Nieuwe aquatlantis splendid 100 van Marc76


De verzekering heeft mij gebeld,
ik ben voor alles verzekerd,ook de planten,vissen enz....
moet wel aankoopbewijzen van alles hebben maar die heb ik nog.
Zou ik dan ook bv het grind,hout enz kunnen aangeven?
Plantjes was ook 100 euro.
Ik heb ook nog tijd om het aan te geven i.v.m. wachten op wat de garantie nu gaat doen.
Ze zei me wel dat er 300 euro vrijstelling op zit,pff dat is veel op het bedrag waar het over gaat.
 
Mooi dat het is gedekt maar ja wel een hoog eigen risico zeg. Zover ik uit mn hoofd weet is dat bij ons 50 of 100 euro. Maar goed alles beter dan te horen krijgen dat het niet is gedekt.
 
De verzekering heeft mij gebeld,
ik ben voor alles verzekerd,ook de planten,vissen enz....
moet wel aankoopbewijzen van alles hebben maar die heb ik nog.
Zou ik dan ook bv het grind,hout enz kunnen aangeven?
Plantjes was ook 100 euro.
Ik heb ook nog tijd om het aan te geven i.v.m. wachten op wat de garantie nu gaat doen.
Ze zei me wel dat er 300 euro vrijstelling op zit,pff dat is veel op het bedrag waar het over gaat.
Ter referentie even mijn eigen polis gechecked en bij mij is het ook 250 euro vrijstelling. Ook de planten, hout en grind zullen daar onder vallen indien je aankoopbewijzen hebt. Ik zou ze dan ook claimen. Je moet immers voldoende verzekering betalen doorheen je leven.
 
Ter referentie even mijn eigen polis gechecked en bij mij is het ook 250 euro vrijstelling. Ook de planten, hout en grind zullen daar onder vallen indien je aankoopbewijzen hebt. Ik zou ze dan ook claimen. Je moet immers voldoende verzekering betalen doorheen je leven.
Ik heb voor 882 euro aankoopbonnen,
zelfs iedere plant staat er apart op met naam.
Het spiderwood zit daar wel ook bij,dat staat onder diverse materiaal,
indien nodig doe ik alles binnen.
Als ik dan nog bv 580 euro terug krijg is beter dan niets he.
 
Inderdaad, zoveel mogelijk recupereren. 580 euro is toch al iets. Ben alvast blij voor je. 👌
 
Ik weet niet hoe het daar gaat maar ik zou ook uren schrijven voor de tijd die je hierdoor kwijt bent. Misschien even in overleg met de verzekeraar doen. Ook dat zijn natuurlijk kosten want voor hetzelfde geld had je dit laten doen.
 
Ik weet niet hoe het daar gaat maar ik zou ook uren schrijven voor de tijd die je hierdoor kwijt bent. Misschien even in overleg met de verzekeraar doen. Ook dat zijn natuurlijk kosten want voor hetzelfde geld had je dit laten doen.
Klopt, was ik vergeten. Ik heb ooit eens een claim gedaan voor iets in de tuin na een storm. Ik heb het toen zelf gerepareerd en ik kon mijn uren doorgeven en die hebben ze ook terug betaald. Dus ik zou ze inderdaad ook doorgeven aangezien je het ook kan laten doen zoals @jessicapilon zegt en dan kost het de verzekering nog meer dus zullen ze je uren graag betalen.
 
Gisteren heb ik het ingediend bij de verzekering.
Aquatlantis geeft geen garantie en wil op geen enkele andere manier tussen komen.
De lfs en verdeler willen wel nog een tegemoetkoming doen bij aanschaf van een nieuwe bak.
Dus nu even afwachten hoe het met de verzekering gaat lopen,hopelijk duurt het allemaal niet te lang.

Fijne dag verder....
 
Gelukkig ben je verzekerd en hopelijk gaat het een beetje snel bij de verzekering.
 
Wel weer lekker van Aquatlantis..............not. Gelukkig dekt de verzekering (min eigen risico), maar zeker beter dan niks.
 
blijf Het volgen.
het is nu voor de winkelier ook een lastige tijd ivm met zijn vaste kasten (stroom)
maar dat neemt niet weg dat het een kwestie blijft van klant binnen houden of wegjagen.
 
Wel weer lekker van Aquatlantis..............not. Gelukkig dekt de verzekering (min eigen risico), maar zeker beter dan niks.
Tja ik begrijp die uitsluiting van breuk niet want ook de fabrikant kan een fout maken.
 
Geen reclame voor LFS en fabrikant.
Vandaag nog bericht gehad van de lfs, en de verzekering.
Ik krijg van de verdeler en de lfs een korting op de nieuwe bak.
Met de verzekering is al geregeld,
Gisteren alles door gestuurd,vanmorgen nog enkel wat bijkomende vragen beantwoord,ik krijg alles vergoed, enkel het spiderwood en de thermometer is eraf gegaan,en 300 euro vrijstelling.
Krijg 533 euro en het geld zou al over gemaakt zijn.
Had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Dus nu ga ik een nieuwe bestellen en hopelijk gaat dat ook zo snel.
 
Dat is hele snelle service en dus prima geregeld.
Ja dat had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
De splendid 100 is op het moment niet meer op voorraad bij de hoofdverdeler,
dus dat word jammer genoeg enkele weken wachten,
Ook gaat de lfs de verlichting en de biobox eruit nemen,
ik kan die van de gebroken bak gebruiken en die zou dan ook nog van de prijs af gaan.
Ben eens benieuwd wat ik dan nog moet betalen,
heb het gevraagd maar hij zei dat hij dat even allemaal moet berekenen.
Het is wat een gedoe en extra werk,maar uiteindelijk gaat het nog goed aflopen vind ik zelf.
Ben ik nu toch wel blij dat ik gekozen heb voor een fatsoenlijke lfs bij de aankoop van alles,
die man heeft mij niet in de kou laten staan.
 
Ja dat had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
De splendid 100 is op het moment niet meer op voorraad bij de hoofdverdeler,
dus dat word jammer genoeg enkele weken wachten,
Ook gaat de lfs de verlichting en de biobox eruit nemen,
ik kan die van de gebroken bak gebruiken en die zou dan ook nog van de prijs af gaan.
Ben eens benieuwd wat ik dan nog moet betalen,
heb het gevraagd maar hij zei dat hij dat even allemaal moet berekenen.
Het is wat een gedoe en extra werk,maar uiteindelijk gaat het nog goed aflopen vind ik zelf.
Ben ik nu toch wel blij dat ik gekozen heb voor een fatsoenlijke lfs bij de aankoop van alles,
die man heeft mij niet in de kou laten staan.
Dat is bij mij ook altijd van belang. Ik betaal evt. liever iets meer bij een bedrijf die service hoog in het vaandel heeft staan dan bij een die alleen maar verkoopt.
Maar fijn dat alles zo snel geregeld is.

en je gaat toch weer voor de splendid en niet de Volga😂
 
Dat is bij mij ook altijd van belang. Ik betaal evt. liever iets meer bij een bedrijf die service hoog in het vaandel heeft staan dan bij een die alleen maar verkoopt.
Maar fijn dat alles zo snel geregeld is.

en je gaat toch weer voor de splendid en niet de Volga😂
Idd,terug de splendid 100,zo kan ik de lamp ook omzetten.
en hoef ik die niet opnieuw te kopen,
de lfs kon de lamp recupereren zei hij en dit dan ook nog eens van de prijs aftrekken.
 
Ik heb vorig weekend dus snel dat kleine aquarium gevuld en de planten en de biobox daar ingezet.
Toen ik die biobox aan zette kwam er ongelooflijk veel vuiligheid het aquarium ingeblazen,
over de planten heen.
Nu heb ik dat grotendeels eraf proberen te doen.
Ook had ik de plantjes voor ik ze plantte wat afgespoeld en bijgesnoeid.
Nu vind ik dat ze er niet zo goed meer uit zien,
precies alg erop en alsof ze wat aan het verslijmen zijn.
Er zitten wat kleikegels in het grind en heb ook al vloeibare voeding gegeven.
Wel jammer want het is de bedoeling om ze nadien terug in de nieuwe bak te gaan gebruiken,
maar als ze er slecht gaan uit zien is het ook weer jammer om zulke planten in een nieuwe bak te gaan plaatsen.
Of is het omdat ze plots weer omgezet zijn naar een andere bak,dat ze zich weer moeten aanpassen?
 
Foto's
20220929_184742.jpg
20220929_184852.jpg
 
Ik zou zelf met nieuwe planten beginnen, afhankelijk van je budget. Als je met deze planten start, begin je al met een 1-0 achterstand.
 
Ik zou zelf met nieuwe planten beginnen, afhankelijk van je budget. Als je met deze planten start, begin je al met een 1-0 achterstand.
Indien het budget het toestaat zou je denk ik het best nieuwe plantjes aankopen zoals NicoleE zegt. Verder fantastisch om te horen dat het goed komt met de verzekering.
 
Misschien kan de lfs je ook met nieuwe planten tegemoetkomen zodat je ze voor een leuke prijs kan kopen.
 
Ik zou zelf met nieuwe planten beginnen, afhankelijk van je budget. Als je met deze planten start, begin je al met een 1-0 achterstand.

Indien het budget het toestaat zou je denk ik het best nieuwe plantjes aankopen zoals NicoleE zegt. Verder fantastisch om te horen dat het goed komt met de verzekering.

Misschien kan de lfs je ook met nieuwe planten tegemoetkomen zodat je ze voor een leuke prijs kan kopen.
Lijkt mij ook het beste dat ik nieuwe koop.
Ik ga deze keer minder planten zetten,minder dicht op mekaar.
Ook ben ik hier in de plantensectie een lijst tegen gekomen van planten die het goed doen zonder co2,
dit ga ik in het weekend eens bekijken en hier mijn planten bestand uit zoeken.
Ik heb trouwens al mijn planten terug betaald gekregen van de verzekering.
 
Lijkt mij ook het beste dat ik nieuwe koop.
Ik ga deze keer minder planten zetten,minder dicht op mekaar.
Ook ben ik hier in de plantensectie een lijst tegen gekomen van planten die het goed doen zonder co2,
dit ga ik in het weekend eens bekijken en hier mijn planten bestand uit zoeken.
Ik heb trouwens al mijn planten terug betaald gekregen van de verzekering.

Kan je een linkje zetten naar dat lijstje ? Vind ik niet meteen… en succes met de heropstart !
 
Heb goede planten gekozen zonder het lijstje te kennen :) . Dank je !
Ik dus niet,dat is voor mij dus een probleem aangezien ik geen kennis heb van al die plantensoorten,
van de 7 soorten die ik had staat alleen de cryptocoryne wendti in het lijstje van gemakkelijke planten zonder co2.
Heb gisteren dus 1 voor 1 die namen opgezocht,ben tot de helft van het lijstje geraakt.
De limnophila en crytocoryne's heb ik tot nu op mijn lijstje staan,
dus kan nog even verder zoeken,maar heb nog tijd hiervoor.
Ik vond mijn aquarium heel mooi hoe hij was,
maar wil het nu toch anders gaan aanpakken,
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Ik dus niet,dat is voor mij dus een probleem aangezien ik geen kennis heb van al die plantensoorten,
van de 7 soorten die ik had staat alleen de cryptocoryne wendti in het lijstje van gemakkelijke planten zonder co2.
Heb gisteren dus 1 voor 1 die namen opgezocht,ben tot de helft van het lijstje geraakt.
De limnophila en crytocoryne's heb ik tot nu op mijn lijstje staan,
dus kan nog even verder zoeken,maar heb nog tijd hiervoor.
Ik vond mijn aquarium heel mooi hoe hij was,
maar wil het nu toch anders gaan aanpakken,

Ja dat ken ik ! Ik zou het nu al anders doen 😃 succes 🤞🏻
 
Vandaag is het 2 weken geleden dat mijn aquarium het begeven heeft.
Ik zie hier dagelijks van die mooie bakken voorbij komen dus het wachten werd erger en erger....
Vandaag de lfs gecontacteerd of er niks anders te regelen valt voor een aquarium dat wel op voorraad is.
Ik wou wel niet terug kleiner gaan dan de splendid 100,
nu gaat het heel waarschijnlijk de volga 240 worden, 122cm i.p.v. 101 cm,38liter groter :)
Deze was op voorraad bij de leverancier dus hoop dat het deze gaat worden.
Word vervolgd.....
 
Maar ook de kLeur die je wilt? Dat zou dan boffen zijn.
 
Maar ook de kLeur die je wilt? Dat zou dan boffen zijn.
Ja hoor,het word weer een zwarte.
De lfs kan precies zien wat er op voorraad is bij de verdeler.
Ik verwacht die eigenlijk vrij snel te hebben nu,
hij stuurde mij gisterenavond nog een duimpje door dus vermoed dat het in orde is.
Het enige spijtige is dat ik mijn bijna nieuwe easyled 2 lamp van de splendid niet meer kan gebruiken.
Deze is 1m en die van de volga 1.2m ,
De lfs zei me dat hij die wel passend zou kunnen maken,hoe weet ik niet,
mss met verlengstukken ofzo,
Dan kon hij de lamp en biobox recupereren en van de prijs af doen,
maar dat heb ik niet gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
ik wacht wel. :cry::cry:
 

Terug
Bovenaan