Oase Highline 300


M

Mar Cel

Guest
Is er iemand op het forum die de Oase Highline 300 heeft?
In eerste instantie wilde ik de Aqualantis Fusion 100 kopen maar vind deze toch te ondiep met 40 cm, de Oase heeft een diepte van 50 cm.
Er zit ook een aanzienlijk prijsverschil tussen de twee aquariums maar ook afwerking, formaat, dubbele ledverlichting, buitenfilter, dikte glas enz enz

Fusion 100 x 40 x 54 compleet voor €600,- 184 liter
Highline 115 x 50 x 56 compleet voor €1250,- 302 liter

Mijn vragen zijn;

Nou zag ik dat de alluminium deksel condenseerde, is dit een probleem?
Hoe bevalt de droogkamer en doorvoer door de bodem heen?
Is de externe pomp die er bij komt een goede ( Oase Biomaster 350 ) of zal ik toch een bioloog installeren ?
Krast dat geborstelde alluminium snel?

Ik kan bij de verkoper een deal maken dat ik de pomp niet neem en dan voor €1050,- het aquarium kopen.
Omdat we aan een maximale maat gebonden zijn kan ik geen Fusion 120 nemen die wel in 50 cm diepte te krijgen is.

Alvast bedankt voor de moeite,
Mvg Marcel
 
Ik heb geen ervaring met dat aquarium, maar mijn eerste ervaringen met het merk Oase zijn wel uitstekend. Ik heb 2 Biomaster 600 thermo filters draaien.
 
Verder niemand?

Dan een andere vraag;

Is het verstandig om een redelijk nieuw merk aquarium te nemen omdat hier nog niet zoveel over bekend is?
 
Onbekend wil niet zeggen dat het slecht is, je zal zelf even moeten kijken of dit voor jou geschikt is, qua afwerking en techniek.
 
Onbekend wil niet zeggen dat het slecht is, je zal zelf even moeten kijken of dit voor jou geschikt is, qua afwerking en techniek.
Afwerking is prima, maar het gaat juist om de techniek.
Uit de droogkamer komt de retourleiding met een spraybuis. Verstopt die heel snel of gaat hij stuk?
De inlaat voor de pomp gaat door de bodem van de bak, is dat ideaal?
Dat soort dingen......

Ik weet eigenlijk wel wat ik wil maar bij eigenbouw valt het niet mee om een meubel met zo’n hoge kwaliteit van afwerken te maken......
 

Terug
Bovenaan