Olibetta.nl


anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Berichten
604
Leeftijd
29
Hallo allemaal,

Heeft er iemand van jullie ervaringen met de webwinkel Olibetta? Ik kan er weinig over vinden qua reviews.

Groetjes,
Anke
 
Nee ik zie dat het uitsluitend een webshop is en van oorsprong oostenrijks. Ik heb er nooit besteld maar kom via Google deze shop vaker tegen.

De reviews vallen een beetje tegen:


Van de prijzen voor planten schrok ik ivm de lfs hier en veel is niet voorradig.
 
Ook ik bestel daar regelmatig wat. Super prijzen en alles komt netjes aan.planten heb ik er nooit besteld. Je kunt er niet selecteren op dingen als de behoeften van de planten en hoe groot ze worden. Dat kan bij Azaqua wel, dus bestel ik liever daar.
Bij olibetta heb ik wel een keer een stuk mangrove besteld. Was een mooi ding en goed geprijsd.
 
Ik heb er een vrij dure bestelling geplaatst op basis van jullie ervaringen. Als ik opgelicht ben kom ik jullie opzoeken 😂😂
 
😂😂
Ik kom die tegenwoordig altijd tegen als ik naar iets op zoek ben maar besteld heb ik er nog nooit iets.
 
Volgens mij kopen en verkopen, geen voorraad, weinig tot geen service. Zou er zelf niet snel iets bestellen, geeft mij te weinig vertrouwen
 
Volgens mij kopen en verkopen, geen voorraad, weinig tot geen service. Zou er zelf niet snel iets bestellen, geeft mij te weinig vertrouwen
Ik ken ze verder ook niet, maar zijn wel aardig aan het adverteren, althans komen bij mij op Instragram vaak voorbij.

Redelijk mooie prijzen hebben ze wel (o.a. ook Aquael)
 
Geen keurmerk en geen inschrijving KvK dus ik zou overslaan met deze wetenschap. Het kan vaak goedgaan maar ja als het misgaat......................................
Die automatische scanners zijn wel ruk hoor.

Geen kvk klopt omdat ze onderdeel zijn van een Duits of Oostenrijkse keten. Ze hebben wel gewoon een Nederlandse btw nummer en nummers van de Duitse variant van de kvk .

Olibetta.nl staat geregistreerd onder dezelfde persoon/naam als de Duitse variant . Dat bedrijf heeft overigens tientallen webshops binnen Nederland en Duitsland die over het algemeen prima zijn.

Ze hebben misschien geen lidmaatschap van een Nederlandse geschillencommissie maar wel bij een Oostenrijkse.

Niet achteraf betalen is ook niet waar want Klarna is een optie...



In ieder geval, ik zag niet meteen harde redenen om niets te bestellen. Enige was het relatief gebrek aan reviews.
 
Ik ben er heel tevreden over. Heb nu voor het eerst ook plantjes besteld.ben heel benieuwd. Ze zijn natuurlijk wel langer onderweg, dus even zien of ze nog leven als ze aankomen.
 
Coolblue scoort daar 'maar' een 8 en Amazon.nl zelfs een 6. Webshopchecker.nl zegt dus niet al wat, maar kan een indicatie geven om evt wat extra onderzoek te doen maar zou daar niet blind op vertrouwen.
 
Ik heb zondagavond daar een aquatlantis aquarium gekocht met enorme korting. Dermate veel dat ik een beetje bang werd voor oplichting haha. Vandaar mijn vorige vraag. Zojuist een sms gehad van de transporteur dat er 2 pakketten van meer dan 100kg onderweg zijn. Tot nu toe lijkt het te kloppen...
 
Zojuist is het aquatlantis aquarium met meubel bezorgd. Keurig ingepakt en de chauffeur heeft hem zelfs even naar binnen gebracht met mij. Zondagavond om 2300 uur ofzo besteld en nu dus vrijdagavond bezorgd vanuit Oostenrijk. Helemaal intact aangekomen.
 
Zojuist is het aquatlantis aquarium met meubel bezorgd. Keurig ingepakt en de chauffeur heeft hem zelfs even naar binnen gebracht met mij. Zondagavond om 2300 uur ofzo besteld en nu dus vrijdagavond bezorgd vanuit Oostenrijk. Helemaal intact aangekomen.
Ik bestel er ook regelmatig en nog geen slechte ervaringen gehad. Via de Duitse website van hun is het ook prima te doen en heb je soms weer andere aanbiedingen.
 
Alles in orde, mijn nieuwe bak kan worden ingericht 👍 120x50x70

Was ff werk maar alles zit in elkaar. Tot zover kan ik olibetta ook aanbevelen.
 

Bijlagen

  • IMG_20231201_204748.jpg
    IMG_20231201_204748.jpg
    702.7 KB · Weergaven: 76
Plantjes zijn binnen. Een crinum calamistratum en een microsorum pteropus windelow.
De crinum was van onder wel een beetje snotterig. De microsorum zijn twee mooie grote plantjes. Ik heb ze zelf op het stammetje gelijmd.
 

Bijlagen

  • IMG_20231206_143911853.jpg
    IMG_20231206_143911853.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 37
  • IMG_20231206_143859883.jpg
    IMG_20231206_143859883.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 40
Hun Fluval assortiment is/was heel compleet en lage prijzen, ik heb er goede ervaring mee, snel ook !
 
Ik heb mijn aquatlantis hier begin dit jaar ook gekocht en het is nu al lek , heb veel problemen gehad. eerst waren er krassen op het meubel. toen ging de adaptor kapot en nu dus lek aan een kitrand .
 
Ik heb mijn aquatlantis hier begin dit jaar ook gekocht en het is nu al lek , heb veel problemen gehad. eerst waren er krassen op het meubel. toen ging de adaptor kapot en nu dus lek aan een kitrand .
Dat is iets waar de zaak weinig aan kan doen denk ik, althans dat heeft weinig met de zaak van doen en ik zou voor garantie dan even contact met ze opnemen.
 
Dat is iets waar de zaak weinig aan kan doen denk ik, althans dat heeft weinig met de zaak van doen en ik zou voor garantie dan even contact met ze opnemen.

Hoe bedoel je ? Olibetta zal het dan toch moeten oplossen? ik heb het aquarium bij hun gekocht
 
Dat is iets waar de zaak weinig aan kan doen denk ik, althans dat heeft weinig met de zaak van doen en ik zou voor garantie dan even contact met ze opnemen.
Ik heb contact opgenomen maar ze reageren niet direct terug. wat dat betreft zijn ze moeilijk te bereiken. je kan ze ook niet even bellen. ze hebben wel goedkope prijzen . ik kocht mijn aquatlantis spledid 240 daar begin dit jaar nog voor 400 euro compleet met meubel. maar wat heb je eraan als het allerlei problemen heeft. ik begin te vermoeden dat het de maandag morgen modellen zijn die hun verkopen.
 
Alles in orde, mijn nieuwe bak kan worden ingericht 👍 120x50x70

Was ff werk maar alles zit in elkaar. Tot zover kan ik olibetta ook aanbevelen.
Ik hoop niet dat je er problemen mee gaat krijgen. bij mij kwamen ze ook pas later.
 
Ja dat denk ik ook en het is inderdaad lastig als je geen contact kan krijgen.
Ja dat is niet prettig inderdaad. de onder meubel gaat er nu ook al aan. dat is spaanplaat en zet uit van het vocht. die plaat zal dus ook vervangen moeten worden.
 
Je hebt ook al een topic lopen voor dit probleem dus ik verzoek om daar dit verder te bespreken want anders gaan zaken wellicht ook nog door elkaar heen lopen.

 
Bestel er altijd mijn producten. Goedkoop voor producten in vergelijking met lokale winkels, snel geleverd, reageren ook snel bij vragen.

Komt uit Oostenrijk en werken samen met Oliver Knott, vandaar Oli ... betta

Ze hebben maar 1 probleem, grote producten worden verzonden met de transportfirma dachser.
En de chauffeurs zijn gewoon ERBARMELIJK slecht, lading niet vast, verkeerd georiënteerd ... Ik had er een Aquatlantis splendid besteld en deze heb ik moeten weigeren. Ik heb foto's genomen van de wanden van de kast die in meerdere stukken verspreid in de vrachtwagen lagen. Hij nam die er doodleuk uit en legde die op de open en beschadigde doos. Het aquarium nam hij er op zijn eentje verticaal uit en zette het met een smak neer ...

Toen ik zei, meneer, dat is een aquarium uit glas, er staat in enorme letters breekbaar op, trok hij zijn schouders op.

Hij werd kwaad toen ik alles weigerde te aanvaarden en dat hij alles terug moest meenemen.

Ik heb onmiddellijk met dachser contact opgenomen en de foto's doorgemaild, die konden het niet geloven en schaamden zich. Olibetta kon er helemaal niet met lachen en hebben mij voorgesteld het geld terug te storten of een nieuw op te sturen met een andere firma. Ik heb gekozen voor het geld en uiteindelijk bij poisson d'or besteld en laten leveren. Die kwamen met hun eigen privé transport en kreeg er een bon van €100 voor vissen en planten bij. Bij het binnenbrengen werd het aquarium ook nog eens volledig nagekeken door hen.

Bij olibetta kreeg ik excuses en een vouchercode voor 20% op mijn volgende bestelling.

Voor klein materiaal en producten blijf ik er dus bestellen, aquaria heb ik gelukkig niet al te veel nodig, maar zolang ze met dachser leveren hoeft het niet voor mij :) Dachser is in Duitsland en Oostenrijk een gekende firma, maar in België zijn ze rampzalig.
 
Laatst bewerkt:
Apart hoe dat kan verschillen, de chauffeur die bij mij kwam deed super voorzichtig en hielp zelfs met de boel naar binnen tillen. Daar hebben we op zijn aanraden nog de doos geopend om te kijken of alles heel was. Zo niet dan kon hij alles meteen weer meenemen. Wat mij betreft helemaal prima vanuit Dachser dus.
 
Apart hoe dat kan verschillen, de chauffeur die bij mij kwam deed super voorzichtig en hielp zelfs met de boel naar binnen tillen. Daar hebben we op zijn aanraden nog de doos geopend om te kijken of alles heel was. Zo niet dan kon hij alles meteen weer meenemen. Wat mij betreft helemaal prima vanuit Dachser dus.
Was het maar zo, het was echt om te wenen. Bij dachser konden ze er ook wel niet om lachen, nog geen 20min later na de mail die ik moest sturen na het telefonisch contact werd ik al terug gecontacteerd met excuses en dat ze de chauffeur reeds gebeld hadden, en dat er fouten gemaakt zijn, maar dat het kwaad geschied was en dat ze aan de hand van de foto's al konden zien dat de transportschade te groot was.

Bij olibette deden ze ook niet moeilijk, geld stond volgende dag al op rekening.

Hoogstwaarschijnlijk brute pech gehad met de chauffeur.
 
Ik heb hier de Aquael Hypermax 4500 besteld, werd binnen 3 dagen geleverd door DHL (terwijl er eigenlijk 5 voor stond). Was netjes in een grotere doos verpakt.
 

Terug
Bovenaan