Nieuwe ronde: Fp. deltaensis / Fp. gardneri


E.e.a. is een dag vertraagd. Gisteren zag ik nog geen Artemia in de setup en het is essentieel snel met voeren te kunnen starten. Vanavond alsnog opgegoten (~18:30). Inmiddels heb ik al 13 jongen geteld! De eerste Artemia zit er in en daar wordt al fanatiek op gejaagd.
 
Leuk zeg, als je foto's hebt graag ;)

Bij deze :)
Foto's zijn in deze fase wat lastig: De lens die ik altijd gebruikte in combinatie met macroringen is vorig jaar geneuveld, dus ik moet het nu met een telelens doen :)

Ze zijn allemaal van boven genomen, maar op de eerste zie je hoe klein ze zijn door te vergelijken met de kitnaad op de achtergrond. Aardig aan dit plaatje vind ik dat je de bruinige tekening ziet die ook in de foto's van de eitjes zichtbaar is. Verder is het in deze fase niet meer dan een paar ogen met een staartje ertussen :-D
IMG_2238.JPG


Een duo:
IMG_2240.JPG


En tenslotte een zoekplaatje:
IMG_2241.JPG
 
Ik blijf het een wonder vinden. Nog geen 24 uur later lijken al meer visjes te worden. Belangrijk verschil in de beeldvorming is uiteraard het gevulde buikje :).
Op dit moment tel ik zonder veel zoeken al 20 jongen. Aangezien ik maar 10 vingers en genoeg geheugen om te onhouden dat ik ze allemaal 2x gehad heb, zal ik niet proberen nauwkeuriger te worden :-D

Eerst een overzichtje genomen door de korte kant van het bakje:
IMG_2246.JPG

Ik tel er in een stuk of 10 die voldoende scherp in beeld zijn voor herkenning en dat is alleen maar rond het centrum van het bakje.

Om een idee van de afmeting te geven een exemplaar wat mooi poseerde in de buurt van het voorruitje:
IMG_2251.JPG

Vergelijk zijn/haar afmeting maar met de dikte van de bodem van het bakje :)

Dan heb ik er nog twee die redelijk poseerden:
IMG_2249.JPG
IMG_2248.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: DAFW
Het verloopt voorspoedig. Voor zover ik kan nagaaan zijn er ongeveer 27 jongen, wat geen slecht rendement is uit 36 eitjes. Verder heb ik geen slachtoffers / buikschuivers gezien.
IMG_2274.JPG
 

Terug
Bovenaan