Nieuw aquarium


NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
Berichten
675
Locatie
Duiven
Goedenavond,

Het liefste koop ik een 180x70x70 aquarium, maar loop tegen wat problemen aan. Namelijk een thuisfront die mijn uit de hand gelopen hobby... Je kent het wel, of niet..
Dus ben ik nu de mogelijkheden aan het bekijken voor een 180x60x60 aquarium. Gezien de 'geringe' diepte en hoogte past lang niet alles wat op het verlanglijstje staat.
Mijn liefde ligt bij zuid Amerika. Van de zogeheten zandhappers ben ik fan. Met name de satanoperca familie.
Zat ook te denken aan een dwergcichliden biotoop met veel bladeren en hout.
Een rio nanay biotoop staat ook op het lijstje met altums en cupido's.

Nu staan hier veel mooie bakken met soms verrassende visbestanden. Dus misschien dat jullie een mooie optie hebben voor dit formaat bak. Dan hoor ik dat graag..

Gr. Nick
 
Tja, daar kan je alle kanten mee op. Een flinke groep dwergen is altijd leuk. Guianacara heb ik ook altijd gave vissen gevonden (Suriname biotoop ofzo). Heb je weleens nagedacht over Midden-amerika? iets totaal anders, maar ik vind dat ook altijd prachtig (verder weinig verstand van). zoveel opties, maar wel heel leuk
 
Wat zou er volgens jou niet kunnen in 180x60x60 wat wel in 180x70x70 kan?
 
Midden Amerika is erg mooi. Heb er voor een paar gestaan, maar kom toch iedere keer terug bij za. Hoewel ik de heterospila of parachromis motaguensis ook erg mooi vindt.

OrionPax zei:
Wat zou er volgens jou niet kunnen in 180x60x60 wat wel in 180x70x70 kan?

De originele plannen waren de Satanoperca deamon, Geophagus altifrons, hoplarchus of Uaru's, daarbij heb je wel echt die 70 cm diepte bij nodig aangezien ze allemaal vrij groot worden, 30+ cm. Waarbij die 70cm diepte al kantje boord is. Dus moet nu even omschakelen. Het scheelt toch 200 liter.
 
Cleithracara maronii, biotodoma wavrini
 
Mascha&Ivo zei:
Guianacara's?

Goeie! Dan het liefst de owroewefi. Prachtige vis vol karakter. Mooi bakje met veel hout, drijfplanten en een algentapijtje op het hout. Dat gaat goed komen heren!
 
Hdankjewel Mascha en Ivo. Dat zijn filmpjes waar ik wat aan heb. Kan ik een mooi biotoop van maken.
 

Terug
Bovenaan