Nieuwe maanvissen, koppel?


C

Chris111

Guest
Dag allemaal,

Ik heb een tijd een koppel maanvissen gehad. Deze heb ik op redelijke leeftijd (en redelijk formaat 20-25cm hoog +/-) van marktplaats gekocht, ongeveer 1,5 jaar terug, deze zijn gehouden met een 16 tal kardinaal tetra (samen met 4 Ancistrus dolichopterus albino en 6 corydoras albino) in een bak van 600L

Nu is de man van het koppel vandaag gestorven, vrij onverwachts. Rest van de vissen zijn levendig en eten goed. Zie geen gekke dingen als witte stip, vinrot ed,

De waterwaardes lijken me vrij okay, of niet? (nitriet <0,3, PH 7,5, GH4, KH 9, CO2; 9mg/l), temp is 26 graden.

Ik baal enorm van daar het een mooie vis was. Wat is nu wijsheid, een nieuwe maanvis (man) van zelfde grote aanschaffen, of een koppel? Of een aantal kleintjes? Het vrouwtje alleen laten lijkt m,e niet zon goede zet.
 
Een nieuwe man kopen garandeerd geen koppel.
Nu vind ik zowizo 2 maanvissen in zo'n bak een beetje zielig.
 
Dus wat zou uw advies zijn, meer dan 1 kopen? Dan 1 man en een aantal vrouwen?

Ik heb ze toen van iemand van marktplaats overgenomen omdat de man aan het vechten was met andere maanvissen in zijn bak

Moet ook zeggen dat het overlijden vrij gek ging, ik hoorde een dreuntje, toen zag ik hem heel vreemd spastisch door de bak een tollen en daarna eigenlijk vrijwel meteen dood. Iemand n idee wat het zou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ofwel een groep ofwel geen kopen.
Maar een groep moet dan wel uit ofwel groot genoege exemplaren bestaan of uit genoeg exemplaren zodat er geen individuen aangevallen worden.
 
Over wat voor een maanvis heb je het?
Soms kan je met een beetje geluk een bewezen man of vrouw aanschaffen.
Als je het over een scalare redback rio Manucapuru hebt of over een scalare rio Nanay koop je daar niet zomaar een groepje bij dat net zo groot is. Aanvullen m eet een groep jonge dieren is dan aan te raden.
 

Terug
Bovenaan