Nooit te oud om te leren


W

Willem K

Guest
Hallo beste mensen. Mijn naam is Willem en ik woon in Meppel. Ik ben 71 jaar dus ik dacht; tijd voor een nieuwe hobby.
Ik ben een verwoed tuinier, maar 's winters valt er niet veel te tuinieren en dus wil ik het onder water maar proberen. Ik heb hier al wat rondgeneusd, veel opgestoken, zo simpel is het dus niet, maar je bent nooit te oud...
Ik hoop van jullie veel te leren. Ik heb deze week een Juwel Primo 110 aangeschaft en dus...
 
Welkom naamgenoot! :)

Leuke aankoop alleszins! Daar kan je zeker leuke dingen mee doen.
Super simpel is het misschien niet maar je houdt het zo makkelijk of maakt het zo moeilijk als je zelf wilt uiteindelijk.

Je bent hier alleszins in goede handen. Een actief forum met massa's info en veel behulpzame leden dus het komt goed!
Een goede start is al het halve werk dus hoe meer je vraagt en opzoekt hoe vlotter het zal lopen!
Eén advies: Kijk eens rond en open een (paar) topics waarin je je plannen kan bespreken en je vragen kan stellen.
Voor je het weet ben je aan het tuinieren in je woonkamer!

Hoe ver sta je al, heb je de bak bijvoorbeeld al gevuld?
 
Bak is beplant. Waterpest is tijdelijk.
WP_20180122_17_52_33_Pro.jpg
 
Hallo beste mensen,

Ik heb enige weken mijn bak opgestart en dat leek goed te gaan. Ondertussen ben ik ernstig ziek geworden en lig alweer 2 weken in het ziekenhuis. Hoe de bak er momenteel uitziet weet ik niet. er zit een tijdklok tussen en die staat op 9 uur.
 
Ik moet nog 5 weken in het ziekenhuis verblijven maar mijn zoon heeft een foto van de bak gemaakt. Afgezien van wat bruinalg ziet het er nog niet zo slecht uit. Wat moet ik m'n zoon adviseren? gewoon zo doorgaan of water verversen? Er zit nog geen vis in.
IMG-20180308-WA0009.jpg
 
Dag Willem, allereerst heel veel beterschap toegewenst van een verwoed tuinier en aquarioot!! Beter is om tot je zelf weer op de been bent geen dieren in te zetten.
Je bak doet het best wel goed. Wel zo eens per maand waterwisselen voor 30-40 % en dan bij het verse water, plantenmest toevoegen. Om de door de planten opgebruikte stoffen aan te vullen. Wel een (klein) voordeel bij jouw langdurige ziekenhuisopname, de nitrietpiek is voorbij als je weer naar huis mag!!
Nogmaals heel veel beterschap!
 
Ziet er best goed uit Willem.

Om de dag een klein beetje voer en lekker door lagen gaan.
Als je naar huis mag is de bak super ingedraaid en kun je zelfvisjss plaatsen.
 
Hallo beste mensen. Na een lang ziekbed ben ik weer zo goed als opgeknapt en alweer een paar weken thuis. Ondertussen heeft mijn bakje ook goed zijn best gedaan en is lekker gegroeid. Er zwemmen nu 16 Pristella Maxillaris in en het ziet er wel goed uit. Nog geen last van alg.
 
71, je bent aan je leven, tijd voor een aqua...

Als je fervent tuinier bent: probeer zeker je nieuwe hobby te combineren met tuinieren: aquaponics. Het is letterlijk en figuurlijk de natte droom van een tuinier
 
Dag Willem, goed dat je weer opknapt! Weet hoe dat voelt...Geniet van elke mooie dag en de dingen die nog (wel) kunnen. Aquahouden is niet zo heel erg vermoeiend en geeft zo ontzettend veel voldoening en rust.
Hoop dat je nog lang mag blijven hobbyen!
 
Leuk om horen dat het beter met je gaat!
Houden zo... ;)


Je bakje ziet er echt top uit: de extra lange indraai-periode heeft de bak zo te zien deugd gedaan! Alles staat er zeer fris en groen bij dus dat komt helemaal goed.
Leuke visjes ook trouwens!
Ben je van plan nog meer dieren toe te voegen eigenlijk?
Veel plezier en succes ermee alleszins!
 
Dank voor alle beste wensen, het gaat weer goed met me. En voor de complimenten voor mijn bak.
Ik weet nog niet of ik nog een ander visje ga toevoegen of dat ik er nog een paar Pristella's bij neem.
Iemand een idee?
 

Terug
Bovenaan