Nieuwe bak


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,484
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Beste leden,

Nu heb ik een paar vraagjes.
Ik heb altijd al een grote(re) bak gewild, maar dit heeft nooit gemogen. Een 2de bak eigenlijk ook niet, maar deze is er nu toch al een tijdje. Nu heb ik niet al te lange tijd geleden een kast gemaakt voor beide aquaria, maar nu lijkt het me mooier om ipv deze 2 aquaria 1 aquarium te nemen. Het is nog niet zeker dat er een nieuwe bak komt, maar ik wil wel graag een kostenplaatje hebben om mijn ouders mee te kunnen overtuigen.

De nieuwe bak zou dan iig op dezelfde kast moeten komen, dus de bodemmaat van 96x30 staat vast. Over de hoogte twijfel ik nog een beetje, zal ik deze 40 cm doen (met een waterhoogte van zo'n 37cm) of 45/50cm glashoogte. Mijn eerste vraag is dan ook, wat staat mooier; 40cm/50cm/iets hiertussen??

Ook de verlichting twijfel ik nog een beetje over. Ik denk toch voor TL7 te gaan, aangezien de kap dan mooi dun kan blijven. De vraag is echter, welke verlichting kan ik dan het best voor gaan. 1 of 2 tl buizen en welk wattage. Het liefst heb ik de tl zo breed mogelijk. Ik denk zelf dat 2 tl7 lampen het mooiste effect geven, ik wil de bak niet met al te moeilijke planten beplanten.

Mijn derde vraag is filtering. Op mijn huidige record heb ik een tetratec ex400 draaien. Ik ben zelf van mening dat ik er nog zo een aan kan schaffen en dan genoeg capaciteit moet hebben. Deze pomp draait zo'n 400L per uur. De nieuw bak zal zo'n 115 (40cm) tot 140 (50cm) liter bevatten. Ik neem aan dat 2 filters dan genoeg zijn? Graag heb ik wel 2 dezelfde filters en ik ben zeer tevreden over deze.

Alvast bedankt voor jullie hulp

NB: Mocht het tzt zover komen dat dit idee werkelijkheid wordt, dan zal ik jullie dit zeker laten weten en een topic aanmaken om het project te kunnen volgen.
 
Eh, TL7 is t5. Zie nu pas de fout, al vond ik het al wel raar klinken :oops:
 
Killerfish zei:
Eh, TL7 is t5. Zie nu pas de fout, al vond ik het al wel raar klinken :oops:

Ik dacht al, ben ik nu zo oud aan het worden dat ik zelfs de techniek niet meer kan volgen? ;) :D
 

Terug
Bovenaan