Nieuw aquarium


Yaluro

Member
Lid geworden
8 september 2022
Berichten
9
Leeftijd
24
Hallo,
Ik heb een aquarium overgenomen waar 5 corydora’s en 8 vuurneons inzitten. Het aquarium is 100L en 80 cm lang. Ik ben aan het kijken om nog andere visjes toe te voegen die samen met de andere vissen kunnen. Hebben jullie tips? Ik was zelf al aan het denken om een groepje otocinclus affinis toe te voegen.
 
Leuk bakje zo! Je kan volgens mij nog alle kanten op 😄
 
Hallo,
Ik heb een aquarium overgenomen waar 5 corydora’s en 8 vuurneons inzitten. Het aquarium is 100L en 80 cm lang. Ik ben aan het kijken om nog andere visjes toe te voegen die samen met de andere vissen kunnen. Hebben jullie tips? Ik was zelf al aan het denken om een groepje otocinclus affinis toe te voegen.
Ik zou de vuurneons en corydoras uitbreiden. Daarnaast wellicht garnalen ofzo, zijn tevens goede opruimers.
 
Oto s zijn niet de makkelijkste en die moet je alleen toevoegen in een bak die al langer draait.
 
Weet je ook beide redenen? Ben wel benieuwd.
In een ander topic is benoemd dat ze algen eten, wanneer ze niet voldoende algen hebben kunnen ze overlijden. Is er nog een rede? 😄
 
In een ander topic is benoemd dat ze algen eten, wanneer ze niet voldoende algen hebben kunnen ze overlijden. Is er nog een rede? 😄
Ik las het idd. Volgende reden: waarom je ze alleen moet toevoegen in een bak die al langer draait.
 
Zelfs al heb je de bak al langer draaien, met alg tabletten zijn ze nog wat minder sterk. Laatste tijd al 2 stuks dood.
 
Ik las het idd. Volgende reden: waarom je ze alleen moet toevoegen in een bak die al langer draait.
In een bak die al langer draait, liefst een maand of zes, is het aquarium rijp zoals ze noemen. Dat betekent dat er kleine algjes in groeien en ik geloof dat het biofilm heet wat op de ramen zit. Oto’s eten dat.

In een nieuwer aquarium is dat er nog niet voldoende en dan kunnen ze verhongeren. Dat heb ik weleens meegemaakt en dat was echt zielig. Ik wist het toen nog niet.

Alle oto’s zijn wildvang en hebben moeite om over te gaan op het voer wat ze van mensen krijgen, algentabletten bijvoorbeeld. Dat wennen duurt soms lang en ze doen het dus op dat wat er in een ouder aquarium groeit.

Ik heb toevallig vorige week een groepje oto’s gekocht en bij het verversen van het aquarium maak ik bewust mn ramen niet schoon. Op de stenen en het hout laat ik de algjes zitten en zo hebben ze toch eten.
 
Ik zou de vuurneons en corydoras uitbreiden. Daarnaast wellicht garnalen ofzo, zijn tevens goede opruimers.
Ik heb ik mijn ander aquarium neocaridina garnalen. Ik zou inderdaad een paar kunnen overzetten naar het andere aquarium, ben wel bang dat de vuurneons ze opeten. Ik ga het gewoon uitproberen met een paar.
 
Oto s zijn niet de makkelijkste en die moet je alleen toevoegen in een bak die al langer draait.
De bak draait al heel wat jaren, maar nu ik lees dat ze zich moeilijk aanpassen aan het voer wat wij geven, zodra de algen op zijn, twijfel ik toch. Vind het sneu als zo’n diertje uithongert. Ik ga mij de komende tijd goed verdiepen in deze vis, maar ik denk niet dat ik deze ga aanschaffen.
 
De bak draait al heel wat jaren, maar nu ik lees dat ze zich moeilijk aanpassen aan het voer wat wij geven, zodra de algen op zijn, twijfel ik toch. Vind het sneu als zo’n diertje uithongert. Ik ga mij de komende tijd goed verdiepen in deze vis, maar ik denk niet dat ik deze ga aanschaffen.
Het zijn wel leuke vissen. Je kunt ze een tijdlang hebben. En ze zijn totaal niet territoriaal.
 

Terug
Bovenaan