Nieuw hier en vraag over Fluval verlichting


Stuk

Member
Lid geworden
1 maart 2023
Berichten
10
Leeftijd
54
Hallo allen,
ben nieuw hier en heb een Fluval aquarium besteld van 87 liter. zal over een week of 2 worden geleverd. wel me wel goed inlezen en verdiepen voordat ik van alles in het aquarium ga zetten en rond laat zwemmen. heb in het verleden ooit een klein aquarium gehad, maar mocht niet heel veel voor stellen.
iemand ervaring mat de Fluval Vue LED zwart 87 liter 76x30x46 ? vraag me af of de verlichting o.k. is of ik gelijk aan een upgrade moet gaan denken.
misschien dat iemand kan adviseren.
mer vriendelijke groet, Stuk
 
Een prima aquarium, compleet uitgerust, de techniek als pompfilter en belichting daar is wel over nagedacht door de ontwerpers.
Nog genoeg tijd om je intelezen.
Tip: schilder de achterwand zwart. In zo een wat hogere bak vgl de breedte , krijg je dan meer diepte effect😀
 
Misschien dat je in de sectie verlichting meer reactie krijgt op je vraag omtrent het licht.
 
Wel is het misschien zo dat , als je het licht gaat upgraden, er dan ook weer heel veel andere dingen bij nodig moeten gaan worden.
Kun je ook best"" zo standaard mee beginnen!
 
Hallo allen,
ben nieuw hier en heb een Fluval aquarium besteld van 87 liter. zal over een week of 2 worden geleverd. wel me wel goed inlezen en verdiepen voordat ik van alles in het aquarium ga zetten en rond laat zwemmen. heb in het verleden ooit een klein aquarium gehad, maar mocht niet heel veel voor stellen.
iemand ervaring mat de Fluval Vue LED zwart 87 liter 76x30x46 ? vraag me af of de verlichting o.k. is of ik gelijk aan een upgrade moet gaan denken.
misschien dat iemand kan adviseren.
mer vriendelijke groet, Stuk
De verlichting bestaat uit witte en blauwe leds. Helaas mist de belangrijke kleur rood. Wat maakt dat er best hoge kelvin waarde gegeven wordt namelijk 7500 kelvin. (De middagzon op een heldere dag is zo'n 5000 kelvin. En dat gemiddelde blijkt ook erg geschikt boven een plantenbak.) Er wordt een vermogen van 22 watt verbruikt. Er is sprake van een soft verlichtingsstart wat inhoud dat er een fade in fade out wordt gebruikt. Deze gegevens kan je trouwens op internet vinden.
 
Welkom!
 
Om te bepalen of de bijgeleverde verlichting kan voldoen, moet je eerst moeten bepalen of-,en welke planten je wil gaan houden in je aquarium.
 
Dank voor alle tips !
 

Terug
Bovenaan