Online Sluierstaarten kopen, waar?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Waar kun je online vissen kopen/bestellen?
Dat ze dan via koerier of eigen bezorging aan huis gebracht worden?

Ik weet dat Dino van Fancy Goldfish dat doet, tenminste dat dacht ik.
Maar deze is voor mij prijzig.
Ik zoek eigenlijk een winkel/webshop die ietsje goedkoper is.

SiervissenOnline is er ook, maar daar heb ik een slechte ervaring mee.
Daar bestel ik nooit weer.

Zijn er nog meer bedrijven of kwekers die online verkopen?
 
Welke omgeving zit je, misschien dat er leden iets weten vlakbij?
 
Als je online bestel eerst filmpje vragen zodat je kunt zien wat je precies koop.
 
@musketier heeft twee leuke Pearlscales online gekocht, waar precies staat in zijn topic😀.

Ik kan niet in zijn topic vinden waar, maar als ik het zo lees komen ze bij siervissenOnline weg.
Daar bestel ikzelf nooit weer.
 
Ik kan niet in zijn topic vinden waar, maar als ik het zo lees komen ze bij siervissenOnline weg.
Daar bestel ikzelf nooit weer.

Ik heb ze idd gekocht bij https://www.siervissen-onlineshop.be.

Ondanks dat ik maar twee vissen wilde aanschaffen heb ik hun enkele mails gestuurd

met vragen [ als beginner met goudvissen ] en die werden zeer snel en met veel

geduld en kennis beantwoord !!

Vooraf kreeg ik foto's van de twee parels die ik wilde hebben en daarna heb ik ze besteld.

Ook de levering en met name de datum werd zeer zorgvuldig besproken en werd in

alle tevredenheid gedaan.

Ik heb twee zeer mooie en gezonde vissen bij hun vandaan en ze waren ook zeer netjes

en veilig verpakt!!

Ik heb dus ZEER goede ervaringen met hun.

----
 
Ik woon in het Noorden van Nederland.
Noordelijke provincies.

Tja daar weet ik zelf niets dat ligt nogal uit de buurt. Misschien dat andere nog wat weten.
 
Vanwaar eigenlijk de voorliefde om online te bestellen?
 
Vanwaar eigenlijk de voorliefde om online te bestellen?

Voor mij als ik 2 in de planning heb het ook er maar 2 worden ;)

Als ik daarheen rij zie ik er minstens 20 die ik mee wil nemen en kost uren besluiteloosheid, twijfel, frustratie. Ik wil eerst filmpjes en filmpjes in diverse standen en dan nog nachtje erover slapen en dan nog een filmpje en dan nog een nachtje over slapen. Verschrikkelijk keuzen maken :rolleyes:
 
Vanwaar eigenlijk de voorliefde om online te bestellen?
Geen eigen vervoer, geen mooie vissen verkrijgbaar in de buurt.
Niet bestelbaar in winkels in de buurt, online zie ik vaak mega mooie vissen maar die zijn dus in de dierenwinkels niet te bestellen.
Dus dan via een winkel elders online en dan via koerier of eigen bezorging thuis af laten leveren.
 
In Enschede moet ook een grote zaak zitten die schijnbaar hele mooie sluiers verkoopt maar geen idee of deze ze ook bezorgt.

Ik weet de naam niet, misschien dat @bderooij de naam weet. Ik meen laatst te hebben gelezen dat hij hier was geweest.
 
In Enschede moet ook een grote zaak zitten die schijnbaar hele mooie sluiers verkoopt maar geen idee of deze ze ook bezorgt.

Ik weet de naam niet, misschien dat @bderooij de naam weet. Ik meen laatst te hebben gelezen dat hij hier was geweest.
Klopt, de Waterlelie heeft een flink assortiment goudvissen, sluiers heb ik er ook wel gezien.
Bezorgen volgens mij alleen binnen Enschede.
 
Siervissen online shop is niet echt betrouwbaar op de manier hoe ze vissen versturen maar ieder zijn ding ik heb ze van dino maar daar hangt ook een prijskaartje aan mijn vissen zijn al behoorlijk wat jaartjes en in goede gezondheid dus let goed op waar je ze koopt
 
En @roberto1983 ? Die had het dacht ik ook over een Sluierkwekerij in het Oosten of Noorden des lands waar hij leuke vissen vandaan had.

Gevonden, De Wijk, ten noorden van Zwolle, ten zuiden van Hoogeveen: https://www.sluierstaartkv.nl/
Hier ben ik toevallig 2 weken terug geweest, ze doen ook labyrinthvissen ;)
Ze hadden zeker sluiers zitten, maar niet heel erg veel. Je kunt ze altijd even bellen/mailen, zijn erg leuke mensen die weten waar ze het over hebben.
 
Siervissen online shop is niet echt betrouwbaar op de manier hoe ze vissen versturen maar ieder zijn ding ik heb ze van dino maar daar hangt ook een prijskaartje aan mijn vissen zijn al behoorlijk wat jaartjes en in goede gezondheid dus let goed op waar je ze koopt

Achteraf zou ik gewild hebben dat ik er foto's van had gemaakt zoals

de vissen bij mij waren ingepakt en verstuurd:rolleyess:

Niets anders dan de grootste complimenten had en heb ik daarvoor !!!

Het is zo makkelijk om een bedrijf af te zeiken en de grond in te boren door een

nietszeggend stukje hier te schrijven ....Pffff :zwaai:

---
 
Ooit twee sluiers laten bezorgen van Heevis.nl
Dat was toen wel goedkoper dan nu, maar ik vermoed ook dat het voor de vissen nu prettiger is.

Bezorg voorwaarden levende have:

Bij geen aanwezigheid op de doorgegeven bezorgdatum, worden de bezorgkosten altijd in rekening gebracht.
De bezorgkosten voor levende dieren zijn altijd €23,75 per zending ongeacht de ordergrootte.
Levering uitsluitend binnen Nederland en een gedeelte België (met uitzondering van de eilanden).
Op de bezorg-datum dient tussen 08.00 uur en 20.00 uur altijd iemand aanwezig te zijn om de dieren in ontvangst te nemen.
De tijdindicatie kunnen wij de vrijdag van te voren doorgeven.
De ontvanger van de dieren is minimaal 16 jaar (legitimatie verplicht).
Bij DOA (Dead on arrival) crediteerd Heevis áltijd het betaalde bedrag van het dier. Het is niet mogelijk om een dier na te leveren. In geval van DOA stuur een foto van het dier naar webshop@heevis.nlEr kunnen geen rechten worden ontleend aan doorgegeven voorraden of bezorg-datums. Door een bestelling te plaatsen accepteert u onze leveringsvoorwaarden.
Bron
 
Eigenlijk is nu ook geen top seizoen om sluiers te kopen. Beter in het voorjaar want dan hebben ze meestal weer fris en fruitig aanbod.

Ik weet dat Dino ze in hele grote zakken doet met zuurstof en een rust gevend middeltje en dan in een grote tempex box met hele grote rode stickers, pas op levende have (of zo iets) Als het erg koud is gaan er ook nog heat packs bij. Vissen worden van tevoren apart gezet en krijgen geen eten zodat ze niet de hele zak vol poepen.

Bij mij was de bezorger zo nieuwschierig wat erin zat dus die heb ik even mee laten kijken bij de opening van de box. ;) Ik meen ook iets van 30 euro voor bezorgen. Al met al als je zie kun je daar echt niets van zeggen. Ik was ook erg huiverig im bezorgen en durfde de eerste keer amper de box te openen omdat ik bang was een hoopje ellende aan te treffen maar lagen vol op te grondelen in de zak met water :DD
 
Eigenlijk is nu ook geen top seizoen om sluiers te kopen. Beter in het voorjaar want dan hebben ze meestal weer fris en fruitig aanbod.

Ik weet dat Dino ze in hele grote zakken doet met zuurstof en een rust gevend middeltje en dan in een grote tempex box met hele grote rode stickers, pas op levende have (of zo iets) Als het erg koud is gaan er ook nog heat packs bij. Vissen worden van tevoren apart gezet en krijgen geen eten zodat ze niet de hele zak vol poepen.

Bij mij was de bezorger zo nieuwschierig wat erin zat dus die heb ik even mee laten kijken bij de opening van de box. ;) Ik meen ook iets van 30 euro voor bezorgen. Al met al als je zie kun je daar echt niets van zeggen. Ik was ook erg huiverig im bezorgen en durfde de eerste keer amper de box te openen omdat ik bang was een hoopje ellende aan te treffen maar lagen vol op te grondelen in de zak met water :DD
Ik weet dat Parosphromenus kwekers dieren in flessen verzenden. Nu krijg je een sluier daar natuurlijk niet in, maar toch ;)
 
Ik schrijf zeker niet zomaar stukjes ik spreek uit ervaring een plastic zakje en een dun kartonnen doosje zo heb ik het 1 keer geprobeerd nooit meer
 
Koidream in valburg heeft soms ook erge mooie sluiers maar weet ook niet of die bezorgen. Even googlen.
 
Ik weet dat Dino ze in hele grote zakken doet met zuurstof en een rust gevend middeltje en dan in een grote tempex box met hele grote rode stickers, pas op levende have (of zo iets) Als het erg koud is gaan er ook nog heat packs bij. Vissen worden van tevoren apart gezet en krijgen geen eten zodat ze niet de hele zak vol poepen.
Zo kreeg ik dus mijn vissen ook via " Siervissen online shop " :thumbs:
---
 
Laatst bewerkt:
Heel apart al die verschillende ervaringen. Het blijft toch altijd wel een riskant iets, vervoer van levende dieren. Sowieso worden dieren vervoerd van de kweker naar de verkoper, en dat kan soms een reis vanuit de andere kant van de wereld zijn. En beginnende handelaren zullen misschien hun levende have anders inpakken dan hun “concullega’s “ met soms jarenlange ervaring. En zaken kunnen ook, wijs geworden door harde lessen in het verleden, hun verkoop- en vervoerstrategie wijzigen en hun dieren anders verpakken. Dan kunnen klanten verschillende ervaringen hebben met hetzelfde bedrijf.
 
tja vissen laten versturen :juggle: zeker in deze tijd niet echt aan te raden ivb drukt en koude.
Maar is er geen ander mogelijkheid bv een mede hobbyist die wel een auto heeft of een buurvrouw/buurman ik noem maar iets.
 
Zo kreeg ik dus mijn vissen ook via " Siervissen online shop " :thumbs:
---
Heb je aandelen ofzo in deze shop?
Je doet wel je best ze te promoten...
Kijk eens op google reviews...daar staan genoeg slechte ervaringen met de betreffende shop.
Dat het 1x goed is gegaan wil niet zeggen dat het altijd goed gaat.
"Nietszeggend stukje"..pffff kom op zeg.
 
Heb je aandelen ofzo in deze shop?
Je doet wel je best ze te promoten...
Kijk eens op google reviews...daar staan genoeg slechte ervaringen met de betreffende shop.
Dat het 1x goed is gegaan wil niet zeggen dat het altijd goed gaat.
"Nietszeggend stukje"..pffff kom op zeg.

Bedrijven worden makkelijker "kapotgemaakt" door "gelul" op internet

dan goed gedaan :rolleyes:

Nee ...... ik heb geen aandelen van hun, ik vertel alleen maar mijn ZEER goede

ervaringen met hun en dat zouden meer mensen over meer winkels op elk

gebied eens moeten doen, want alleen de "zeikers" en mensen die pech hebben

geven op internet hun verhaal (n)

---
 
In de doorsnee LFS geldt de garantie vaak ook tot de voordeur, en er zijn ook mensen die in een speciaalzaak een kapitale HQ Sluierstaart hebben gekocht die na een half jaar al op apegapen ligt. Ik bedoel maar, je kunt ook gewoon pech hebben. Of mazzel. En daarbij: de meeste Sluierstaarten worden gekweekt in China, het is daar Big Buisiness. Vervoer brengt altijd stress met zich mee, en op onder meer Amerikaanse sites zie je daar helaas ook nogal eens resultaten van langskomen😟
 
Maar is er geen ander mogelijkheid bv een mede hobbyist die wel een auto heeft of een buurvrouw/buurman ik noem maar iets.
Beetje offtopic maar goed ik heb ook geen auto maar zal niet snel een buur vragen of die met me een vis wil gaan ophalen. Dan zou ik eerder afzien ervan of het laten bezorgen maar goed zo sta ik erin.
 
Ik heb zelf overigens reuze mazzel: 3 prachtige Sluierstaarten bij de LFS vandaan, nee geen Rose Tail of Jade Seal of zoiets, wel een Fantail met hier en daar een krom vinnetje, een Ryukin die niet helemaal een extreme “hump” heeft en een Red Cap Oranda waarvan de staart beslist geen eerste prijs in een schoonheidswedstrijd zal winnen. Maar dat maakt mij echt niet uit. Ze zijn mooi, slim, aanhankelijk en bovendien gelukkig kerngezond en dat is voor mij het belangrijkste!
 
Bedrijven worden makkelijker "kapotgemaakt" door "gelul" op internet

dan goed gedaan :rolleyes:

Nee ...... ik heb geen aandelen van hun, ik vertel alleen maar mijn ZEER goede

ervaringen met hun en dat zouden meer mensen over meer winkels op elk

gebied eens moeten doen, want alleen de "zeikers" en mensen die pech hebben

geven op internet hun verhaal (n)

---


Zijn alle mensen die ook slechte ervaringen hebben met deze winkel dan ook mensen met een lulverhaal, alleem omdat het bij jou wel goed is gegaan?
 
Beetje offtopic maar goed ik heb ook geen auto maar zal niet snel een buur vragen of die met me een vis wil gaan ophalen. Dan zou ik eerder afzien ervan of het laten bezorgen maar goed zo sta ik erin.
Dat zal het verschil zijn tussen wonen in een dorp of in de stad ben ik bang
Hier zij we bereid om elkaar nog te helpen in de stad is dat anders vrees ik en och als ik toch naar de lfs gaan of verder waarom niet rit wordt er niet duurder van toch.
 
Dat zal het verschil zijn tussen wonen in een dorp of in de stad ben ik bang
Hier zij we bereid om elkaar nog te helpen in de stad is dat anders vrees ik en och als ik toch naar de lfs gaan of verder waarom niet rit wordt er niet duurder van toch.
Precies dit inderdaad, toen mijn man met een gebroken heup zat heeft mijn buurman wekenlang iedere woensdag samen met mij de kranten rond gereden in de polder en als manlief naar het ziekenhuis moest reed de buurman ook
 
En @roberto1983 ? Die had het dacht ik ook over een Sluierkwekerij in het Oosten of Noorden des lands waar hij leuke vissen vandaan had.

Gevonden, De Wijk, ten noorden van Zwolle, ten zuiden van Hoogeveen: https://www.sluierstaartkv.nl/

Beetje laat, maar wilde toch nog even reageren, wellicht heeft iemand er iets aan, maar wij vonden dit een heel prettige ervaring...het is bij een vrouw thuis die een kamer vol heeft staan met aquaria maar qua keuze zeker niet vergelijkbaar met bv Dino, maar ze kosten er ook een stuk minder en wij vonden het wel heel fraaie vissen.

Klopt, de Waterlelie heeft een flink assortiment goudvissen, sluiers heb ik er ook wel gezien.
Bezorgen volgens mij alleen binnen Enschede.

De waterlelie komen wij regelmatig, grote (speciaal)zaak met heel veel op voorraad, maar voor sluiers hoef je hier niet te zijn, als ze ze al hebben, vaak weinig en de standaard LFS modelletjes en formaten. Voorheen hadden ze wel een groot aquarium met wat grotere sluiers, maar de laatste tijd helaas niet meer het geval.
 

Terug
Bovenaan