Nieuwe uitdaging, bak 120x50x50 van Roontje


Roontje

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2019
Berichten
67
Leeftijd
58
Locatie
Rotterdam
Ik ben Roontje.

Ben bezig met een nieuwe uitdaging

Het wordt een gezelschapsbak van 120x50x50 ingericht met een extern filter en een verwarming tot 400 liter.
De nieuw bak wordt voorzien van 1 cm dik glas dit omdat er een deksel opkomt in de dezelfde uitvoering als de onderkast. Tevens zal het deksel voorzien worden van regelbare led verlichting. Achtergrond wordt zwart. Er komen stenen op de bodem en wat hout. Vissenbestand staat geenszins vast.

Dit is globaal, wat het moet worden.

Ik zal voor de geïnteresseerden hier regelmatig wat posten i.v.m de voortgang.

Wordt vervolgd


MVG
 
Hallo Roontje,
Dat lijkt mij nog leuke afmetingen voor een aquarium. Het heeft een mooi oppervlak en pakt toch niet heel veel plaats in beslag. Ik volg.
 
Leuk formaat bak, bedenk eerst je bewoners en dan pas je inrichting op afstemmen, zo gaan een hoop bewoners niet in combinatie met een grinbdbodem en kun je dan beter filterzand als bodem nemen, dan is je keuze een stuk groter qua bewoners
 
Hier alvast wat pics m.b.t. het nieuwe project.

Wordt vervolgd

Roontje

IMG-20190118-WA0002.jpeg


20190117_090456.jpg


20190119_124053.jpg
 
@Nicolientje-W


Ik heb al wat info ingewonnen. Ik heb al een klein bakje draaien, opgestart voor mijn dochter. Daar heb ik grind inzitten, dat is van dat hele fijne grind. Dat wil ik ook in deze bak gaan gebruiken. Als ik voor vissen ga shoppen, sluit ik altijd eerst kort of de nieuwe populatie met elkaar over weg kan en vertel er tevens bij wat voor bodembedekking ik heb. Ik ga er ook wat breuksteen in doen, getest met zoutzuur. Ik vind het een erg mooie steen, deze steen heeft scherpe kantjes, daarom heb ik ze geschuurd zodat de scherpe randjes er af zijn.:help:


Roontje
 
Ik heb bovenstaande pics verplaatst, naar het juiste onderwerp fora. Hij is hier niet op zijn plaats.
 

Terug
Bovenaan