Nieuwe bodem met nieuwe vissen 60cm


Mascha&Ivo zei:
Hoe doe jij dat kippenpootje Mark?
Wat voor pootje? Rauw, gekookt geweest, etc... ;)

Gebraden, grotendeels afgekloven door 1 of ander gezinslid, even goed afspoelen en dan de bak in.
De restanten vlees houd ze dan wel een uurtje zoet.
 
Zoiets dus, een botje,hooguit met een tikkie meer vlees ;)
8PVPqC-dTYhLGs7KtTe5rLd3zSx1Brv4.jpeg
 
Dus daar eten ze dan echt van?? dat hoor ik voor het eerst zeg zoiets. Je moet dan wel zorgen dat er geen vetresten aanwezig zijn want anders wordt het een zooi.

Gooien ze de bot ook weer uit de bak als de bot kaal is Mark :S ;).
 
Haal het er na een uurtje of 2 weer uit..
Het vel haal ik er trouwens wel af, dan is er alleen nog maar wit vlees over.
Dan zie je pas goed dat ze bijna carnivoor zijn.
 
Zouden de Corydoras Panda's ook samen kunnen met Rasbora galaxy's?
 
Ik heb ze momenteel ook in een 60cm maar zodra ze volwassen zijn gaan ze eruit en naar een 80cm. Ik persoonlijk vind het te klein, beter een dwergsoortje (pygmaeus, hastatus, habrosus). Zeg er wel bij dat het merendeel dat waarschijnlijk niet met me eens is.
 
Dennis_89 zei:
Ik heb ze momenteel ook in een 60cm maar zodra ze volwassen zijn gaan ze eruit en naar een 80cm. Ik persoonlijk vind het te klein, beter een dwergsoortje (pygmaeus, hastatus, habrosus). Zeg er wel bij dat het merendeel dat waarschijnlijk niet met me eens is.

Vind ik zelf eigenlijk ook, ligt ook een beetje aan de inrichting van het 60 cm bakje ;)
 
Iemand nog andere tips? Me corydoras zitten nu nog alleen in me bakje tot ik een goed bestand heb
 
Iemand die nog leuke visjes weet die bij mijn corodaras panda paasen?
 
Het gaat dit bestand worden:

10x Boraras brigittae
5x E. annulatus
6x Corydoras Panda

Iemand enig idee waar ik de Boraras brigittae en E. annulatus kan kopen omgeving Ridderkerk/Rotterdam?

Ik heb Wesdijk in Barendrecht, PetsPlace in Rotterdam Alexandrium en Hornbach in Alblasserdam al gehad.
Alle 3 hadden ze ze niet. Iemand die nog een andere winkel of kweker kent die ze heeft?
 
Vraag eens bij een winkel of ze de visjes kunnen bestellen voor je, kan meestal wel. Leuk bestandje trouwens, combinatie Boraras en Epiplaty's is echt een hele leuke. Zelf ook gehad :p
 
En hoeveel mannetjes en vrouwtjes moet ik hebben zodat ze elkaar een beetje heel laten?
 
Na de ervaringen die ik hier heb gehad met de annulatussen zou ik het in 60cm zelf maar bij 1 mannetje laten met 3 vrouwtjes.
 
Welke samenstelling had jij John?
 
Zitten nu op het moment 2 mannen en 4 vrouwen in de Vision maar dat ene mannetje heeft bijna geen leven en moet regelmatig vluchten.
 
Ben zelf geen fan twee mannen bij soortjes waar onderlinge concurrentie/agressie is. Heeft er voorheen een derde bij gezeten?

~ Ivo
 
Ik heb een groepje gehad met 4 mannen en 2 vrouwen,(klein gekocht dus ik wist het geslacht toen nog niet) ging goed. Zou idd dan wel meer dan 2 mannen nemen om de agressie te verdelen.

Ik zou het denk ik wel aan te durven om er een stuk of 6-10 te nemen.( mits er geen andere visjes bovenin zwemmen) Wel wat drijfplanten! Met de boraras (die een drijfplantje ook wel waarderen) zou ik het bij 5-6 laten.
 
Klopt,had er eerst 3 en toen nooit gekke dingen gezien.
Wel dat de dominantste af en toe liet zien dat hij de man was maar geen jaagpartijen zoals nu.

Vind zelf drie mannen en dan nog vrouwen veel te veel voor het oppervlak van een 60cm.
 
@Seabait

Zo heeft iedereen zijn mening ;). Ikzelf zie geen problemen. Het is maar een klein visje.

Terug naar de TS

Ik zou of 1 man met 4 vrouwen doen. Of 3 mannen met 3 vrouwen. Maar ik denk dat ze nog zo klein zullen zijn dat je het verschil nog niet zal zien.
 
Soms is het lastig te zien wat voor geslacht ze hebben maar anders zou ik gaan voor de optie van John.
Maar goed, meningen verschillen en je kan het altijd proberen.
 

Terug
Bovenaan