nieuw: Pterophyllum Eimekei bicolor


Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Berichten
2,208
Locatie
Emmen
Tussen de vele jonge Eimekeis die ik op dit moment heb zitten Eimekeis met erg veel zwart achter de laatste zwarte streep voor de staart. Vaak hebben bij deze jongen de vinstralen ook zwarte accenten. Het achterste deel van het lijf is daardoor veel donkerder gekleurd dan de rest. Bij hun ouders is hier geen enkel spoor van te zien. Ook niet bij de ouders van hun, dat was wildvang.
Het zijn er zeker een stuk of vijftig die deze kleurmutatie laten zien. Voor het gemak noem ik ze maar : Pterophyllum Eimekei bicolor.

Foto's volgen nog.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Wil je hiermee door kweken zodat je net zo'n vorm krijgt als bij de scalare al bekend is?

5lwSfI2x4GL17f8SsPC4s2b3p3By3io-.jpeg
 
Ik zal er eerst een stel laten opgroeien. Daarna zie ik wel weer.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Klinkt stom, maar waarom zou je moedwillig een onzuivere kweekvorm willen cre�ren ?
Volgens mij is het doel om een zuivere Eimekei te kweken?

Een kweker met een naam en ervaring zoals jij bent jos, vooral op het gebied van de raszuivere maanvissen, zou dit niet moeten willen.
 
Ik laat er eerst een stel opgroeien om hun verdere ontwikkeling te kunnen bekijken en kijk dan wat ik verder ga doen. Lijkt me niets mis mee. Bij jou in de winkel Marc zwemmen toch ook allerlei kweekvormen van discussen terwijl jij ook een hele goede naam hebt als het gaat om deskundigheid op het gebied van discussen. Je kan bij jou ook terecht voor hele goede en mooie wildvang.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Het zou me ook niets verbazen als je in het wild eimekeis zou vinden met meer zwarttekening, als je na 2 generaties niet selectieve kweek er al op uit komt.
 
Jos Hut zei:
Ik laat er eerst een stel opgroeien om hun verdere ontwikkeling te kunnen bekijken en kijk dan wat ik verder ga doen. Lijkt me niets mis mee. Bij jou in de winkel Marc zwemmen toch ook allerlei kweekvormen van discussen terwijl jij ook een hele goede naam hebt als het gaat om deskundigheid op het gebied van discussen. Je kan bij jou ook terecht voor hele goede en mooie wildvang.

Hobbygroet,
Jos Hut

Toch zal ik nooit doelbewust kruisen met verschillende kleuren.
Ik ben namelijk van mening dat het veel belangrijker is om een soort zuiver te houden.
Als ik 2 zuivere dieren met elkaar een nestje laat krijgen en daar zijn onbedoelde afwijkingen in te vinden zal ik hier niet doelbewust mee verder gaan.
Sterker nog, als dit sterk afwijkt zal ik deze dieren euthanaseren.

Er worden namelijk al genoeg nakweek kleurvarianten gekweekt, zoveel zelfs dat er van diverse soorten al geen natuurlijk kleurtje te vinden is.

En jij kweekt tenslotte zuivere eimekei ? dat is hetgeen je bekend mee bent geworden. mooie f1 peru altum en eimekei.

Maarja, dat is mijn mening ...
 
Ze zijn goed ontwikkeld, alleen wijkt de kleur wat af van de Eimekei. Ik heb ze vanmorgen verkocht en ga er zelf niet mee verder kweken.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Vandaag bij het schoonmaken bleken er nog wat in een aquarium tussen de andere Eimekeis te zwemmen. Af en toe moeten er wat vissen verhuizen naar andere aquaria. Ik controleer dan alles en tel de vissen om ze goed te verdelen. Er moeten namelijk niet teveel in een aquarium.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Geen idee, ze mogen eerst nog wel wat verder groeien. Er zal vast wel een liefhebber voor te vinden zijn, ik kan niet alle vissen houden die ik kweek.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
oh ok zou eens leuk zijn , en idd ja kan niet alles houdne of je had er al duizenden he .

veel succes met de maanvissen en discussen .
 

Terug
Bovenaan