nieuw aquarium


Ik kan het zo niet zo goed zien, maar mogelijk als je de ringbandsnoekjes wat drijvertjes geeft dat ze wat makkelijker boven in gaan zitten en zich wat veiliger voelen.
 
Als je het water niet veel verder dan de rand vult, zie je ze prima hoor. Wensen wel wat planten aan het oppervlak waar ze tussen kunnen gaan vangen, maar echt bange visjes waren het hier niet
 
bedankt voor jullie info, ik zal eens kijken naar die visjes...
 
Hebben jullie het aquarium 4 weken laten indraaien voordat de vissen erin gingen? Zo niet, is dat de oorzaak dat er nu dode vissen zijn, en zou ik even wachten met vissen toevoegen.
Ook al hebben jullie het aquarium wél ingedraaid, hebben jullie veel vissen in één keer toegevoegd, wat misschien een nitriet of ammoniapiek heeft veroorzaakt. Laat het water weer meten voor je er vissen in doet.

Het bestand dat jullie in gedachten hebben lijkt me prima, maar houd er rekening mee dat de Platy's misschien garnalen eten, en dat de garnalen in groepen van minstens 10 moeten worden gehouden.
Leer lezen.
 
Ts gaf aan "een paar weken" te hebben ingedraaid. Dat kan dus tussen de 1,5 week tot 3,5 weken zijn geweest. 3,5 weken is genoeg, 2 weken duidelijk niet. Misschien moet je zelf leren nadenken en lezen. Maar hé, ik snap dat botte opmerkingen plaatsen makkelijker is dan nadenken.
 
Ts gaf aan "een paar weken" te hebben ingedraaid. Dat kan dus tussen de 1,5 week tot 3,5 weken zijn geweest. 3,5 weken is genoeg, 2 weken duidelijk niet. Misschien moet je zelf leren nadenken en lezen. Maar hé, ik snap dat botte opmerkingen plaatsen makkelijker is dan nadenken.
Wist niet dat je kwaad werd ;) haha. Sorry was niet zo bedoeld. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan