Nog steeds geen nh4/nh3 en nitriet meetbaar


S

sharonav

Guest
Sinds vorige week zaterdag staat mijn tweedehands aquarium te draaien. Uiteraard alles schoon gemaakt.
Nu heb ik easy life easy start toegevoegd en 2 of 3 keer een heel klein beetje voer toegevoegd. Er zitten snelgroeiende planten in en wat planten uit mijn andere aquarium.
Spons uit het andere aquarium even boven de bak uitgeknepen ( aqua ball 60 )

Na een aantal dagen begonnen met druppeltesten. Nitraat was al 10 mg.
Om de dag check ik de nitriet en nh4/nh3. Maar nog steeds blijven de testen 0 aangeven.

De mosballen heb ik een aantal dagen geleden ook uitgeknepen en er kwam heel veel wit spul uit.
20180425_200924.jpg
20180425_200924.jpg
Werd 1grote witte waas! Zijn dit dode bacterien?

Zaterdag draait het aquarium 2weken en zouden er dus vissen in kunnen. Maar kan dit ook zonder die pieken te hebben gehad?

Ik begin natuurlijk met de sterkste vissen. 2 guppen en evt. de garra rufa als ik die kan vangen.

Is dat een goed begin 3 vissen? Of zou ik met 4 / 5 beginnen. Dan kan ik de sherry barbeel of de 2 citroen tetra's erin kunnen doen maar weet niet of dat sterke vissen zijn.

Alvast bedankt voor het antwoord!
 
Je hebt bacterien geënt en wellicht zijn deze in staat om de waarden al zo laag te houden. Gewoon lekker laten indraaien.
 
Ik zou nog minstens een week langer wachten en nog liever 2 weken langer wachten,beter iets langer wachten en je bak de tijd geven om goed te rijpen dan dat je achteraf met de miserie zit.
 
Mijn nitrietpiek is net geweest en toen draaide ie 3,5 week..
Ik zou het gewoon even de tijd geven.
 
Ik heb de 2 guppen en gara ruffa in het aquarium gedaan. Dit omdat het kleinere aquarium gewoon te vol is door overname van de vissen uit het nieuwe aquarium en deze 3 vissen het meeste kunnen hebben. Ik controleer de waardes elke dag en voer minimaal. Mochten er een nitrietpiek of andere piek komen dan vang ik ze en zet ik ze weer terug in het oude aquarium. Ph/kh/gh zijn exact hetzelfde.
 

Terug
Bovenaan