Nikon Coolpix S6500 filminstellingen


Rene B

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2009
Berichten
9,758
Locatie
Roden
Heeft iemand ervaring met deze camera?
Voor foto's is het een fijne camera, filmen doet 'ie ook goed zolang het maar geen aquarium is. En dat is nou net het probleem, als ik ��n van de bakken wil filmen krijg ik erg raar groen vlekkerig beeld, ongeacht hoeveel licht ik boven de bak heb. Zonde, want hij schijnt in Full HD te kunnen filmen...

Is het mogelijk ergens de instellingen aan te passen? Ik kan in de handleiding, op internet en in de camera zelf niets vinden.
Kan eventueel een filmpje uploaden mocht dat voor verduidelijking zorgen.

Daarnaast kan ik nergens de optie vinden om te filmen zonder geluid.
 
Hm, moet ik daar nog maar eens naar kijken. Ik heb het geluid via moviemaker al eens eerder geprobeerd te verwijderen, kaar de optie was niet te gebruiken.

Nee, die heb ik niet.
Die aparte witbalans kan ik niet vinden, in de camera zelf kan ik niets aan film instellingen wijzigen als ik het zo zie.
 
Vreemd dat je die optie niet kan gebruiken, ik heb er geen enkel probleem mee. Als je de film opent met Moviemaker, dan bij de tab Bewerken, videovolume (knop helemaal links) het volume naar 0 brengen en dan de film opslaan als WMV-bestand, klaar ben je

En zoek in je gebruiksaanwijzing eens op : witbalans
Ik vermoed dat je die nu op automatisch hebt staan. Er zijn ook instellingen voor bv TL-licht, daglicht , gloeilamplicht etc. Ik zou daar toch eens kijken als ik jou was en e.e.a. uitproberen
 
De optie staat er wel, maar hij is niet bruikbaar zeg maar.
Maar moviemaker is inmiddels van mijn laptop verwijderd een tijdje terug, dus ik zal hem toch weer opnieuw moeten downloaden. Mogelijk had ik de vorige keer een niet volledige versie te pakken.

De witbalans staat op gloeilamp, echter heb ik daar nog niet verschillende instellingen uitgeprobeerd voor het filmen, wellicht dat dat wat uitmaakt inderdaad. Ik zal er vanavond nog eens even naar kijken.
 
Ik weet van mijn HTC telefoon dat je zelfs al kunt opnemen zonder geluid, hoef je ook geen geluid weg te editten. Moet met een fotocamera toch ook mogelijk zijn, denk ik dan?

~ Ivo
 
Dat lijkt mij ook, maar ik kan het echt nergens vinden.
Ook op internet of in de handleiding vind ik er niets over.
 
Ik denk dat zo'n optie eerder *juist* op een telefoon te vinden zal zijn, en nooit op een 'echte' videocamera. Een camera als een coolpix zit daar tussenin, dus wie weet komt dat nog eens. Opnemen zonder geluid is een onnodige tot zelfs onzin setting voor iedereen die met een video-edit programma werkt. Weet je echter zeker dat je filmpje onge-edit op facebook o.i.d. moet komen, dus rechtstreeks vanaf je telefoon, dan is het eigenlijk wel een logische setting. Ik schiet al 15 jaar video, maar ik had er nog nooit van gehoord ;) Ik heb dan ook in totaal al wel 3 videos geschoten met m'n telefoon... :foto:
 
Op een echte videocamera minder ja, maar Prullenbak heeft een fotocamera met videofunctie. In mijn beleving zijn de videofunctie van fotocamera's en telefoon behoorlijk vergelijkbaar.

De oude Sony Cybershot fotocamera van mijn ouders had meen ik eenzelfde functie.
Maargoed, als het niet in de handleiding te vinden is.


AquaVISie zei:
Vreemd dat je die optie niet kan gebruiken, ik heb er geen enkel probleem mee. Als je de film opent met Moviemaker, dan bij de tab Bewerken, videovolume (knop helemaal links) het volume naar 0 brengen en dan de film opslaan als WMV-bestand, klaar ben je
Prullenbak zei:
De optie staat er wel, maar hij is niet bruikbaar zeg maar.
Ik heb het hier met de nieuwste versie van windows live movie maker eens geprobeerd:
- mp4 file: optie niet bruikbaar (knoppen zijn gedeactiveerd)
- avi file: optie wel bruikbaar.
Lijkt dus in eerste instantie te maken te hebben met het exacte video format.

~ Ivo
 
Mascha&Ivo zei:
- mp4 file: optie niet bruikbaar (knoppen zijn gedeactiveerd)

Ik heb net even een MP4-flie gedownload en ik kan daar met moviemaker die knop w�l gebruiken en het geluid weg filteren, erg vreemd dus
 
Het bleek dus aan de belichting van de camera te liggen. Die heb ik standaard op -1.7 o.i.d. staan en dat veroorzaakt dat vlekkerige beeld.
Zojuist ingesteld op 0.0 en nu is er niets meer aan de hand.

Nu nog even uitzoeken hoe ik het geluid weg kan werken.
 
Geluid wegwerken kan youtube dacht ik ook, en anders zet je er zo'n gratis stukje muziek onder ;)
 
Is gelukt met moviemaker :)
Heb hem even ge�pload en het is allemaal goed gegaan. Wel heel donker opeens geworden, zal wel aan youtube liggen.
 

Terug
Bovenaan