nieuwe spullen, maar wat?


Marjo-lein

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2009
Berichten
89
Locatie
eindhoven
Hoi hoi,

Ik heb deze week een 2e hands aquarium gekocht met een hele lading aan materialen, testsets en een grote zak vol filterwatten. Nu zaten er dingen bij die ik niet helemaal kon plaatsen. Voornamelijk de pomp/filter (denk ik). Deze zat erbij, maar is het een extern of intern filter, en waar kan ik de digitale handleiding vinden want zou niet weten hoe zo'n ding werkt en handleiding ontbreekt.
968239marjolein_0_82_img_1212.jpg

Het is een Eheim, dat hieraan te zien.
339679marjolein_0_82_img_1213.jpg

556944marjolein_0_82_img_1217.jpg

Dan gok ik dat dit een bakje zout is
446529marjolein_0_82_img_1216.jpg


En dit een algenkrabber??

666254marjolein_0_82_img_1215.jpg
 
Dat is al een hele oude Eheim buitenfilter,zag het bij de eerste foto al aan de staat van het ding maar onder het type plaatje staat Made in West-Germany en dat is ook al van een tijdje geleden ;)

Wat zijn de afmetingen van het aquarium waar het filter bij zat?
 
Het aquarium was 60x30x30 cm. Is het filter nog iets waard? Ik heb zelf namelijk interne filters die goed werken dus zet hem denk ik op marktplaats voor een miniprijsje.
 
De laatste is inderdaad een algenkrabber. Het bakje zou zout kunnen zijn. Als dat zo is is dat tamelijk nutteloos. Inmiddels weten we wel beter dan zomaar zout gebruiken.

De eerste is de eheim 2211 en, gek genoeg, vind je de handleiding op de eheim website. https://www.eheim.com/resources/product ... manual.pdf

Verder zie ik keramische pijpjes en de in en uitstroom buis maar geen slang. Het is een goed extern filter wat prima zou passen op je bak. Zou je wat nieuwe slang moeten halen en een paar kranen en misschien nieuwe sponzen. De pijpjes kun je een paar minuten uitkoken en opnieuw gebruiken

Als 'ie nog werkt en je zet 'm op marktplaats zou je er 15 euro voor kunnen krijgen. Heb dit filter zelf ook 2e hands gekocht en die draait nu prima.
 
Dat filter zal nog wel draaien maar is minstens 25 jaar oud en heeft waarschijnlijk z'n beste tijd wel gehad hoor en lijkt me zonde van het geld om daar nog slangen filtermateriaal rubberen ring enz voor te kopen.
 
o,o,o, John.

Het is Niet de 2011 ,oud.
Maar wel de 2211, hooguit 5-8 jaar,en een Prima filter.
Heb ze hier ook op de 50-60 l draaien.

En natuurlijk NIET verkopen.
Voor 15 euro ,heb jij geen ander filter.
Beter dan een binnenfilter zelfs.


En je hebt maar 1 dubbele kraan nodig,op de instroom.
 
Ja, Dat staat hier op alle filters.
Kijk naar de code, 1993.

Heb ze ook met die code,maar zijn de cijfers verder uit elkaar.
Maar,wat maakt het uit? als hij het doet?
 
Bertus zei:
o,o,o, John.

Het is Niet de 2011 ,oud.
Maar wel de 2211, hooguit 5-8 jaar,en een Prima filter.

Je kletst maar wat ouwe,volgens mij geen productiejaar die code

Op die van mij staat 1019,zal dan bijna 1000 jaar oud zijn? ;)
 
webhond zei:
tja Bertus, dan is ie maar 21 jaar oud...

Ja,en? Heb hier ook oude staan,hoor,met ROTOR boven OP de pot.

Klein motortje,met sleepmagneten.waar de rotor op draait.
 
Uiteindelijk is alles toch in Azi� gemaakt, word het verzonden naar
Duitenland en daar in elkaar gezet. Made in Germany my ....

Zou em schoon maken, kijken of ie t doet, en dan bewaren.

Om er zomaar vanuit te gaan dat ie z'n beste tijd gehad heeft, altijd
testen.
 
Maakt niet oud hoor opa Grumpy! :D

Ik kan me vergissen maar toen deden ze volgens mij geen zaken met China en kan me ook niet voorstellen dat Eheim nu hun producten door Chinezen laat fabriceren.... of ben ik dan heel na�ef?
 
Best na�ef, John. Op mijn Eheim (die Bertus nu heeft) staat 'Made in China'.
 
Jones zei:
Best na�ef, John. Op mijn Eheim (die Bertus nu heeft) staat 'Made in China'.

Nee,hoor, Jones.

Staat gewoon, made in Germany.


In die tijd was er nog geen samenwerking.
 
Ik weet 100% zeker dat het er wel staat. Was een paar maanden geleden nog wat over te doen op het forum. Toen heb ik het gecontroleerd.
 
Ik zou de binnenfilters de deur uitdoen en de eheim op je 60cm bakje zetten, veeeel beter. Even zoeken voor 2e hands koppelingen op MP. Zonder kan het ook maar dan wordt je vloer af en toe wat nat als je niet uitkijkt.
 
Ouderdom is niet zo relevant denk ik. Ding doet 't heus wel. Voordeel van deze eheims is dat ze zo simpel zijn dat je ze heel makkelijk kan restaureren. Toen ik de mijne kocht heb ik de as en de rubbers waar deze in valt vervangen. Filter was meteen stil.
 
jeroenw zei:
Ouderdom is niet zo relevant denk ik. Ding doet 't heus wel. Voordeel van deze eheims is dat ze zo simpel zijn dat je ze heel makkelijk kan restaureren.

Toen ik de mijne kocht heb ik de as en de rubbers waar deze in valt vervangen. Filter was meteen stil.

:D werkte hij dan nog wel :D

gewoon testen, slang erop en draaien met die handel. Wat is tegenwoordig nou nog 15 euro!! m.a.w. voor dat beetje geld kun je nog veel plezier van het punpke hebben.

Grtz. Daan
 
pelikano zei:
jeroenw zei:
Ouderdom is niet zo relevant denk ik. Ding doet 't heus wel. Voordeel van deze eheims is dat ze zo simpel zijn dat je ze heel makkelijk kan restaureren.

Toen ik de mijne kocht heb ik de as en de rubbers waar deze in valt vervangen. Filter was meteen stil.

:D werkte hij dan nog wel :D

gewoon testen, slang erop en draaien met die handel. Wat is tegenwoordig nou nog 15 euro!! m.a.w. voor dat beetje geld kun je nog veel plezier van het punpke hebben.

Grtz. Daan

Mee eens, voor die 15 euro kan je geen goeie filter kopen.
 
Jones zei:
Ik weet 100% zeker dat het er wel staat. Was een paar maanden geleden nog wat over te doen op het forum. Toen heb ik het gecontroleerd.
hahahaha.nee,hoor.
Heb net gekeken, staat in alle filters die ik heb.
Ze hadden toen nog geen connectie met china.
Honnepon. ;)
 
100% zekerheid heb je nooit natuurlijk,zelfs niet met een nieuwe maar ik zou er niet op vertrouwen.
Alle losse onderdelen zijn idd zo voor nieuw te vervangen maar blijft een hele oude elektromotor met waarschijnlijk een berg draaiuren.

Als het filter nog loopt kan je h'm zeker gebruiken en wachten tot het een keer de geest geeft en dan maar hopen dat dit niet op de avond voor Pasen is ;)

Heeft Fabienne het toevallig niet over de nieuwere filters opa Bertus? ;)
 
Seabait zei:
Als het filter nog loopt kan je h'm zeker gebruiken en wachten tot het een keer de geest geeft en dan maar hopen dat dit niet op de avond voor Pasen is ;)

Hahaha je bedoelt hier eigenlijk te zeggen, dat de winkels de volgende dag gesloten zijn :D

Grtz. Daan
 
@ John
Die filter is 9+ jaar oud, maar ik weet zeker dat het erop stond. Heb er zelfs nog een foto van ergens, maar die krijg ik zo snel niet teruggevonden.
 
pelikano zei:
Hahaha je bedoelt hier eigenlijk te zeggen, dat de winkels de volgende dag gesloten zijn :D

Grtz. Daan

Is meestal toch als dingen ermee stoppen? iig hier wel :rolleyes:

Dat bedoel ik Fabienne,Bertus heeft allemaal antieke! ;)
 

Terug
Bovenaan