Nieuw aquarium - Ik zoek een andere ~60 cm bak


J

Jeroen Huitink

Guest
Hallo,

Ik heb momenteel een open bak, 60x30x30 cm. Op zich prima, het heeft echter 2 beperkingen die ik beide wel mis: Ik heb geen lamp en geen deksel. De deksel is zo een optisch iets, met een deksel kan het water tot boven de onderrand van de deksel staan, oogt mooier. Licht, naja, hoef ik niet toe te lichten hoop ik.

Nu kan ik een kap maken, en daarin ledjes stoppen. Kom ik wel uit, alleen als ik alleen de ledjes tel ben ik zo enkele tientjes kwijt, plus de moeite enzo.

Optie 2 is dan een andere bak, eentje met een deksel en lampen. Prijsverschil zal er vast zijn, echter dan weet ik wel zeker dat het strak kan zijn.

Nu kan ik van alles vergelijken, en zal dan ook doen. Welke bakken bevallen, ik zit aan die 60cm breed vast (kast is niet groter, en (wellicht belangrijker) vrouwlief wil em niet groter). Hoger zou wel kunnen, echter niet teveel, dieper weet ik niet of dit nu zoveel toevoegt.

Kortom, doe ik simpel en pak ik een Juwel die 60cm breed is, of zijn er nog mooiere alternatieven. Lekker strak in design mag wel.

Ik zoek verder, maar tips zijn welkom.

Jeroen
 
Kijk dan voor een 45 cm .hoog.
Staan denk wel op MP>
 
ik/wij gaan ook van een 60 cm (goedkoopste van hornbach) aquarium naar een lido 120. er staat een bijna nieuwe met co2 spul in assen op MP. weet niet of dat te doen is voor je.
 
Die Lido 120, de 58 cm hoog is de totale hoogte, of zit hier de kap nog bovenop?
 
Ik zie op marktplaats wel van alles rond die lido 120, echter even niet iets in Assen. Nieuw gaat deze voor EUR 160 zie ik, dus de aanbiedingen op MP zijn leuk, maar ook weer niet zo leuk. Is de techniek in die bak goed genoeg (filter, heater)?
 
Ik zit het net even na te meten, die lido 120 valt af. Dit is me echt te hoog... Dus op zoek naar iets wat ong. 40 cm hoog is of zo...

Huidige bak zit er zo uit (water staat wat laag momenteel)

wp_20131206_004.jpg
 
Vertel eens waar je ong . woont.
 
Utreg
 
Dan kom je al uit bij de 60/40/35 van juwel denk ik. Alleen worden die niet zoveel verkocht alleen de standaart 35cm hooge. Dus goed zoeken.
 
Je bedoeld een rekord 700?
 
Dat zou inderdaad de juwel rekord 700 kunnen zijn. 70 liter, heb ik hier nu ook ingericht inmiddels. Mooi bakje.
In aanbieding bij Pets place voor 102 euro. Of je moet geluk hebben op marktplaats
 
Foz,

Hoe doe je dat met dat interne filter, zit daar de Hester ook in?
Hoe verberg je de hoek?
 
Ik heb mn bak op marktplaats gekocht en het filter eruit gehaald. Heb er nu een intern filtertje inhangen nog, maar wil een externe eheim 2011 aanschaffen.
 
Kan zo een extern filter ook naast / achter een aquarium staan, of moet het er altijd onder?
 
Mag er wel naast geloof ik, maar je moet een bepaald aantal cm onder de waterspiegel blijven.
 
Zijn er fysiek kleine externe filters dan? En vraag 2 dat interne filter, kan dat ook naar het midden?
 
Je hebt de eheim 2011, Jbl heeft tegenwoordig ook een kleinere JBl e401.
Of hij naar het midden kan? Misschien wel, maar hoe doe je dan de uitstroom? Dan toch liever in de hoek.
Je kunt de achterwand op maar snijden en op het filter vastzetten met kit. Maar dan moet je wel ruimte laten voor de inlaatsleuven van het filter,
 
Die e401, hoe hoog is die?
 
Moet ik thuis bekijken. Niet te zien hier op mijn mobiel...
 
OK, dus met een hoogte van zo een filter van 31 cm, en in de handleiding staat dat dat 20 cm onder wateroppervlak moet blijven, zou wat er dus op 50 cm moeten zijn (51 dus). En dat gaat dus niet met een 40 cm hoge bak.

Zal wel aan intern vastzitten... naja, zijn ergere dingen...
 
Je kunt het filter toch op de grond zetten ook?
 
Tuurlijk wel. Bij mij staat ook een Eheim ecco naast de 40 cm.
Als hij eenmaal loopt ,blijft hij gaan.
 
Bertus,

Dus jij denkt dat een pomp die 31 cm hoog is wel naast een bak kan waar de waterspiegel op pakweg 40 cm zit?

Jeroen
 
khiTMnFLi1qEGzNaDfDo3tW5sQitHI8i.jpeg

Zie hier, ook 40 cm .hoog en 60 cm.
Ecco 2236. Er is ook nog een kleinere 2234.


Eronder staat nog een 2236 ,voor 1 m.
Voor deze.


khiTMnFLi1qEGzNaDfDo3tW5sQitHI8i.jpeg

en een Eheim 2211,voor 50 cm bakje.
 
Hmm, denk momenteel dus aan een Juwel Rekord 700, eerst maar eens met het interne filter. Weet iemand of dit een goed geheel is? Achterwand van Juwel, ok of niet?

Dan lichtkleurig zand erin, wederom tips? Ik vind zand mooier dan het grovere spul, en wil een lichte kleur.
 
Bertus, ik zie je foto's. Doe jij dit nog voor de lol, of ben je aan het kweken?

Jeroen
 

Terug
Bovenaan