Ombouw om rio 400


AnneB

Well-known member
Lid geworden
5 februari 2015
Berichten
50
Locatie
Utrecht
Hoi,

Ook ik wil weer een stapje groter gaan.
Daarom heb ik nu voor de rio400 gekozen.

Inmiddels ben ik begonnen aan de bouw van de kast.

We gaan langzaam maar gestaag.

15479809401186260077255363391574.jpg
154798092513982439361908844084.jpg
 
Je gaat m als doorkijkbak gebruiken?
 
Dat ziet eruit als sterk werk! Wat voor afwerking ga je gebruiken voor de buitenkant?
 
Vooral hoog die kast eronder?
Kun je straks nog wel goed in het aquarium werken?
 
Dat ziet eruit als sterk werk! Wat voor afwerking ga je gebruiken voor de buitenkant?

De afwerking wordt van een mooie hout soort. De deksel wordt aan de binnen zijde volledig van meerdere lagen epoxy voorzien.

Inmiddels staat ook het geraamte van de kast waar alle techniek in komt
 
Vooral hoog die kast eronder?
Kun je straks nog wel goed in het aquarium werken?

Hij is totaal nu 1.60 hoog. Ik heb een trapje nodig maar kan dan goed bij de bodem
 
Hoe ga je dat met de slangen doen dan? die heb je altijd in het zicht?
 
De techniek komt in de kast die er naast staat en er komt een kleine achterwand tegen de techniek kant zodat er geen enkele slang zichtbaar is.

IMG_20190126_094516003.jpg
 
Succes met de opbouw!
 
Ziet er goed uit. Misschien nog wel een dwarslat of plank toevoegen ter voorkomen van zijwaartse verzakking?
 
De kast wordt, met bekleding nu net iets breder en langer als het aquarium? Dit omdat de binnenbouw nu al exact de breedte en lengte lijkt te hebben als de bak. Was het geen idee geweest om de huidbeplating dikte van het frame werk af te trekken? Of is dit een bewuste keuze? Wel een stevige constructie, lijkt me.
 
De kast wordt, met bekleding nu net iets breder en langer als het aquarium? Dit omdat de binnenbouw nu al exact de breedte en lengte lijkt te hebben als de bak. Was het geen idee geweest om de huidbeplating dikte van het frame werk af te trekken? Of is dit een bewuste keuze? Wel een stevige constructie, lijkt me.
Je kan zo wel een zandrand maken door de beblating iets over te laten zit je niet tegen de zijkant van je substraat te kijken
 
Je kan zo wel een zandrand maken door de beblating iets over te laten zit je niet tegen de zijkant van je substraat te kijken
Klopt helemaal, daar had ik ook wel aan gedacht ware het niet dat de bak van TS ook al zo'n rand heeft. Het wordt dan zo'n dikke rand t.o.v. het glas. Bij een volglazen bak zonder eigen rand zou het wel mooi zijn, denkelijk. Maar het is natuurlijk gewoon een keuze.
 

Terug
Bovenaan