Nieuw nano bakje van storm337.


S

storm337

Guest
Goedenavond mensen,


Laatst heb ik een klein bakje opgestart en ik dacht misschien is het leuk om wat foto's te laten zien.
Het gaat om een Superfish Zen 30 (27 liter)

Bij het bakje zit standaard een afneembare kap met led verlichting maar die heb ik vervangen door een Superfish Qube led 30. Vooral omdat het bijgeleverde licht niet goed genoeg was voor planten.

Ik heb er fijn zwart grind in gedaan, een groot stuk kienhout en wat steentjes.
Voor nu heb ik het vrij simpel gehouden, maar alles moet nog groeien en er komen nog planten bij.

Kwa bewoners heb ik het ook simpel gehouden, ik ben gegaan voor een soortje wat ik al langer wilde houden, namelijk Danio margaritatus. Er zitten 15 Galaxy Danio's in en verder wat vuur garnalen en helena's.
Ze zijn super lastig om op de foto te krijgen , en stukken mooier in het echt maar ik heb toch een poging gewaagd.

Tips zijn uiteraard welkom!
(Sorry voor de algjes op de ruit, vergeten weg te halen:D)

IMG_5534.JPG


IMG_5550.JPG

IMG_5509.JPG

IMG_5503.jpg
 
Wat blijven die galaxy Danio's toch mooi!
verder ook een leuk bakje! Misschien dat je iets meer diepte kunt creëren door de achterkant zwart te maken. Dan kijk je er niet meer door heen.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk (;
 
Leuk bakkie zo. Hoop binnenkort ook die Danio's in mijn nieuwe bakkie te verwelkomen.
Ben het eens met @Kikkervis: zwarte achtergrondje geeft diepte.
 
Leuk bakje inderdaad.
Die Galaxy's blijven inderdaad leuk. Heb ze in mijn oude bakje ook gehad.
 
@Deesje
@stefanC
@henkh
@Kikkervis

Dankjewel allemaal!

Ben super blij met de galaxy’s jammer dat ze wel redelijk schuw zijn, maar dat zal nog wel verminderen.

De achterkant zwart maken, die tip heb ik heeeel vaak gekregen bij heel veel bakjes.
Alleen weet ik nooit zo goed hoe precies, en ik wil het niet verpesten:juggle::D
 
Gewoon een potje schoolbordverf en een lakroller halen, wat je niet wilt raken afplakken met krantenpapier en rollen maar. Is heel simpel, 3 lagen erover en je bent klaar. Kost je niet veel en geeft een prachtig effect.
 
Gewoon een potje schoolbordverf en een lakroller halen, wat je niet wilt raken afplakken met krantenpapier en rollen maar. Is heel simpel, 3 lagen erover en je bent klaar. Kost je niet veel en geeft een prachtig effect.

Kan ik dat ook doen terwijl het aquarium gevuld is? Er zit geen kap op namelijk het is een open aquarium.
 
Ja, dat kan prima, gewoon voorzichtig doen dat er geen verf in het water komt.
Als je het niet aandurft, koop een stuk zwart raamfolie en plak dat erop. Als je het voorzichtig doet kan het zonder bubbels.
 
Mijn beide bakken zijn geschilderd dus kan prima.
Truc met folie is sop gebruiken op het glas en de folie, veel sop, heel veel sop
 
Helaas, nog geen tijd gehad om schoolbord verf te kopen. Wel vond ik die crypto toch te groot voor deze bak en het stuk hout ook.

Ik heb ze er allebei uitgehaald en de lay out wat veranderd. Er zitten ook 2 nieuwe planten in.

Pogostemon erectus
Pogostemon stellatus

3641E69A-E009-4EBB-865F-BE0448D1A34F.jpeg
000344CD-757D-4F77-A1B4-383340E75D3A.jpeg
1E45D9F2-6D44-4C3F-AB6E-7E7D6FB71101.jpeg
 
Hier wat foto’s, er is een plant bijgekomen en de linker kant wat verschoven.

Verder heb ik eindelijk (redelijk) scherp een Galaxy op de foto kunnen krijgen:D

2A4A94AE-9318-43A9-9491-883BD1382EDD.jpeg
8C566F7B-EE9E-452D-9959-7069C433EEDC.jpeg
BB4E8BAD-3C3A-4D9A-AFE7-D88690FCF1B6.jpeg
BFCFFA04-CF18-4C21-966C-10B6DB3D553F.jpeg
2C22D202-9E3F-4FC5-9000-F03DF9F34CD1.jpeg
 
Jammer, vond het met het hout mooier.
Gelukkig maar dat meningen verschillen, het gaat erom wat jij mooi vind.
 

Terug
Bovenaan