en project. :petjeaf:
 
ChrisN zei:
Mooie foto's!

Is het ook mogelijk om een totaalfoto te maken van recht van voren? Daar ben ik wel heel benieuwd naar :foto:

Bedankt voor je compliment, ik zal een foto plaatsen van rechts van voren omdat de lichtsituatie van voren vandaag net ff niet goed zat met reflectie's

totaalaqua2.jpg
 
Prachtig. :)
 

Terug
Bovenaan