Nieuwe inrichting


Wellicht kun je delen aan elkaar kitten! Dat je hem een soort laagjescake van kan maken! Dat je de bovenkant kan openen als groot oppervlak zeg maar.. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Heb je grote stukken die dan zo goed als niet om kunnen vallen
 
Wellicht kun je delen aan elkaar kitten! Dat je hem een soort laagjescake van kan maken! Dat je de bovenkant kan openen als groot oppervlak zeg maar.. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Heb je grote stukken die dan zo goed als niet om kunnen vallen
Ja hoor, dat snap ik. Maar met wat kan ik ze het beste aan elkaar kitten?
 
Nee dat natuurlijk ook weer niet maar lijkt me wel lastig dan...... Vaak zie je ze toch niet als ze tussen je stenen overlijden?

kwestie van tellen, je mist vanzelf een keer een visje. mis je m constant? dan zou ik is op nitriet meten.
is deze aanwezig dan is de kans groot dat er ergens een lijkje ligt te rotten.

dit geld dan voor de wat kleinere bakken. bakken van 1000L+ hebben er niet zo gauw last van als er een visje ligt weg te rotten.

er zegt trouwens ook niemand dat het makkelijk is :D en je moet er uiteraard ook niet vanuit gaan maar het kan een keer gebeuren uiteraard. en dan moet je wel de stenen van elkaar kunnen halen om m te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat anders Cé:

ik had het in een vorig bericht over een plaatje piepschuim oid op de glasplaat, dan pas de stenen en dan pas het zand.

als je piepschuim gebruikt ga je erg last krijgen van witte korreltjes, Styrodur platen zijn wat dat betreft een stuk beter om te gebruiken.
zijn groenige isolatieplaten (20mm is dik zat)
 
Nog even wat anders Cé:

ik had het in een vorig bericht over een plaatje piepschuim oid op de glasplaat, dan pas de stenen en dan pas het zand.

als je piepschuim gebruikt ga je erg last krijgen van witte korreltjes, Styrodur platen zijn wat dat betreft een stuk beter om te gebruiken.
zijn groenige isolatieplaten (20mm is dik zat)
Jep en zijn veel makkelijker om te snijden en te bewerken zoals je een achterwand wil maken;ik spreek uit ervaring hierover.
 
kwestie van tellen, je mist vanzelf een keer een visje. mis je m constant? dan zou ik is op nitriet meten.
is deze aanwezig dan is de kans groot dat er ergens een lijkje ligt te rotten.

dit geld dan voor de wat kleinere bakken. bakken van 1000L+ hebben er niet zo gauw last van als er een visje ligt weg te rotten.

er zegt trouwens ook niemand dat het makkelijk is :D en je moet er uiteraard ook niet vanuit gaan maar het kan een keer gebeuren uiteraard. en dan moet je wel de stenen van elkaar kunnen halen om m te vinden.
Dat zal dus iedere avond tellen worden dan :D
 
Nog even wat anders Cé:

ik had het in een vorig bericht over een plaatje piepschuim oid op de glasplaat, dan pas de stenen en dan pas het zand.

als je piepschuim gebruikt ga je erg last krijgen van witte korreltjes, Styrodur platen zijn wat dat betreft een stuk beter om te gebruiken.
zijn groenige isolatieplaten (20mm is dik zat)
Ik heb hier even bij de Hubo nagevraagd, en ze hebben ze liggen voor een tientje.
Zelf op maat snijden en dan kan ik die ook weer gebruiken.
 
Ik heb hier even bij de Hubo nagevraagd, en ze hebben ze liggen voor een tientje.
Zelf op maat snijden en dan kan ik die ook weer gebruiken.

Kijk mijn laatste bericht in mijn topic nog even door, heb de platen zelf nog afgewerkt met grindfolie. Misschien voor jou ook nog leuk.
 
Die is absoluut niet geschikt, want hij is schimmelwerend en dus giftig voo je vissen. Je kunt het beste aquariumkit pakken of Bison glaskit. Bison Polymax heb ik ook wel eens gebruikt in een bak voor Vampierkrabben en dat ging ook goed, maar ik ben er niet zeker van of die onder water geen stoffen afgeeft.
 
Het probleem met sanitairkitten is dat ze wel zuurvrij zijn, maar vaak ook schimmelwerend. Ik zou daar dus geen risico mee willen lopen. Die Polymax kwam ik tegen toen ik zocht naar iets geschikts om een inrichting voor een krabbenbak in elkaar te knutselen en werkte bij mij prima, ook de garnalen en Annulatusjes leken er geen last van te hebben. Dat gezegd hebbende, was bij mij wel de hele inrichting afgedekt met tegellijm en lees ik al googlend verschillende verhalen over Polymax. Tec7 wordt geloof ik ook wel gebruikt.
 

Terug
Bovenaan