Ongelukkige Betta vis?


J

Jubo

Guest
Hallo, Ik was laatst voor wat spullen bij de intratuin en keek voor de gein bij de vissen afdeling. Deze zag er afschuwelijk uit, overal dode/zieke vissen. In 1 aquarium zat een Mooie mannetjes betta vis, hij zat in een aquarium met een hope dode en zieke vissen. Het water was zelfs groen gekleurd. Daardoor heb ik deze betta vis meegenomen. Hij zit nu tijdelijk in een grote plastic bak van 50x30x35. Zand als bodem, Filter en heater ( 25 graden ), planten en decoraties. Ik weet alleen niet of de betta hier in kan blijven want het lijkt me niet zo goed.
 
Waarom denk je dat dit niet goed is? Ik snap dat de bak van plastic is en ken de bak niet. Ik zou wel gaan kijken voor een gewoon aquarium want de meeste bakken van plastic zijn niet ideaal. Tijdelijk zal best even kunnen lijkt me.
Ik neem aan dat er geen ingedraaide filter/bodem inzit dus hou de waterwaarden dan in de gaten en ververs dagelijks.
 
Je goede bedoelingen ten spijt heb je nu net het probleem weer een beetje groter gemaakt.
Door deze vis te kopen geef je dit soort zaken de middelen om terug nieuwe vis te gaan mishandelen.

Ps. ik lees, op eerste zicht, niets verkeerd aan je opstelling. Maakt niets uit waaruit het bakje gemaakt is.
 
Qua huisvesting is het formaat bak dat je hebt prima; het is alleen minder mooi dan een glazen bak. Als je een glazen bak van hetzelfde formaat haalt, loopt het wel los denk ik. Als je twijfelt over je verdere inrichting, post gerust een foto, dan kunnen we met je meedenken.
 

Terug
Bovenaan