nieuw hier maar al 30 jaar een aquarium


Merry

Active member
Lid geworden
11 juni 2021
Berichten
28
Leeftijd
49
Hallo allemaal,
laatste tijd hier maar eens flink aan het grasduinen.
Noodgedwongen moet ik mijn bak opnieuw inrichten na een hardnekkige blauwalg aanval.

Ik ben als brugklasser dankzij meneer van Geest met guppen aan een aquarium begonnen (70x35x35). Die jarenlang gehad. Hier toen ook Corydoras paleatus en Cor. pygmeus mee gekweekt. Zelfs neon tetra's in een bakje tot afzetten gekregen, alleen de hardheid van het water is hier te hoog dus ze gingen direct dood nadat de eierdooier op was.
Ooit ook een 50 chinese danio's net uit ei gehad maar die gingen dood vanwege geen geschikt voer.
Guppen was geen probleem, dat jongde bij de vleet. Nog zelfs een hermafrodiet gup gehad, had van mij de naam Herman gekregen. Hij was zijn tijd van geslachtsgelijkheid ver vooruit.

Toen ik op mezelf ging wonen kon ik een 120x40x50 juwel aquarium met meubel en zelfgemaakte lichtkap krijgen van een overbuurvrouw waarvan de man overleden was waar ik wel eens over de vloer kwam.
Dat jarenlang gehad en ook mee verhuist naar huidige woning.

Twee van de Cor Paleatussen leven nog steeds en hebben nu een leeftijd van meer dan 20 jaar!!!! Ik zat eigenlijk te dubben of ik de bak niet zou stoppen als alle vissen overleden zouden zijn (aan natuurlijke dood door ouderdom).
Toen ik recent een hardnekkige blauwalg aanval in de bak kreeg heb ik besloten de bak opnieuw in te richten.

Ik heb foto's gemaakt tijdens het proces en sommige dingen kunnen nuttig zijn voor anderen.
In welke sectie van het forum kan ik zo'n verslag het beste plaatsen?

Als ik ga kweken zal ik daar ook wel verslag van doen.

hier twee foto's uit 2014 van de vuurtetra's en de (toen nog) 4 Cor. paleatussen. Toen dus ook al zeker zo'n 14 jaar oud.

Merijn
 

Bijlagen

  • vuurtetrass.jpg
    vuurtetrass.jpg
    424.6 KB · Weergaven: 81
  • DSC_2740cs.jpg
    DSC_2740cs.jpg
    445.1 KB · Weergaven: 84
Twee van de Cor Paleatussen leven nog steeds en hebben nu een leeftijd van meer dan 20 jaar!!!!
Wow!!! Dat zijn de betere leeftijden! Ik denk dat veel mensen al blij zijn als ze (ik noem maar even wat) 5 jaar worden. Jij doet duidelijk iets heel goed! ^^

Welkom en veel plezier hier. De vragen die je stelde, laat ik even aan mede-forumleden over. Ik zit hier te bezwijken van het slaaptekort. :p Groetjes!
 
Welkom Merijn, je kan je foto's in een fotoalbum plaatsen,
 
Welkom Merijn! Mooi, dat je vissen zo oud zijn :love: Veel plezier op dit forum!
 
Welkom!
 
Bedankt voor het welkom.

Ik zal nog geen foto plaatsen dit wil ik pas doen als de bak weer helemaal klaar is en de vissen er in.

Kan ik wel gewoon een onderwerp aan maken in inrichting en biotopen?
Ik heb een enkele vraag waar ik ook mee zit en het is al een heel relaas geworden de herinrichting.
 
Kan ik wel gewoon een onderwerp aan maken in inrichting en biotopen?
Ik heb een enkele vraag waar ik ook mee zit en het is al een heel relaas geworden de herinrichting.
Dat kan prima :thumbs:
 

Terug
Bovenaan