Nieuwe Betta Aquarium van Koen07


Koen07

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2022
Berichten
168
Leeftijd
16
Momenteel zit mijn betta in deze Qubiq 30, ik blijf maar algen krijgen en niks werkt, en ik vind dit aquarium sowieso niet meer mooi. Daarom ben ik nu bezig met een nieuw huisje voor hem, 61 bij 36.
IMG_4126.jpeg



Zondag ga ik de decoratie halen. Is een afdekplaat echt nodig bij een betta? Heb ik nu wel. Maar heb er geen voor dit aquarium.
IMG_4127.jpeg


Foto’s van de inrichting zal ik hier plaatsen.
 
Dat is een mooie upgrade voor dat beessie!
Komt er verder nog iets bij in? Enig idee wat voor alg je had en waardoor dat kwam? Zodat je het in de nieuwe bak hopelijk voor kunt zijn
 
Ik denk misschien door de slechte filter, licht brand niet veel uren en geef goeie plantenvoeding.

Misschien wil ik er later nog wat corydoras Habrosus erbij
 
Je hebt een mooie dikke bodem in deze, doe er op tijd maar veel planten ook in.
Als je een kale vlakte wil dan zul je die moeten reinigen.
 
Veel plezier met het inrichten! Dekplaat is altijd aan te raden, zeker bij betta’s... evt kun je als alternatief het waterniveau een stukje lager houden (Nog lager als nu op de foto). Verder opletten dat de stroming niet te sterk wordt voor de betta, zeker omdat het een langvinnige is. Inrichten met veel planten met wat grotere sterkere bladeren zoals annubias waar hij op kan rusten is ook fijn voor hem. Een grotere bak is natuurlijk prachtig maar betta's zijn geen al te beste zwemmers, dus de inrichting is wel belangrijk. Maar dat weet je misschien allemaal al hoor ;) Corydoras habrosus is heel leuk visje en kunnen prima bij betta’s :giggle:
 
Men zegt dat betta’s goede springers zijn, dus is een afdekplaat of kap wel handig. Ook halen ze weleens zuurstof uit de lucht. Als het temperatuurverschil tussen lucht en water te groot is, zou dit volgens sommige literatuur nadelig zijn voor de gezondheid van de betta. Met een afdekplaat hou je het temperatuurverschil een stuk lager.
 
De hardscape is binnen, en heb nog een mooi stuk hout liggen.

Stenen voor maar 2.50 per steen via Amazon besteld
IMG_4196.jpeg
 
Het water zit er nu 16 dagen in, inclusief filter en bodem. Vanaf t begin heb ik er voer ingedaan, dat las ik hier op het forum. Planten en decoratie nu dus 2-3 dagen. Ik heb No2, No3 en Ammonia gemeten, ammonia blijft echt helemaal geel. Dus 0. No2 helemaal helder echt met een klein roze tintje. En No3 echt wel duidelijk roze, ik denk ongeveer 30mg/l

Alles gemeten met druppeltesten van Colombo.

Kan ik hem nu al overplaatsen? Want het aquarium waar hij nu in zit, zit echt vol met allerlei soorten algen. Het liefst heb ik hem zo snel mogelijk in t nieuwe aquarium
 
Dat kun je op zich doen, maar dan wel de eerste tijd veel en vaak testen, zodat je er snel bij bent als de boel uit balans raakt.
 

Terug
Bovenaan