Nieuwe vijverbouwer


R

Raceeend

Guest
Hey allemaal,

ik ben Niels en ben sinds kort begonnen aan de bouw van een vijver. Het wordt een vijvertje van ongeveer 2.5x2.5x1.5. Half verhoogd dmv een stenen muurtje van ongeveer 50cm. Hier komt in de toekomst een kas naast te staan voor aquaponics.

Ik zie mezelf altijd wel als handig/creatief met bouwen enzo en heb ook een beetje als doel om zo min mogelijk kant en klaar te kopen en zo veel mogelijk zelf te maken van oude gebruikte voorwerpen. Ik kan er erg van genieten om met zo min mogelijk, zo veel mogelijk te maken ;) en wil uiteindelijk een stukje zelfvoorzienendheid Uit vijver en aquaponics halen.

ik heb inmiddels het halve internet uitgelezen maar heb nog 0 praktische ervaring met vijvers. Wel vroeger aquariums gehad, dus ken een beetje de basis van de waterkringloop maar denk dat hier op de fora ietsjes (understatement van de eeuw) meer ervaring mee is, dus ik zal de komende tijd her en der nog wel wat vraagjes stellen en hopelijk over een tijdje een mooie vijver kunnen laten zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Nog even een filmpje van de tuin planning (overkapping komt in oeder geval nog niet dit jaar) en fototje van de voortgang
 

Bijlagen

  • 8BBA7F74-C2FD-4062-AD2B-AC48CFBC27F3.jpeg
    8BBA7F74-C2FD-4062-AD2B-AC48CFBC27F3.jpeg
    79 KB · Weergaven: 76
  • IMG_0768.MP4
    8.5 MB
Welkom Niels.
 
welkom

gewoon ter info, als je er een jacuzzi gaat in zetten , zie dat je bodembetonplaat dik genoeg is, achteraf dikker maken gaat moeilijk
 
welkom

gewoon ter info, als je er een jacuzzi gaat in zetten , zie dat je bodembetonplaat dik genoeg is, achteraf dikker maken gaat moeilijk
Bedankt voor de tip, maar wat niet zo goed zichtbaar is, is dat dit geen vaste jacuzzi is maar eentje die lijkt op zo’n opblaasding. Alleen dan met schuimblokken ipv opblazen. Ik laat daar de huidige tegels liggen waar de jacuzzi nu ook staat en bouw als het ware het dek er omheen.
 
het is het water in de jacuzzi dat het hoge gewicht geeft ;)
 
het is het water in de jacuzzi dat het hoge gewicht geeft ;)
Nee dat snap ik ;) ik bedoelde meer dat er niet echt een betonlaag onder komt en dat ik het badje in 30 minuutjes weg kan halen mocht ik toch ooit iets aan willen passen
 

Terug
Bovenaan