Onbekende vis


A

Angie

Guest
Hallo iedereen,

Heeft iemand enig idee wat de benaming van deze bewoner mag zijn?

Ik kreeg hem 2 weken geleden naamloos mee bij een aquarium zaak in Duitsland aangezien hij ook in het netje zat. Toen ik aan deze meneer vroeg wat dit voor vis was had hij geen idee. Iemand die me hierbij kan helpen?

Bedankt,....

20180130_161916.jpg
 
Mooi visje. Ik weet niet hie het bij meervallen precies werkt wat betreft kleurpatronen maar het kan zomaar zij dat dit zijn babykleur is zeg maar (kom maar niet op hoe dat heet) en dat het patroon en kleur later nog veranderen. Ik kan je iig vertellen dta het een meerval is:D maar dat had je wss zelf ook wel bedacht
 
Ik hoop heel erg voor je dat ik ongelijk heb, maar ik vind hem op een jonge Acanthicus adonis L155 lijken...
 
Nee gaat niet over mij deze keer John! ;)
Lijkt er wel veel op,worden flinke knoeperts!

Daarom ook dat ik hoop dat ik ongelijk heb :). Het is echt bizar dat deze vissen überhaupt verkocht (mogen) worden, want ze kunnen tot 1m groot worden, waardoor er bijna geen mensen zullen zijn, die deze dieren een goede huisvesting kunnen geven. En toch zijn er winkels waar ze rustig 20 jonge dieren van deze soort in een bakje hebben zitten. Ik vraag me wel eens af waar die dan allemaal blijven. In de sloot en dan 's winters doodvriezen? Ik weet dat Diergaarde Blijdorp er laatst eentje opgevangen heeft, maar die zullen ook niet onbeperkt plek hebben. Dus nogmaals, hopelijk heb ik ongelijk...
 
Heb je een foto van de staart?

Ik heb ook de acanthicus adonis gehad helaas.
Althans, ik was er helemaal verliefd op had er twee, maar moest er dus afscheid van nemen.
Ze wonen nu samen in een 3 meter bak.

2016-03-07.jpg
2016-03-10 (8).jpg
 
Zo is zijn staart ook als op deze bovenstaande foto's.

Ik heb maar even contact gehad met mijn vader, die heeft een hele grote bak en daar mag hij naar toe. Kan ik er in ieder geval 3 straten verderop nog naar kijken. Dat lijkt me de beste oplossing.

Bedankt voor de hulp met het beestje een naam geven ;)
 
Ik weet niet hoe groot je bak is, maar zo lang hij daar nog ruim in past kun je hem/haar natuurlijk nog gewoon laten opgroeien (ook voor het geval het toch een andere soort is). Zeker als je vader grote vissen in zijn grote bak heeft.
 
Zo is zijn staart ook als op deze bovenstaande foto's.

Ik heb maar even contact gehad met mijn vader, die heeft een hele grote bak en daar mag hij naar toe. Kan ik er in ieder geval 3 straten verderop nog naar kijken. Dat lijkt me de beste oplossing.

Bedankt voor de hulp met het beestje een naam geven ;)
Wat is in dit geval groot? Eenmaal volwassen moet je toch wel denken aan een minimale bakmaat van 8x3x3 meter. https://alchetron.com/Acanthicus-adonis Dit soort vissen kunnen ook zeer oud worden. 30+ is niet uitzonderlijk.
 
Ik dacht ook gelijk aan een Adonis, deze vissen mogen ze wat mij bereft niet meer verkopen.
Waarschijnlijk wist verkoper welke vis het was, die wilde er gewoon van af. Want het worden monsters.
 

Terug
Bovenaan