Nitraat en fosfaat vanaf opstart toevoegen?


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
459
Locatie
Gelderland
Ik ga binnenkort mijn nieuwe bak opstarten. Hierop zal direct CO2 komen en toevoeging plantenvoeding. Is het verstandig om ook direct nitraat en fosfaat toe te voegen, of beter om (eventueel) na verloop van tijd te doen op basis van gemeten waarden?
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor want dat zijn beiden voedingsstoffen die planten nodig hebben .
 
Hierop zal direct CO2 komen en toevoeging plantenvoeding. Is het verstandig om ook direct nitraat en fosfaat toe te voegen,
Je schrijft dat je direct plantenvoeding gaat toevoegen; is dit dan plantenvoeding zonder nitraat en fosfaat. Dus alleen de micro's?
En welke bodem ga je gebruiken?
 
Je schrijft dat je direct plantenvoeding gaat toevoegen; is dit dan plantenvoeding zonder nitraat en fosfaat. Dus alleen de micro's?
En welke bodem ga je gebruiken?
Is inderdaad zonder. Ik wil namelijk de vrijheid hebben om het wel of niet toe te voegen naargelang de waarden; ik ga ook geen EI toepassen. Mijn vraag gaat dus specifiek om de opstartfase, waarin er dus nog geen nitraat en fosfaat in de bak aanwezig is, terwijl de planten dit wellicht al wel nodig hebben, ook ivm de CO2 toevoeging.
Bodem wordt grind met toevoeging van losse voedingsbolletjes o.i.d. voor de crypto's
 

Terug
Bovenaan