Normaal gedrag koperzalmen?


T

TomPerez

Guest
Ik heb sinds vier weken een bak staan (60x30x30) en heb daar nu sinds een week vijf koperzalmpjes in zitten, om mee te beginnen. Dit willen we verder uit gaan breiden met een betta, een dwergkreeft en een algeneter.

Nu had ik echter een vraag over het gedrag van de zalmpjes. Sinds dat ze er in zitten zie je eigenlijk alleen maar ��n mannetje, die zwemt de hele tijd rond. De andere vier vissen zitten non-stop verscholen tussen de planten, worden daar af en toe door het mannetje uitgejaagd, die ze dan even achterna zit. Daarna schuilen ze weer. Ze krijgen van het mannetje ook geen kans om te eten of iets anders te doen. Ik dacht ik kijk het een paar dagen aan, wellicht voelen ze zich daarna meer op hun gemak, maar het blijft hetzelfde. Ik zat zelf te denken aan een soort hi�rarchievorming. Ik dacht dat ik twee mannen en drie vrouwtjes kreeg, maar aan de kleur te zien zou het goed kunnen dat het ��n man en vier vrouwtjes zijn, kan dit het probleem zijn?

Ik vroeg me af wat ik kan doen om de vissen meer op hun gemak te krijgen? Het lijkt me niet echt goed voor ze dat ze de hele dag verscholen zitten, helemaal niet bij een soort die toch vrij veel hoort te zwemmen.
 
Het zou goed zijn dat je schooltje wat aan de kleine kant is en dit voor problemen zorgt maar je kunt ze sowieso niet aanvullen aangezien je aquarium te klein is voor de vissen. Een aquarium van minimaal 80cm/100cm is toch wel aan te raden voor deze actieve visjes.
 

Terug
Bovenaan