Nieuwe Juwel rio 180 vandaag klaar en start indraaien


Limbo13

Well-known member
Lid geworden
18 juli 2022
Berichten
69
Leeftijd
51
:koffie:

Zo de rio jewel led is klaar en net in gebruik genomen. FILTER IS GETUNED, dus met 1.8 kg eheim substraat pro..nog een bakje cirax compact (bac medium)......en nog wat sponsen van grof naar fijn in de bovenste laag ..en daar tussen een dun matje filter watten..........

Heb 40 liter OUD ingedraaid aqarium water door de filter erbij gespoeld. Oude filters en stenen en paar plantjes en hout erbij gelegd ivm opstarten.. zie foto......

Jerry de vis erbij gezet uit oud aqarium.... dit voor al wat waist te zorgen........... zodat me bac in de oude sinterglas die ook in de filter zit zich kunnen gaan aanpassen en langzaam gaan groeien.

Beetje voer er in doen zometeen..... en dan paar weken wachten en meten............ zal een update bij houden hier daar van...
 

Bijlagen

  • 20220721_124700.jpg
    20220721_124700.jpg
    252 KB · Weergaven: 103
  • 20220721_124637.jpg
    20220721_124637.jpg
    176 KB · Weergaven: 111
Yep ik ben de N vergeten bij het woord :" vandaag"........:oopss:
 
Nu niet meer Limbo en ik heb het woord Jewel ook even aangepast. Veel succes met de bak.
Danku voor de hulp.. er vervelend die auto correctie spellingcontrole. :thumbs:...
 
Ziet er al heel erg leuk uit. :)
Komen hier de Ranchu's in?
 
Lijkt het net of jouw aquarium een beetje uitsteekt?
 
Aqarium steekt 0.8 mm uit aan beide kanten ..... @Aqua<3 n ja er komen ranchus in....

Vandaag No2 gemeten en zit op 0.1 das al een goede start kijken wat de waarde over 7 dagen is... zal nog wel duren gezien ik donderdag pas ben opgestart........

Hoop dat ik in de toekomst de 0 ga bereiken ...... ben benieuwd....:koffie:
 
0 ga je vast wel bereiken over enkele weken want de piek is na 2-3 weken.
 
Ja ben benieuwd... ach ik heb tijd.... gewoon de natuur zijn gang laten gaan....:petjeaf:
 
leuk dat er Ranchu's inkomen.
Ik zou wel even letten op het hout en de stenen, aangezien ranchu's af en toe wat onhandig zijn en zich hieraan mogelijk kunnen beschadigen of erin vast komen te zitten. Maar het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan.
 
leuk dat er Ranchu's inkomen.
Ik zou wel even letten op het hout en de stenen, aangezien ranchu's af en toe wat onhandig zijn en zich hieraan mogelijk kunnen beschadigen of erin vast komen te zitten. Maar het kan natuurlijk ook gewoon goed gaan.
Hout is er al uit en er ligt alleen nog maar een gladde steen in en 3 waterpest plantjes.. hout was uit oud aqarium, was er ingelegd ivm opstarten....
 

Terug
Bovenaan