Nieuw Aquarium


G

GeeX

Guest
Goede ochtend,

Paar weken terug met mijn vriendin na een dierenspeciaalzaak geweest en ze is helemaal weg van visjes nu.

Ik heb een bak van 80x30x30 thuis staan die ik vroeger gebruikte om mijn ratten in te doen wanneer hun kooi werd verschoont.

Echter nu heb ik de leuke opdracht gekregen visjes aan te gaan schaffen, dit dan wel als koudwatervissen.

Graag zou ik willen weten of er in dit aquarium �berhaupt visjes kunnen worden gehouden voordat ik in mijn gevoel aan dierenmishandeling ga beginnen.

Bak staat dus op kamer tempratuur en staat al 2 weken in de kamer met planten etc opgesteld.

Bij voorbaat dank!

Groetjes Jeremay
 
In dat formaat kunnen best visjes. Ook 'koudwatervisjes', maar de bekendste koudwatervis - de goudvis (en de afstammelingen daarvan de sluierstaarten) - die kunnen weer niet.

Een aantal kleine visjes kan dus wel.
Je moet dan wel een filter en nog wat andere spulletjes hebben. Eigenlijk is het enige verschil dan dat er geen verwarming in hangt.

~ ivo
 
Om je een idee te geven wat mogelijk is:

In een vergelijkbare bak heb ik een school Puntius oligolepis en een school Corydoras trilineatus zonder verwarming. Hier zou eventueel een oppervlaktevisje bij kunnen.

In een bak die net iets groter is heb ik een school Corydoras habrosus, een school Puntius titteya, 5 Epiplatys dageti en Blue Fairy garnalen op 21/22 graden. C. habrosus is geen beginnersvisje, maar de rest zou prima geschikt moeten zijn voor een beginner.
 
Okee dankjewel voor de reacties!

Filter is ook aangeschaft en tevens ook plantjes etc..

Vriendin is werken dus krijg het ook wel zover om een vervarmingselement aan te schaffen haha.

Enig idee wat leuker/beter te houden is in een bak van dat formaat?

Wanneer ik eraan begin wil ik het ook goed doen.. Kan het wel in de winkel vragen, maar daarbij heb ik de ervaring dat ik vaak meer weet dan dat de medewerkers me kunnen vertellen.

Groetjes,

Jeremay
 
Hoe is de inrichting, bodem,achterwand, planten.

Heb je een foto?

Goudvissen en sluierstaarten kunnen trouwens niet in deze bak daar deze te klein is.

De Xiphophorus variatus kan ook prima koel.
CInisS_7GssxiI7njB611KPA0Zh_3NNr.jpeg
 
Botia zei:
Hoe is de inrichting, bodem,achterwand, planten.

Heb je een foto?

Goudvissen en sluierstaarten kunnen trouwens niet in deze bak daar deze te klein is.

De Xiphophorus variatus kan ook prima koel.
3tgEfg7jy80PgJxhdPoOxGkAvC3PQSCy.jpeg


De inrichting ben ik nog aan het bekijken, helaas geen foto ben op het werk haha.

Wel hebben we een zwarte achterwand met blauw led licht erachter. Tevens hebben we zwarte bodembedekking en voornamelijk nepplantjes van de intratuin voor aquariums!

Denk zelf aan 1 huisje om zo min mogelijk ruimte in beslag te nemen!


Groetjes
 
Heb zelf ook de vraag of we er geen kleine garnaaltjes in kunnen houden?
 
54 liter met een 80x30x30?? hoe doe je dat xD Dat is toch gewoon 72L dan of ben ik echt zo slecht in rekenen?

En verder zou ik echte planten gaan gebruiken, niet van die neppe dingen... die geven geen zuurstof aan het water af..
Denk daarbij aan waterpest, penningkruid, mosballetjes, bepaalde soorten vallisneria kunnen ook op kamertemp gehouden worden.
Dan heb je planten die ervoor zorgen dat je water in betere conditie blijft en het ziet er nog eens een stuk beter uit dan nep ook ;(
 
H� verhip, typo :)

De bak is 60x30x30!

Mijn welgemeende excuses haha :D

Tevens ook bedankt voor de tip over de planten, gaan die er meteen uit!

Groetjes,
 
Haha geeft niks xD maar ik begon al aan mezelf te twijfelen aangezien iedereen gezellig mee begon te praten xD

you're welcome! succes!
 
Hahaha :p

Dan maar eens na een aquarium speciaalzaak gaan om me te laten inlichten. Zojuist even bij de vrouw ge�nformeerd. Garnaaltjes en kreeftjes mag ook wel haha.... Kan me voorstellen dat die het wat beter hebben in, in mijn ogen toch een relatief kleine bak :)

Zou verder het blauwe led licht problemen kunnen geven? Zag wel al dat dergelijke setjes ook bij dierenwinkels verkopen. Weet ook uit ervaring dat meerdere dierenwinkels maar wat doen ;)

Led stripje wat ik heb is van Philips wat je normalitair achter je tv hangt!

Groetjes,
 

Terug
Bovenaan