No2 test slaat hoog uit naar 5 dagen.


M

MaxMun

Guest
Hallo,

Ik heb nu denk ik 5 dagen mijn kogelvis in een aquarium zitten.
De eerste dagen was de no2 test goed.
Echter vandaag begon mijn vis raar langs de raam te zwemmen.
Nogmaals test uitgevoerd en kwam nu veel hoger uit in de no2 test.
Wat kan ik doen heb zojuist 50% procent vervangen en hij is nu 2 kleuren lichter op de no2 test maar nog steeds te hoog. (dit getest nadat het water een uur gedraaid had na de wissel)

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.
 
Belangrijkste vraag is: hoelang draait de bak al?
 
de bak draait nu 3 weken.
heb ook iedere keer water meegebracht na de aqua store en deze vertelden dat ik er een vis in kon doen.
Eerste twee dagen geen rare test uitslag.
vandaag veel hoger als dagen ervoor.
 
Goed filter naar verhouding van de bak?

En waar test je mee?
 
ik heb een 60 liter filter, vis zit nu in kleiner aquarium ben een groter aquarium aan het opstarten wilde deze namelijk wat langer in laten draaien.
Ik test met jbl no2 test.
 
Zo te horen is het filter veel te klein. Kogelvissen zijn extreem vervuilend en hebben dus een zeer krachtig filter nodig. Je wilt de stroming ook zo door de bak hebben dat er geen rotzooi op de bodem blijft liggen. Overgebleven voedsel sowieso eruit halen.
 
Je bak draait nu 3 weken zeg je, maar 5 dagen terug al de vis erin gedaan dus?
In dat geval heb je nu de nitrietpiek denk ik.

En wat voor een filter is het, en hoe groot is de bak?
 
bij de winkel waar ik het gekocht heb hebben ze mij dit verteld.
het is een tetra starter aquarium met ongeveer 40 liter netto nu en 60 liter filter, dit zou voldoende zijn volgens verkoper om de eerste twee maanden te overbruggen.
ben vanaf gister mijn juwel 350 aan het indraaien met een veel grotere filter. deze heeft een 1200 liter filter.
 
dan draaide de bak idd 2 weken ongeveer toen ik de vis erin deed.
Verkoper vertelden mij dat de piek tussen dag 9 en 12 zou zijn.
 
Dan ben je denk ik toch te snel geweest, de nitrietpiek kan ook later komen, 4 weken indraaien wordt toch wel aanbevolen.

Veel verversen is je enige optie nu.

Waarom heb je niet gewacht met het aanschaffen van de vis totdat je grote bak is ingedraaid?
 
Indraaien duurt 3 weken.
Zou de vis nu in de grote bak zetten.
Heeft hij meer water.
Die 40 cm is belachelijk.



EEr dat vervuild is duurt wel even.

Ook goed voor het nieuwe filter. die draait gelijk mee in.
 
iedere dag 50 procent ? of meer of ?
wil namelijk niet dat mijn vis hieraan dood gaat, ben idd verkeerd geinformeerd dan wss, echter lees je op internet ook 8000000 verschillende verhalen.
 
iedere dag 50 procent ? of meer of ?
wil namelijk niet dat mijn vis hieraan dood gaat, ben idd verkeerd geinformeerd dan wss, echter lees je op internet ook 8000000 verschillende verhalen.
Klopt en de goede lees je hier.
4 weken is het minium 6 nog beter.
Ik zou nog een keer 50 % verversen.
 
iedere dag 50 procent ? of meer of ?
Zodra je maar iets meet direct de helft verversen.
Ja verkeerde info wordt vaker gegeven, gekke is dat men daarna pas op dit forum terecht komt (als het al te laat is dus)

Wat Bertus zegt is ook een goede optie, hoelang draait de grote bak al?
 
Nee, niks verversen, die vis in een groter aquarium zetten.

Waarom water verversen. nitriet blijft in die40 cm .

Is altijd betr dan in die 40 liter.
 
Wat voor kogel heb je in de bak zitten? En heb je al gevoerd? kogels zijn flinke vervuilers.
Dus ik weet niet waar je mee ingedraaid hebt? Want het kan zijn dat de filter van dat bakje het gewoon niet aan kon. Niet genoeg bacterien opgebouwd.
 
een fahaka hij is nu nog erg klein 4cm, mij lijkt idd ook toch dat er uit zon visje niet zoveel vervuiling kan komen.
Mijn juwel 350 staat nu een dag in te draaien.
Hier heb ik echter nog geen bacteriën in gedaan, deze wil ik morgen toevoegen.
 
Maximum Standard Length


17.2″ (43cm), although it rarely achieves this size in captivity.

Aquarium SizeTOP ↑


48″ x 24″ x 24″ (120cm x 60cm x 60cm) – 450 litres is adequate for a single specimen. A much larger tankwould be required for a group.

Ik zou maar vast beginnen met een groter aquarium indraaien. Beest wordt 40 centimeter. Ik denk dat de vervuiling teveel is voor je bak icm kort indraaien.
Je kan het beste de vis zo snel mogelijk in je 350 zetten en daar dagelijks water testen.
 
In dat geval...
Je grote bak staat al in te draaien met een groot filter erop.

Zet het visje in de nieuwe bak en zet het huidige pompje OOK op die nieuwe bak (eerst water daar testen!). Dan heb je veel meer verdunning en direct al meer bacteriën. Moet helemaal goed komen.

Aub. heel goed opzoeken hoe je een kogeltje het beste kunt verplaatsen. Als hij zich volzuigt met lucht dan kan het klaar zijn.
 
ok dat ga ik doen maar wat kan ik voor de komende 2a3 dagen het beste doen.
zodat mijn visje niet dood gaat ?
 
Kan die nu niet naar de grote bak dan? dan moet je veel gaan verversen.
 
Als die andere bak ook al draait kan die net zo goed meteen daarin idd.
 
en hoeveel moet ik ververssen in die 350 liter bak en hoeveel keren per dag ?
 
Op no2 meten en dan weet je t.

Maar voor de standaard zo’n 30% per week
 
en hoeveel moet ik ververssen in die 350 liter bak en hoeveel keren per dag ?

Je moet elke dag nitriet meten. Waar meet je eigk mee? En als er nitriet is elke dag minimaal de helft verversen.

Sorry maar je begint aan een heel erg specifieke vis. Is dit je eerste aqua? Hoe komt t dat je gekozen hebt voor deze manier van opstarten? Heb je van te voren gelezen over het houden van deze vissen en aquaria etc?
 
Ja, als hij dood is. Blijf je daar dan op wachten? of geef je hem 10 x meer water?
Wat zeg je nu? Een vis van 4 cm gaat in een 40 liter aquarium niet constant voor nitriet zorgen. Er zijn 100 redenen om deze vis niet in 40 liter te houden, maar nitriet is daar geen van.
 
Je moet elke dag nitriet meten. Waar meet je eigk mee? En als er nitriet is elke dag minimaal de helft verversen.

Sorry maar je begint aan een heel erg specifieke vis. Is dit je eerste aqua? Hoe komt t dat je gekozen hebt voor deze manier van opstarten? Heb je van te voren gelezen over het houden van deze vissen en aquaria etc?

Ik wilde een kogelvis en ben ook echt bereid er alles aan te doen dat het goed gaat.
Echter mij verkeerd laten informeren door iemand die er verstand van leek te hebben, had geen twijfel en daarom niet op internet gekeken.
Hij heeft mij deze manier van opstart goed gekeurd.
 
Wat zeg je nu? Een vis van 4 cm gaat in een 40 liter aquarium niet constant voor nitriet zorgen. Er zijn 100 redenen om deze vis niet in 40 liter te houden, maar nitriet is daar geen van.


Hoe zou jij het nitriet naar onder krijgen in zo een bak ?
 
Ik wilde een kogelvis en ben ook echt bereid er alles aan te doen dat het goed gaat.
Echter mij verkeerd laten informeren door iemand die er verstand van leek te hebben, had geen twijfel en daarom niet op internet gekeken.
Hij heeft mij deze manier van opstart goed gekeurd.

Maar weetje dan ook wat het beestje moet eten ed? Ik zou nu wel op internet gaan kijken. En idd voorzichtig met verplaatsen.
 
in het geval van nitriet is een lading zeoliet in je filter of easy life filtermedium in huis hebben ook een uitkomst!
 
Maar weetje dan ook wat het beestje moet eten ed? Ik zou nu wel op internet gaan kijken. En idd voorzichtig met verplaatsen.
ik heb al het juiste eten en middelen voor in het aquarium in huis.
Echter was ik niet voorbereid op het hoge nitriet in de bak dat is het enige.
Het beestje eet goed en krijgt iedere dag afwisselend te eten. ene dag rode larven andere dag mossel en dag erna garnaal.
 

Terug
Bovenaan