Nieuwe aquariaan


Aqua_Spy

Well-known member
Lid geworden
19 november 2020
Berichten
105
Leeftijd
44
Hallo iedereen,

Sinds een jaartje ben ik geïnfecteerd met het aquariumvirus, Vorig jaar begonnen met een 60cm bakje en een paar weken geleden via MP een mooie 125 liter bak op de kop getikt. Dat we door alle coronatoestanden verplicht thuis moeten blijven, heeft hier natuurlijk ook aan bijgedragen aangezien het buitenhuis nogal doods is;-)

In al mijn ongeduld heb ik mijn 125L (80cm) al ingericht - al is de inrichting nog niet klaar - en visjes zwemmen er ook al in: 8 corydora's panda's. Van mijn oude bak had ik ook nog acht blackmollies, maar die heb ik verkocht omdat ik mijn vissenbestand wil uitbreiden en de vissensoorten die ik op het oog heb niet echt goed samengingen met de mollies. Ook merkte ze dat deze mollies, echte jagertjes zijn het, het voer van de corys voor hun neus opaten. Les 1: denk goed na over welke vissen je aanschaft!

Hét probleem waar ik nu tegenaan loop is de slakkenlaag. Heb al schijfjes komkommer 's nachts geprobeerd- totnogtoe weinig efffect. Tot een week geleden viel het nog mee, maar de laatste dagen zijn de slakken het eerste wat mij opvalt, terwijl dat volgens mij toch echt de visjes moeten zijn. Verder merk ik dat algen een aandachtspuntje is.

Naast de 8 cory's wil mijn vissenbestand nog uitbreiden met:
-schooltje van 8/10 tetra's (neon, zwarte of kardinaal)
-Goerami koppel óf 1betta mannetje

Fotootje van mijn project kunnen jullie zien als het goed is. Iedere vorm feedback - ook qua indeling/inrichting aquariumplanten - wordt zeer gewaardeerd!

Groeten van een medeaquariaan uit de Flevopolder!
 

Bijlagen

  • 20201122_111752.jpg
    20201122_111752.jpg
    223.8 KB · Weergaven: 76
Welkom! Zeg, kijk ff aan de rechterkant van je bak of de waterhoogte ok is want als dat middengedeelte in het water hangt, is volgens mij de maximale hoogte wel overschreden. Mooie bak verder, lekker groen!
 
Welkom. Mooie stukken hout.
 
Dank u allen! @Norion ik ben idd iets te enthousiast geweest met het bijvullen van het aquarium. Heb er nu een paar litertjes uitgehaald.
 

Terug
Bovenaan