Nieuwe kweekbak!


updateje:

ze groeien hard, de helft al verkocht!

771129_0_82_20151208_13.jpg
 
als je even geen nest wilt de eitjes gewoon in het water leggen dan komen ze niet meer uit soms weet je namelijk niet waar je er mee heen moet
moet hier wel zeggen dat ze ff niet willen kweken hier
 
yes I know, ik kan ze bij de aquazaak hier kwijt, die geeft er een leuke vergoeding voor als ze zon 3 cm zijn.

ik heb de 3 ouders verkocht voor 25 euro... even genoeg gekweek met de slakken!

het mooiste nageslacht blijft uiteraard in mijn eigen bakjes :)


op wat voor temp heb je ze?

koude en warme periodes afwisselen werkte bij mij echt super goed
 
oke heb ze een tijdje op 28 graden gehad bij mijn betta fry nu zitten ze op 23 graden dus ik heb hoop
dan heb je goed ontvangen ik krijg voor de jongen bij de lfs nog geen 30 cent
 
patty776 zei:
oke heb ze een tijdje op 28 graden gehad bij mijn betta fry nu zitten ze op 23 graden dus ik heb hoop
dan heb je goed ontvangen ik krijg voor de jongen bij de lfs nog geen 30 cent

ja iemand die echt opzoek was naar een kweek koppel/harem :)

maar als je de natuur wat nabootst, koude periode, daarna warme periode gaan ze vaak vanzelf weer leggen.
 
25 euro voor drie appelslakken? Lieve hemel.
Ik raakte het nageslacht bij aan de straatstenen niet kwijt... voor mij reden om voorlopig even niets uit te laten komen...
(bij mij op 24 graden. Vaak twee nestjes binnen een paar weken, dan weer een paar maanden niet, enzovoorts)
 
Alexej zei:
25 euro voor drie appelslakken? Lieve hemel.
Ik raakte het nageslacht bij aan de straatstenen niet kwijt... voor mij reden om voorlopig even niets uit te laten komen...
(bij mij op 24 graden. Vaak twee nestjes binnen een paar weken, dan weer een paar maanden niet, enzovoorts)

dealtje sluiten met de lfs ;)
 
mini drama,

een van de kweekbakken lekt (minimaal, paar druppeltjes)

besloten om de bak te laten staan zoals hij nu is, met lek en een handdoek in de lekkende hoek.

momenteel zit in deze lekke bak een nest apistogramma cacatoides van 5 weken oud en hun moeder, verder 100 opgroeiende appelslakken.
de bak is ook ingericht met verschillende planten

als ze wat groter zijn ga ik de boel overzetten naar 2 kleinere bakjes en voor de eerste keer kitten!

en nu maar hopen dat het niet erger wordt........
 
mogelijke oorzaak was mijn eigen stommiteit en te snel handelen tijdens het installeren....

ik heb een houten plaat geplaatst om de bak waterpas te krijgen... maar niet over de gehele lengte van de bak.... dat was wel handig geweest :)

869168_0_82_20151216_12.jpg
 
Je zou voor nu een druppel kit op de buitenkant van het lekkende stuk kunnen spuiten, verkleint ook de kans dat het gat groter word.
 
eventjes 100kg+ uit de plastic onderrand tillen...:(

denk dat van buitenaf kitten niet de oplossing gaat bieden, vrees dat ik niet bij de onderkant kan komen, waar het lek zit.

wellicht als ik de houten plaat eronderuit weet te halen, dat het wringen en daarmee het lekken stopt.......
 
C�dric Vleminckx zei:
Zoals jij dit hebt, wil ik er ook zo mijn hobby van maken!
Jij bent mijn perfecte voorbeeld!
Vissen kweken, hier en daar mensen mee plezier doen, echt leuk!

als je er maar plezier in hebt! :thumbs:
 
nieuwe kweekbak 2.0,

de lekkende 80 cm bak is opgeruimd en mijn andere kweekbakjes heb ik nieuw leven in geblazen:

781687_0_82_20151231_17.jpg

832744_0_82_20151231_17.jpg

765922_0_82_20151231_17.jpg

297299_0_82_20151231_17.jpg

427619_0_82_20151231_17.jpg

942132_0_82_20151231_17.jpg


het spiderwood in de rechterbak moet ook nog zinken, voor het helemaal op zijn plek ligt.

het andere led lampje moet nog binnen komen vanuit china ( 5euro :) )

de linker bak word momenteel bewoont door 3 opgroeiende ancistrus jongen en een 50+tal kleine appelslakken.
de rechter bak wordt bewoont door 40 white pearls en een enkele appelslak.

leuk begin van het nieuwe jaar dacht ik zo!

betere foto's volgen nog
 
Nightview:

846779_0_82_20151231_19.jpg


(de white pearls knallen er echt uit met dat blauwe licht)
 
Mooie garnalen in heel natuurlijk ogende kweekbak! De andere kweekbak is ook heel fraai!
 
Mooie bak hoor! Mag ik vragen wat voor soort hout je in de bak hebt zitten? Ben namelijk op zoek naar zo'n stuk hout voor mijn nano :)
 
Biologist zei:
Mooie bak hoor! Mag ik vragen wat voor soort hout je in de bak hebt zitten? Ben namelijk op zoek naar zo'n stuk hout voor mijn nano :)
dat mag je zeker,

de linker bak is ingericht met kienhout, de rechter bak is ingericht met ''spiderwoord'' (wat een hele tijd nodig heeft om te zinken haha)
verder zijn beide bakken ingericht met een bodem en achterkant van leisteen, handige stenen om een natuurlijk effect mee te krijgen.

de planten in de rechterbak zijn:
anubias barteri
anubias congensis
java varen (microsorum pteropus
javamos
drijfplanten (?Pistia stratiotes?)
catappa blad


linker bakje (volksverhuizing vind plaats):
514613_0_82_20160101_18.jpg
 

Terug
Bovenaan