Nieuwe vloerbedekking en nieuwe bak.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,943
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Hallo allemaal.

Aangezien de vloeren in zowel de keuken en woonkamer aan vervanging toe zijn. Hebben erg lang gelegen, vinyl en parket... Lekkages gehad met Action bakken dat me ook niet heeft geholpen.
Dus heb ik een nieuwe nog grotere bak gekocht dan de Juwel Rio 180. Mijn keuze is gevallen op een kleine 1,5 meter bak. :thumbs:

Omdat er het een en ander staat te gebeuren dus heb ik een vijverbak aangeschaft om de vissen een goed onderkomen te geven, zwemruimte en wie weet wat de toekomst nog brengt als er ooit geld aan de boompjes groeit in de tuin.

Omdat de veranderingen best wel wat tijd kunnen vragen heb ik het zekere voor het onzekere genomen. En kunnen mijn filters me ook helpen.

Waar ik benieuwd naar ben is wat voor soort vloer jullie hebben waar het aquarium staat. Bij ons wordt het waarschijnlijk vinyl.

IMG_20210823_082159282.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

wij stonden voor ons nieuwe huis voor de keuze voor een mooie houten vloer of een PVC vloer. Met het oog op het aquarium (en een peuteršŸ˜‰) hebben we gekozen voor een houtlook PVC, erg blij mee:)
 
Wij hebben na hout ook gekozen voor klick pvc met een achterkant van kurk want dat zou tegen water moeten kunnen.
 
Kleine update. Het is me niet naar de zin. De bak gaat terug. Ik ga kijken naar een andere oplossing.
 
We hebben in onze oude boerderij een stenen vloer (je weet wel, van die "retro" rood/oranje vierkante tegels šŸ¤£ ). Na de verbouwing willen we graag een keramisch parket. Is steen, ziet er uit als hout. Ideaal! Het is alleen wel prijzig.
 
Klik PVC met dempende onderlaag er standaard aan vast geplakt (scheelt nog een ondervloer leggen).

En wat ben ik daar blij mee :deal:
Vissen uitvangen om weg te brengen maar je vloer daardoor zeiknat? kan je prima laten liggen tot je weer terug bent van het wegbrengen der vissen... die vloeren geven geen krimp.

Hoef je met een standaard laminaat of houten vloertje niet te proberen :))

Daarbuiten ook vrij stevig / krasbestendig, en in allerlei kleuren/stijlen te krijgen.
 

Terug
Bovenaan